• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker folket om Montblanc?

DrDre

Patek
Jag har fått intrycket att man nyligen försöker sig på mer avancerade klockor medan man tidigare mest körde ETA. Dessa tex är väl roliga. Inte något man skulle köpa för eget vardagsbruk, men kul att se ändå.
s.90_montblanc_grand.jpg




montblanc-vintage-tachydate-watch.png






MbCollectionVilleret1858TBC_rvb-e1363129975127.jpg
 

Sputniq

Panerai
Dom verkar som sagt ha en del trevligt, framförallt det nya de producerar. Men Timewalker ser genuint ut som något man hittar på Ur&Penn...
 

Hugii

Audemars
När jag tänker på MB så tänker jag på pennor. Och när jag ser en MBklocka så tänker jag på en exklusiv parfymklocka.
Känns som att de försöker sig på nåt... häftigt, coolt, tendigt.. men oavsett vad så blir det bara löjligt tycker jag.

Skulle alla dagar i veckan välja longines före mb.
 

emilarne

Cartier
Jag gillar deras ambition men rent designmässigt har dom enligt mig en bit kvar, men hantverksmässigt ligger dom ganska högt väl med dom "finare" modellerna. Någon som vet mer om detta med Minerva? Har dom köpt upp en tillverkare? Det ser ut som mkt "inhouse"?
 

Oew

Rolex
Nu köper jag inte klockor för att andra ska bry sig om vad jag har på handleden.

Tyvärr får jag alltid känslan av parfymklocka när jag tänker montblanc, deras varumärke är för spretigt för att bygga exklusiva klockor.
Tycker inte det är helt rättvist att säga att varumärket är för spretigt, kolla Cartier, de gör mycket annat men klassas ändå av de flesta som HH, tycker montblanc har förändrats mycket de senaste åren och om det kanske stämde tidigare att de inte var HH så tycker jag definitivt att de är de nu!
 

par

Patek
2-Faktor
Tycker inte det är helt rättvist att säga att varumärket är för spretigt, kolla Cartier, de gör mycket annat men klassas ändå av de flesta som HH, tycker montblanc har förändrats mycket de senaste åren och om det kanske stämde tidigare att de inte var HH så tycker jag definitivt att de är de nu!
Är det samma mont blanc som säljer takräcken som säljer pennor o klockor?
 

fc2

Rolex
Gillar att de kör med vintage-urverk (nya men gamla designen) och att de dessutom behållit ordet Minerva på verken. Tänk en Breguet där man kan läsa Lemania på verket, det hade varit nåt!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nya Ultra slim är snygg. Skulle velat att det inte var siffror dock. Då kunde det blivit en.
Finns det någon svensk AD som har Mont Blanc?
 

ernst

Omega
Reservoarpennorna av typen 146 eller 149 ( från -80 talet), ja tack! Klockorna är dock lika döda för mig som Daniel Wellington, parfymklockorna eller Gant!
 

Sond

Patek
Träffar en person via jobbet då och då som har ett antal MB. Brukar aldrig ta upp ämnet klockor i dessa sammanhang, men kunde inte hålla mig för ett tag sedan. Det visade sig att han har tre dyrare och en billigare. Han köper dem då de är ovanliga och har en hög kvalitet(enligt honom). Han köpte den första lite spontant på en flygplats och sedan har det rullat på. Jag tycker de är klart snygga, men har inget riktigt grepp om prisbilden. För övrigt är ju deras månfas här ovan en rejäl ripp off på JLC. Eller om det är tvärtom..?
 
Topp