• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var på handleden sitter er klocka?

?

• över

Röster: 159 54.6%
  • Röster: 42 14.4%
  • Under

Röster: 45 15.5%
  • Brukar variera

Röster: 45 15.5%

• Totala väljare
    291

strider

Silver
Gillar ni ha den under,över eller på "handledsknölen"?

Edit: över= över upp mot armen

Plus poäng till den som vet vad bilden föreställer:

IMG_3138.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Min sitter oftast på eller över 'knölen', lite beroende på temperatur och band! :)

Senast ändrad:
Framför knölen mot handen är under knölen? Om så är det iallafall där jag har klockan och tight ska den sitta! Finns inget värre än att behöva strula med manschetten för att kolla på dinkan :)
Bilden ska symbolisera hur du upplever din knöl? Jobbig och du vet inte varför du har den? Eller du kanske gillar den och tycker den är fräsch? :D

//Edit vad bilden handlar om

Ni som bär den mot handen, ni känner inte att kronan orsakar ett blåmärke på ovansidan av handen?
Alla S företag som Sjöö Sandströöm och Seiko har löst det, med kronan klockan fyra eller två! Men annars kör jag mestadels mindre dinkor där avståndet mellan hand och knöl är perfekt för att dinkan inte ska påverka handens rörelser.

Alla S företag som Sjöö Sandströöm och Seiko har löst det, med kronan klockan fyra eller två! Men annars kör jag mestadels mindre dinkor där avståndet mellan hand och knöl är perfekt för att dinkan inte ska påverka handens rörelser.
Sitter klockan på eller ovanför knölen så är det inga problem, bara när den halkar nedanför :)

Det varierar beroende på kombinationen klocka/armband. Generellt gäller att större klockor på länk bärs längre ner och smidigare klockor på läder ovanför knölen.

Tycker saken på bilden ser ut som en boll som man har rökelse i inom ortodoxa- och katolska kyrkan men det är säkert något klockrelaterat.

Helst över. Men handleden växer (?) under dagen så länken/bandet måste vara lite lösare, från morgon till lunch på knölen närmare handen och under eftermiddagen och senare på eftermiddag passar den bara över och närmare armen.

Tillbaka
Topp