• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var på handleden sitter er klocka?

?

  • över

    Röster: 158 54.5%
  • Röster: 42 14.5%
  • Under

    Röster: 45 15.5%
  • Brukar variera

    Röster: 45 15.5%

  • Totala väljare
    290

strider

Panerai
Framför knölen mot handen är under knölen? Om så är det iallafall där jag har klockan och tight ska den sitta! Finns inget värre än att behöva strula med manschetten för att kolla på dinkan :)
Bilden ska symbolisera hur du upplever din knöl? Jobbig och du vet inte varför du har den? Eller du kanske gillar den och tycker den är fräsch? :D

//Edit vad bilden handlar om
Haha nej det är inte vad bilden symboliserar :D
Bra tanke dock
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Och Squale
5236B8A7-D761-4EB2-8658-3CF44218E4B1.jpeg
Wow! :eek:
 

Selamb

Omega
Över.
Längre ner mot handen blir lite för slapp länk kan jag tycka.
Kom att tänka på min gamla samhällskunskapsmagister som bar klockan "vriden", alltså med spännet uppåt.. Är nog inte många som gör i det här forumet .
 

Igge

Panerai
Varierar lite men oftast under knölen. Gillar inte att ha klockan supertajt och då är det oftast där den hamnar.
 

Sebbson

Cartier
Jag har oftast min ovanför knölen, men min knöl är ganska "låg" så ibland glider den ner.

Gällande bilden så var jag nyligen på ett klockmuseum i Zürich. Guiden fick frågan om vilken den första medtagbara klockan var och han visade då en bild på en tysk klocka som var misstänkt likt objektet på bilden. Tydligen hade någon sålt den vidare i tron om att den var fejk. Måste svida idag :rolleyes::dead:
 

nilbri

Cartier
Hur får man klockan att sitta på knölen. Mina klockor glider direkt upp på armen, tyvärr.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Klockor hamnar rätt högt upp, över knölen. Ibland är det högre upp än jag önskar, men hade fått raspa ner knölen för att lyckas få en klocka längre ner så det blir ingenting med det.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har mina klockor på knölen när det inte är länk. Min står inte ut så mkt så jag tycker de sitter bäst där.

Men när de kommer till klocka på länk får de absolut INTE sitta tajt. Så då glider klockan på båda sidor om knölen.
IMG_20180526_180348-01.jpeg

Brännan säger allt
 

Hugii

Audemars
Som liten fick jag lära mig, av min far, att klockan ska sitta fast och över knölen. Den ska inte flyga runt, stå ivägen och den ska givetvis alltid sitta på vänster armen.

Kan jämförs med jeans....sitta på rumpan eller hänga? Vilket är snyggare?
1329992729.jpg

retamormorhang.jpg
 
Senast ändrad:
På rem helst ovanför knölen, ev på. Sålänge jag inte behöver dra åt klockan så att jag får som en "midja" på armen, på länk bär jag klockan lite lösare då jag tkr det ser illa ut och är obekvämt att ha den tajt runt handleden. Så då glider den från både under till över knölen, beroende på hur jag har armen i läge.
 

Britten

Breitling
Som liten fick jag lära mig, av min far, att klockan ska sitta fast och över knölen. Den ska inte flyga runt, stå ivägen och den ska givetvis alltid sitta på vänster armen.

Kan jämförs med jeans....sitta på rumpan eller hänga? Vilket är snyggare?
1329992729.jpg

retamormorhang.jpg
Traditionellt sett ska man väl bära klockan på den arm som inte är ens ”starka”? Håller med dig överlag, men om man exempelvis är vänsterhänt gör ju klockan mer skada av att sitta på vänster än höger arm.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Som liten fick jag lära mig, av min far, att klockan ska sitta fast och över knölen. Den ska inte flyga runt, stå ivägen och den ska givetvis alltid sitta på vänster armen.

Kan jämförs med jeans....sitta på rumpan eller hänga? Vilket är snyggare?
1329992729.jpg

retamormorhang.jpg
Hahaaa ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur får man klockan att sitta på knölen. Mina klockor glider direkt upp på armen, tyvärr.
Jag tror att det har att göra med hur pass kraftig knölen är. Det ser ju väldig olika ut från person till person. Min knöl är inte jättestor och därför tycker jag att klockan sitter som bäst precis över knölen. Kanske liiite ovanför ibland.
k1.jpg
k2.jpg
k3.jpg
k6.jpg
 
Topp