• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vardagsklocka Rolex YM vs Milgauss vs Sub

Vilken lämpar sig bäst som vardagsklocka?

• Totala väljare
    224

Bas

Diamant
Jag är ute efter en Rolex som funkar bra som vardagsklocka! Alltså allt från kontoret och industrin till trädgårdsarbete och blöjbyten :)
Hade tänkt slå till efter årsskiftet.

Dessa tre finns alltså på min lista, kan inte bestämma mig så undrar lite vad allmänheten tycker! Inte vilken som är finast utan vilken blir bäst som vardagsklocka!
Aldrig ägt någon utav dom!

Rolex Yacht Master platina tavlan
IMG_3825.JPG

Rolex Milgauss svarta tavlan
IMG_3826.JPG

Rolex Submariner svarta tavlan
IMG_3827.JPG

Inte den YM. Klarar inte av tavlan.

Så det står mellan 116610 och 116400.

Jag skulle säga 116400 faktiskt, för den är jäkligt cool!
Om du prompt vill ha sub innerst inne, skulle jag rösta för en sen 16610 istället då jag inte gillar maxicaset. Har själv har 114060 men den 14060/16610 är så mycket schysstare! Tycker jag :)

Om det kan vara till ngn hjälp. Så här ser min Milgauss på RubberB ut. Avsaknaden av datum kan vara en nackdel?

IMG_2129.JPG
Personligen ser jag det som en fördel. Den blir mycket cleanare så. Med spejsad sekundvisare och färgglada timmarkeringar så skulle den nog upplevas som plottrig med datum.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Bas
YM all the way, snyggast, sitter mkt bättre, på mig vart fall än en sub, Milgauss inget datum, Sub - ”alla har en”...

• Like
Ett litet plus för glidelock på Sub som är skönt att ha.

Milgaussen är för mig det roligaste valet bara för att den sticker ut lite och jag var väldigt nöjd när jag hade min. Den är dock lite tjockare än de andra om man är känslig för sådant. Bra storlek annars.

Sub är det enklaste valet, klassisk toolwatch men kanske inte så ”spännande”.

Yachtmaster har jag aldrig ägt men provat ett par gånger och den sitter väldigt skönt. Bra storlek och ingen tokig tjocklek.

Alla 3 funkar bra som vardagsklocka enligt mig!

Lycka till!

Jag är grymt sugen på både en Milgauss och en YM, men som många skriver så är en Sub alltid en Sub, samt glidelock är något jag verkligen uppskattade på min DSSD.

Ja det blir att fundera till årsskiftet som sagt.
Uppskattar alla svar :)

Mitt val skulle vara en Sub, p g a att den klarar det mesta i vardagen, är snygg och klassisk.
Subben har heller inte PCL, villet innebär att repor o s v syns mindre, så den ser fräschare ut längre.
Subben vinner även andrahandsvärdet eller enkelhet att sälja om man skulle vilja göra det.

• Like
Submariner eller Milgauss :)

Edit: Tycker verkligen Submariner är fin, passar utmärkt som vardagsklocka men det är inte varje dag man ser en Milgauss, speciellt den med svart urtavla, så jäkla sexig!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp