• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var på handleden sitter er klocka?

?

  • över

    Röster: 158 54.5%
  • Röster: 42 14.5%
  • Under

    Röster: 45 15.5%
  • Brukar variera

    Röster: 45 15.5%

  • Totala väljare
    290
Alltså har man den över knölen så är det som "när man har byxorna upp till naveln"

Bra klipp:

Om man tar "hänsyn" till och utgår från den här videon och vad mannen säger så bär jag klockan PÅ knölen när det gäller länk. Mina länkar sitter ungefär lika rörligt som den klockan han flyttar fram och tillbaka.
Väldigt bra video för övrigt!

Men jag undrar. Ni som bär era länkar är tighta. Blir det inte jäkligt obekvämt när handleden sväller pga värme under dagen (om inte länken har någon form av snabbjustering som tex modern sub)?
Jag personligen får en lätt klaustrofobisk känsla av att ha en för tight länk som inte kan röra sig om jag ruskar på handleden.
 

Dalskåning

Cartier
Klocka med läderrem sitter rakt på knölen eller något mot handen.

Klocka på länk knäpps på knölen men halkar oftast upp på armen ( upp i min värld är mot armbågen, ner är mot handen).

Klockbrännan ser därför ut som om jag burit en 65mm Diesel med 30mm band:confused:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Alltså har man den över knölen så är det som "när man har byxorna upp till naveln"
Bra klipp:
Fast är inte problemet här att han utgår från sig själv? (Vanligt inskränkt beteende gällande mycket, tyvärr). Har visserligen bara snabbspolat igenom videon. Men det finns väl lika många variationer på var knölen sitter och ser ut som antalet människor på jorden. Dessutom ska man ta hänsyn till att vi har olika uppfattning hur tajt klockan ska sitta. Därför går det väl knappast att uttala "vad som är rätt"?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Fast är inte problemet här att han utgår från sig själv? (Vanligt inskränkt beteende gällande mycket, tyvärr). Har visserligen bara snabbspolat igenom videon. Men det finns väl lika många variationer på var knölen sitter och ser ut som antalet människor på jorden. Dessutom ska man ta hänsyn till att vi har olika uppfattning hur tajt klockan ska sitta. Därför går det väl knappast att uttala "vad som är rätt"?
Tyckte han nämnde de du skriver i slutet faktiskt. Rätt meningslös video i övrigt. Man gör som man vill. Förutom att ha klockan inåt på handleden, det är fel!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tyckte han nämnde de du skriver i slutet faktiskt. Rätt meningslös video i övrigt. Man gör som man vill. Förutom att ha klockan inåt på handleden, det är fel!
Helt riktigt efter att faktiskt ha lyssnat! Det verkar som att det är @ll JKD ll (sjukt svårtaggad för övrigt) som använde videon som (felaktigt) stöd för sina egna uppfattningar!
 

The lord

Audemars
Har den så nära handen att jag har fått ett ärr efter kronan.
20180607_183821.jpg
 

johan99

Breitling
Klocka över knölen,krimskrams snoddar sen kommer handen. Visst kan det kännas förlösande att ha klockan nedanför knölen om man kör en riktigt rasslig och slapp länk...när man är på det humöret :cool:
 

Tipsy

Omega
Över knölen, men beror väl på hur ens handled ser ut vilket som är bekvämast.
Bilden är av ett tidigt fickur av Peter Henlein, uppfinnaren av just fickur.
 
Högt upp, så att klockan vilar på "knölen", vilken är för stor för att ha klockan ovanpå. Bekvämt att ha den högt upp så att man aldrig får en krona som hugger en i handleden.
 

callebl

Omega
2-Faktor
På knölen! Som andra skrivit, skakas ibland upp. Men det beror också på luftfuktighet och ”pump” efter träning osv. Ibland känns den perfekt och ibland sitter den för långt ned. Nu snackar vi länk såklart :)
 

Npl

Omega
2-Faktor
Klockan får sitta där det är som skönast, länk brukar vara hyfsat lös så den kan åka upp och ner lite.

Men även på, som bilden avslöjar, men oftast då på läder.

3964A4B3-7950-4F00-ACE1-69F0109B7F30.png
 
Topp