• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker din partner om ditt klocknörderi?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Min tycker det är rätt kul och uppskattar faktsikt de flesta uren jag haft. Har ju även lyckts med konsstycket att köp o sälja för ungefär samma peng under några år vilket ändå har visat att pengarna aldrig varit förlorade.......
 

Josef B

Bestraffaren
Har ingen nuvarande, men mitt senaste långvarande förhållande tyckte jag var lite komiskt, speciellt då jag kunde byta handled på klockan så att den vette mot kyparen när vi åt på restaurang och kunde fråga mig efter besöket att satt inte klockan på vänster handled förut, eller att jag stödde handleden på knät så den syntes som en fyr, när man satt ner! Hon garvade rejält också när vi satt på tvärbanan och en liten unge på två år pekade på min klocka och sa "klocka", jag sa "yeah" och nickade gillande! :D
Vill också påpeka att då hade jag mina bautastensklockor, Hublot King Power 48mm, Omega PO 45,5mm och min nuvarande Dipsy, som syntes rejält :D
 

m_s

Patek
2-Faktor
Förvånansvärt bra! Men en del i det kan ligga i att hon får ta del av vissa dinkor, fick till och med höra igår att hon behövde en egen klocklåda.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har ingen nuvarande, men mitt senaste långvarande förhållande tyckte jag var lite komiskt, speciellt då jag kunde byta handled på klockan så att den vette mot kyparen när vi åt på restaurang och kunde fråga mig efter besöket att satt inte klockan på vänster handled förut, eller att jag stödde handleden på knät så den syntes som en fyr, när man satt ner! Hon garvade rejält också när vi satt på tvärbanan och en liten unge på två år pekade på min klocka och sa "klocka", jag sa "yeah" och nickade gillande! :D
Vill också påpeka att då hade jag mina bautastensklockor, Hublot King Power 48mm, Omega PO 45,5mm och min nuvarande Dipsy, som syntes rejält :D
Kanske jag som är dum, men varför ville du flasha klockan för kyparen? För att väcka dennes förhoppning om bra dricks och därmed oxå få bättre service?
 

AndyK

Cartier
"Vi behöver renovera köket, måla om huset, fixa framsidan och garaget, och sen vill jag åka till solen en vecka också!"
"Tycker du att vi har råd med det?" *svarta ögon*
"Du har ju precis köpt en!"

Hon blev dock glad när jag köpte en Seiko till henne i bröllopspresent.

Hon kan tycka att en viss klocka är snygg, men hon tycker att det är alldeles för mycket pengar som kan användas till annat.
 

calzone

Vacheron
"Vi behöver renovera köket, måla om huset, fixa framsidan och garaget, och sen vill jag åka till solen en vecka också!"
"Tycker du att vi har råd med det?" *svarta ögon*
"Du har ju precis köpt en!"

Hon blev dock glad när jag köpte en Seiko till henne i bröllopspresent.

Hon kan tycka att en viss klocka är snygg, men hon tycker att det är alldeles för mycket pengar som kan användas till annat.

Renovera köket e ju en klassiker, Tydligen viktigt för en kvinna !
 

Skolläraren

Panerai
Hon tycker jag är knäpp, men är ändå förstående och tålmodig med den här och alla andra små egenheter som jag har. Jag har försökt få henne intresserad av kvalitetsur men det går inte alls!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kanske är så att män har en viss benägenhet att samla på prylar (tänker på frimärken, mynt, tennsoldater, smurfar, vinylskivor, klockor - ja fan vad som helst...) medan damerna hellre köper kläder, väskor och "upplevelser"
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Kan inte påstå att frugan uppskattar mitt intresse. Hon tycker att man kan lägga de pengarna på "viktigare" saker. "Jaha du har köpt ny klocka" får man höra ibland och får arga blickar. Brukar oftast gå att prata bort genom att säga "Du menar den här gamla? Nä den har jag haft länge". :)

För en tid sen så gick hon in på uret.se och klickade för 3 st random Rolex modeller (3 st i guld och med diamanter misstänker jag) som hon hittade sen frågade hon mig hur fan jag har haft råd med klockor för 500.000 kr. Svarade bara med att jag önskade att hon varit spekulant på mina klockor för då hade jag släppt dom för det priset med en gång. :D

Måste även tillägga att hon verkligen HATAR min watchwinder. Har flera ggr kommit på att hon slitit ur sladden för att hon säger att hon har flera ggr vaknat och inte kunnat somnat om pga att den surrar på natten.

Så frågan är om man ska flytta ut watchwindern från sovrummet, köpa en tystare eller istället byta ut frugan. :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Kolla vad får för henne på blocket, kanske kan köpa en eller flera nya klockor för vinsten ? ;)

Bra förslag! :D Hon brukar dock lugna ner sig om man köper henne en ny väska eller smycken. Så kollar man på ny klocka då kan det vara bra att räkna med de extra utgifterna det medför. :)
 

Obeedoobe

Friends of KS
Här hemma är det oftast lugnt. Det kan knorras lite när man sitter framför tv:n med paddan, princip okontaktbar, och bara får ur sig ett mmmmm.
Roligast är att hon har blivit duktig på att "sporta" klockor. Satt och åt frukost på ett hotell i helgen när hon yttrade: kolla, planet ocean, den orangea modellen och pekade på en man längre bort. Det som känns tungt är att hon drog hem en Rolex före mig. Men det unnar jag henne:)

Mvh
 

AndyK

Cartier
Min fru är av den åsikten att man köper EN klocka, och den har man tills den ger upp. köper man en ny.
Att ha en hel kollektion har hon svårt att förstå. Hon kan iofs förstå att man vill ha en sportigare och en dressare, men hon anser att då får man köpa en som passar båda tillfällena.
 

oscaroscar

Panerai
Min fru är av den åsikten att man köper EN klocka, och den har man tills den ger upp. köper man en ny.
Att ha en hel kollektion har hon svårt att förstå. Hon kan iofs förstå att man vill ha en sportigare och en dressare, men hon anser att då får man köpa en som passar båda tillfällena.
Har hon ETT par skor också? :D
 

AndyK

Cartier
Problemet hon i första hand ser, är pengarna. En klocka är lite dyrare än de skor och väskor hon köper...
 
Topp