• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Val av klocka för 50.000?

Fast det är ju kul att man har lite olika smak ändå! Annars skulle det bli rätt trist. Jag gillar faktiskt air king oxå för övrigt men inser att den kan vara lite svårsmält! :eek:

Eller hur? Forumlivet skulle ju bli bra trist!
Att en klocka är lite kontroversiell är oftast ett bra tecken, att alla älskar den betyder i regel att den är tråkig (sub och sppedy undantagna?)

Min grale-beater är en Rolex Hulk men Rolexpriserna är ju mer än vad jag är villig att acceptera för närvarande.

164436899-origpic-6aff7d.jpg

http://gripenbro.se/artiklar/watches/iwc-1.html

De flesta vettiga förslag har redan vädrats ovan men skulle en Navitimer 1 med 7750 kunna vara något? Klassisk design som funnits sedan 50-talet och i nuvarande form sedan 80-talet. 41mm i diameter och vattentät till 30 m. Finns i blå, vit och svart. Du kan få en ny för ca 40 tkr på Chrono24 (före prut).

Breitling-Navitimer-1-Chronograph-41.jpg

Berätta mer. Har varit nyfiken på att testa en men bekvämlighet är viktigt på en benig handled
Integrerad och styv länk blir lätt stelt. Om klockan då är tunn och smidig likt en gammal RO eller så är det inga problem, men blir den lite större, tjockare och tyngre tycker jag att det snabbt blir osmidigt och just obekvämt. Det upplevde iaf jag med dessa. Antar att det är lite vanesak dock. Jag är ju van med gammalt smått vintage så jag är kanske lite känslig... ;)

Integrerad och styv länk blir lätt stelt. Om klockan då är tunn och smidig likt en gammal RO eller så är det inga problem, men blir den lite större, tjockare och tyngre tycker jag att det snabbt blir osmidigt och just obekvämt. Det upplevde iaf jag med dessa. Antar att det är lite vanesak dock. Jag är ju van med gammalt smått vintage så jag är kanske lite känslig... ;)
Haha ja kan väl vara så. Enda sättet att ta reda påt själv är väl att testa :)

@Fixxxer @Hotshot och @jabla har/haft en och kanske kan bjuda på lite tankar.

Möjligt! Men konstigt att gripenbro då gjorde reklam för den på deras instagram igår.

Det är min som ligger hos gripenbro :) riktigt skön klocka som bärs bättre än man tror. Länken är välbyggd och en klass för sig, dock så finns ju ingen microjustering vilket gör att den kanske inte passar alla perfekt. Dock vet jag personer som löst problemet med två halvlänkar.
Finishen är kanon och just den tavlan med guldindex är grym i solljus. Svart är magisk på gummi. Funkar givetvis också på den vita men den svarta blir en fullträff! Den silvriga tavlan upplever jag personligen som lite tråkig. Men i övrigt sjukt mycket klocka för pengen :)

Det är min som ligger hos gripenbro :) riktigt skön klocka som bärs bättre än man tror. Länken är välbyggd och en klass för sig, dock så finns ju ingen microjustering vilket gör att den kanske inte passar alla perfekt. Dock vet jag personer som löst problemet med två halvlänkar.
Finishen är kanon och just den tavlan med guldindex är grym i solljus. Svart är magisk på gummi. Funkar givetvis också på den vita men den svarta blir en fullträff! Den silvriga tavlan upplever jag personligen som lite tråkig. Men i övrigt sjukt mycket klocka för pengen :)
Ja den svarta på gummi är otroligt snygg.

Är själv lite sugen på en Explorer II polar nu till sommaren, onekligen vacker! Någon med erfarenhet av skillnad på arm mot en DJ 41?

Är det bara jag eller ligger de flesta begangnade rolex på nära nypriser? Eller till och med mer vissa gånger...

Eller hur? Forumlivet skulle ju bli bra trist!
Att en klocka är lite kontroversiell är oftast ett bra tecken, att alla älskar den betyder i regel att den är tråkig (sub och sppedy undantagna?)
Min grale-beater är en Rolex Hulk men Rolexpriserna är ju mer än vad jag är villig att acceptera för närvarande.
Bra slutsats! Men du har fel i din uppfattning vilka klockor som faller under kategorin "undantag" (sällan jag scrollar förbi så snabbt som när jag ser bild på ytterligare en Subb eller en Speedy här på forumet, vi har redan sett tusentals bilder på dessa "unika", och i ärlighetens namn rätt så tråkiga, klockor!).

Jahopp. Så blev det ett inköp efter mycket om och men.

Fick möjlighet att prova både Planet ocean 39,5 och SMP hos den alltid lika fantastiska Anders på Björkegrens i Kalmar.

Valet föll endå på SMP trots dess 42mm. En mer komplett klocka, POn får något konstiga proportioner i 39,5mm.

Nöjd! Nu fattas bara ett svart gummi till sommaren.
20190207_173445.jpg
20190207_173354.jpg
20190207_203128.jpg

Tillbaka
Topp