• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Val av klocka för 50.000?

Eller så prutar du ihop till resan Tor o köper denna. Utan fluted vitguld men å andra sidan ny och billigare....
Screenshot_2019-02-03-11-36-30.png

Verkar det va ett bra köp? Ni rolex-fan boys som hänger här ;)
How did you know I was a RFB!!!! Haha..
No way around the thing at the moment.... Rolex SS are slowing a little but still generally around more than retail...
There is a little secret though... But you have to put the thing on your wrist to appreciate what l mean... 34mm DJ are way cheaper than 36 up z but the architecture of the watch makes it wear a lot bigger on the wrist, at least 36mm to my eye.
They can be up to 10k cheaper than the bigger models.
I know many will day that 34 is too small, but if you have a 7 inch wrist , you might be surprised how good it looks..
Any AD has these, so if you are hunting DJ
, try it on and you might be please notify happy

Skulle personligen ha kört på en vit 16570. Äger själv en svart 216570 och den är grym, men den vita äldre modellen har en fantastisk charm. Tråkigaste men bästa rådet är väl dock att köpa något du själv gillar...

SBGJ003. Bästa klockan jag någonsin köpt under 50. Klart den snyggaste också. Sålde bort PO:n, som också ligger i samma prisläge, för att finansiera denna. Inget ont om PO:n men de leker inte i samma liga imo.
6739ED8F-1C24-4D8E-A650-5AA2E20E7364.jpeg

Finns en 2018 Rolle Explorer för 50 på köp å sälj. Explorern är häftig
Lite intressant att du tycker OPn är det tråkigaste som finns o explorern är häftig. Dom är ju ändå rätt lika. Själv tycker jag också att den vita tavlan eller svarta sunbursttavlan samt kronan kl12 gör OPn roligare... men det är ju som sagt tycke och smak.

Ja
Lite intressant att du tycker OPn är det tråkigaste som finns o explorern är häftig. Dom är ju ändå rätt lika. Själv tycker jag också att den vita tavlan eller svarta sunbursttavlan samt kronan kl12 gör OPn roligare... men det är ju som sagt tycke och smak.
Ja, där håller jag med en OP är helt klart mer intressant än Explorer. 16570 är intressant likaså en DJ

Ja

Ja, där håller jag med en OP är helt klart mer intressant än Explorer. 16570 är intressant likaså en DJ
Explorer1 är trevlig men hade kört på DJ med jubilee om det inte vore att jag tycker 36mm känns i minsta laget. Men det kanske inte du gör? Skulle vilja se en DJ i 38-39mm, 41:an är lite stor + för mig omotiverat dyrare.

Here we go again... folk som ska rekommendera klockor dem själva äger. Köp den klockmodellen som tilltalar dig mest!
Jag föreslår ibland själv klockor jag inte äger för trådar som dessa men då har man ju egentligen ingenting att gå på förutom text och bilder.

Så tycker klockor man äger/ägt känns som mest matnyttigt då känsla och bekvämlighet spelar in (iaf för mig). Men jag förstår vad du är ute efter.

Så iom mitt nyköp av GS sbgn003 skulle jag rekommendera den skarpt. Vill ju till att man vågar gå utanför boxen lite och inte är allergisk mot kvarts. Jag är mycket nöjd med min. Och nej den är inte till salu, köpt till mig själv från mig själv i födelsedagspresent :p

Blir dessutom lite cash över till en schyst sommardykare :)

Här på 16cm handled
IMG_20190203_113834-01.jpeg

Annars kan du leta en vass DJ i lite annat utförande kanske. Min 16200 med slät glasring och oyster gör den bra mycket sportigare än räfflad och jubilee.
IMG_20181019_075530-01.jpeg

Senast ändrad:
Jag föreslår ibland själv klockor jag inte äger för trådar som dessa men då har man ju egentligen ingenting att gå på förutom text och bilder.

Så tycker klockor man äger/ägt känns som mest matnyttigt då känsla och bekvämlighet spelar in (iaf för mig). Men jag förstår vad du är ute efter.

Så iom mitt nyköp av GS sbgn003 skulle jag rekommendera den skarpt. Vill ju till att man vågar gå utanför boxen lite och inte är allergisk mot kvarts. Jag är mycket nöjd med min. Och nej den är inte till salu, köpt till mig själv från mig själv i födelsedagspresent :p

Blir dessutom lite cash över till en schyst sommardykare :)

Här på 16cm handled
IMG_20190203_113834-01.jpeg

Annars kan du leta en vass DJ i lite annat utförande kanske. Min 16200 med slät glasring och oyster gör den bra mycket sportigare än räfflad och jubilee.
IMG_20181019_075530-01.jpeg
Vassaste DJn på forumet? #såhimlabra

Det är Explorerns historia och gamla look som gör den häftig, OP är ju bara en till trehandare(enligt mig). Jag gillar även Railmaster.

Jag har fått skäll för mitt udda Rolextyckande förut, jag skäller ut Datejust och Yachtmaster om möjligheten ges också :D Dessutom så är jag en av få som inte ogillar Air-King av nuvarande generation.

Det är Explorerns historia och gamla look som gör den häftig, OP är ju bara en till trehandare(enligt mig). Jag gillar även Railmaster.

Jag har fått skäll för mitt udda Rolextyckande förut, jag skäller ut Datejust och Yachtmaster om möjligheten ges också :D Dessutom så är jag en av få som inte ogillar Air-King av nuvarande generation.
Fast, det var ju en OP som (förmodligen) var uppe på Everest med Hillary och Norgay. Explorern lanserades ju efteråt.
Sen gillar jag faktiskt också nya Air king, fast den är lite för tjock. Det borde varit en mindre boett.

Fast, det var ju en OP som (förmodligen) var uppe på Everest med Hillary och Norgay. Explorern lanserades ju efteråt.
Sen gillar jag faktiskt också nya Air king, fast den är lite för tjock. Det borde varit en mindre boett.

Jag vet, Rolex har därefter ändå sett till att få Explorern associerad med allt häftigt :p

Gällande Air-king så håller jag med, dock så är ju tjockleken pga. Magnetisk sköld till dess försvar.

Fast det är ju kul att man har lite olika smak ändå! Annars skulle det bli rätt trist. Jag gillar faktiskt air king oxå för övrigt men inser att den kan vara lite svårsmält! :eek:

Tillbaka
Topp