Bossebäver
Silver
Skulle en modern Rolex ha inget/begränsat skydd mot magnetism? Vad får du det ifrån? Rolex patenterade Parachrom hairspring som finns i alla moderna Rolex har mycket hög tålighet mot magnetism och ytterst osannolikt att du skulle lyckad magnetisera en sådan bävern.
Det är då inget Rolex specar och det är garanterat mindre än 15.000 gauss. Jag skulle påstå att de flesta klockor som säljs har ett begränsat skydd mot magnetism, det är av den anledningen milgauss etc. Existerar...
Tidhållningen är bättre på Rolex än Omega det går inte att argumentera emot.
Visa någon data som stöder det då, om det nu är odiskutabelt
Alla moderna Rolex exempelvis jag ägt har avvikt stabilt mindre än en sekund per dygn.
Min Seamaster 2500 höll +1 på 17 dar i höstas. Är den bättre än en Rolex då? Anekdotisk information är anekdotisk.
Helium ventil är för övrigt totalt onödigt på en klocka med 300m vattentäthet, du når inte ned på sådana djup att det behövs, blir mest en gimmick på Seamaster. Ser mest konstigt ut när den sticker ut genom boetten
Jag håller med men det är utrustning som finns på omegan och inte rollen likväl
Min poäng var inte att visa att en SMP minsann i alla lägen klår en Rolex. Jag ville illustrera att Rolexen odiskutabelt är dyr sett till vad som säljs, man kan självklart köpa en ändå.
Sluta bete dig som jag hoppat på dina Rolex-tår.