• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vardagsklocka Rolex YM vs Milgauss vs Sub

Vilken lämpar sig bäst som vardagsklocka?

• Totala väljare
    224
Finns ju inte med som alternativ men varför inte en Explorer (1)? Mer allround är ju svårt att hitta. Och särskilt om man vill slippa ha samma klocka som 230 andra personer en valfri fre-lör kring centrala delarna av hufvudschtaan.

Finns ju inte med som alternativ men varför inte en Explorer (1)? Mer allround är ju svårt att hitta. Och särskilt om man vill slippa ha samma klocka som 230 andra personer en valfri fre-lör kring centrala delarna av hufvudschtaan.

Håller faktiskt med dig, Explorer I är riktigt fin! Syftar du på Submariner eller syftar du även på Milgauss? Här i Göteborg har jag inte sett många Milgauss :)

Jag skulle bry mig mindre om 230 personer eller fler hade samma klocka som mig. Varför är det ens viktigt att ha en klocka som ingen annan har?

Explorer 1 liknar Milgauss tycker jag, och då är Milgauss finare och lite coolare i min värld.
Sen att många har en sub spelar ingen roll för mig.
Många har den antagligen för den är grym!

Håller faktiskt med dig, Explorer I är riktigt fin! Syftar du på Submariner eller syftar du även på Milgauss? Här i Göteborg har jag inte sett många Milgauss :)
Nä jag syftar enbart på Sub i detta fall. Ser man en Milgauss blir man ju glad bara av det faktum att man nästan aldrig ser en. :)
Jag skulle bry mig mindre om 230 personer eller fler hade samma klocka som mig. Varför är det ens viktigt att ha en klocka som ingen annan har?
Nä egentligen ska det ju inte spela någon som helst roll. Man ska bära den klocka man tycker bäst om såklart. Men begreppet ”dussinklocka” har ju fått sin negativa klang av åtminstone någon anledning. Att sedan klassa en Sub som dussinklocka gör ju bara att man skämmer ut sig. Rent tekniskt och bruksmässigt är den såklart en superklocka. Men jag hade nog gått på en Seadweller istället. Och i ärlighetens namn (i mitt fall) just för att den inte känns lika vanlig.

• Like
Reactions: Bas
Milgauss är helt klart den klockan som sitter absolut bäst på mig av alla sport Rolex. Den sitter underbart. Men jag föredrar den blåa tavlan före svarta!

• Like
Reactions: Bas
Sticker ut och röstar på YM, är väldigt nöjd med min.

WP_20171025_12_44_50_Rich (2).jpg
Håller med, subben är klossig, YM sitter fint.

Det är ett riktigt svårt val, alla verkar ha bra erfarenheter av alla tre, jag tycker alla är snygga och skulle helst haft alla tre :) men tyvärr är det omöjligt haha

Alltså, det beror ju på vad du vill ha ut av klockan mer än att den ska funka till vardags. Vill du sticka ut lite så är väl både YM och Gåsen helt rätt, men om du vill gå strax under radarn så är nog sub lämplig. Har testat YM och det är en vacker klocka som sitter skönt på armen, men sådär direkt diskret är den kanske ändå inte, Gåsen har jag aldrig provat och tilltalar inte mig. Haft flera sub, 1680, 11040, 16600, och nu 116610. Alla bra, allround, snygga, och bekväma. Stort plus för glidelock som redan sagts. Kan ha fel, men tror att sub är mer lättsåld också om det skulle bli så :)

Alltså, det beror ju på vad du vill ha ut av klockan mer än att den ska funka till vardags. Vill du sticka ut lite så är väl både YM och Gåsen helt rätt, men om du vill gå strax under radarn så är nog sub lämplig. Har testat YM och det är en vacker klocka som sitter skönt på armen, men sådär direkt diskret är den kanske ändå inte, Gåsen har jag aldrig provat och tilltalar inte mig. Haft flera sub, 1680, 11040, 16600, och nu 116610. Alla bra, allround, snygga, och bekväma. Stort plus för glidelock som redan sagts. Kan ha fel, men tror att sub är mer lättsåld också om det skulle bli så :)

Jag vill inte att den sticker ut för mycket!
Den ska sitta skönt, som många anser YM gör!
Föredrar glidelock, den ska vara smidig, inte som DSSD :) Att andrahandsvärdet håller sig hyfsat är ett plus, oavsett vad folk säger så är det ett plus!
Den ska passa till all typ av klädsel förutom kostym! vardaglig helt enkelt :)

Tillbaka
Topp