• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vardagsklocka Rolex YM vs Milgauss vs Sub

Vilken lämpar sig bäst som vardagsklocka?

• Totala väljare
    224
Jag är ute efter en Rolex som funkar bra som vardagsklocka! Alltså allt från kontoret och industrin till trädgårdsarbete och blöjbyten :)
Hade tänkt slå till efter årsskiftet.

Dessa tre finns alltså på min lista, kan inte bestämma mig så undrar lite vad allmänheten tycker! Inte vilken som är finast utan vilken blir bäst som vardagsklocka!
Aldrig ägt någon utav dom!

Rolex Yacht Master platina tavlan
IMG_3825.JPG

Rolex Milgauss svarta tavlan
IMG_3826.JPG

Rolex Submariner svarta tavlan
IMG_3827.JPG

Självklart YM!
Milgauss är inte så snygg och saknar datum.
Suben är väl ok men så vanlig.
YM är lite mer diskret och väldigt snygg, dessutom lite mer dressy och kommer inte att nöta sönder dina ärmar som en subs boettring.

Jag skulle gärna äga en YM om de inte var för tunga för mig! Till och med den mellanstora är ju kunglig!
Charlie-Sheen-Rolex-Yacht-Master.jpg

GMT är ett bra val!

Själv valde jag Sub för att den och Speedy är två ikoner jag drömt om sen barnsben och jag har redan provat att äga en Speedy i 5 år.

• Like
Reactions: Bas
Mycket som har hänt sedan december :)
114060 byttes mot en 11661LV och 116710LN byttes mot 116710BLNR :) tvångstankar är förklaringen!
6B4D7190-891D-4BC7-8219-C3E996EAD687.jpeg

45634224-1B24-429B-AEED-987FF2C1EB16.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp