Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Saken är biff (om jag valt), imo. Sub. Glidelock, så suveränt. Vinter, ett hack in, sommar, ett hack ut. Samma om man har den på rubber bJag vill inte att den sticker ut för mycket!
Den ska sitta skönt, som många anser YM gör!
Föredrar glidelock, den ska vara smidig, inte som DSSDAtt andrahandsvärdet håller sig hyfsat är ett plus, oavsett vad folk säger så är det ett plus!
Den ska passa till all typ av klädsel förutom kostym! vardaglig helt enkelt![]()
Hm...svårt mycket svårt! Hade det varit den femsiffriga referensen på Subben så hade det varit en självklarhet!
Har dock alla dom tre du syftar på, fast min SUB är en 16610, Yacht Mastern har blå tavla och Milgaussen är GV modellen, alltså den med det gröna glaset!
Men skulle jag välja en av klockorna som du refererar till, så skulle jag nog ändå välja subben tror jag.
Varför?! Jo, den är lite mer allround, klassisk design och linjer/ former!
Dom andra två känns mer som kompletterings klockor, få du redan sitter på några! Milgaussen är en fantastisk klocka, gillar den med grönt glas personligen, men har på slutet starkt börjat fundera ifall jag skall byta glas/tavla till den du är ute efter! Lägg där till att det är en av få klockor som klarar sig helt utan datum!
Yacht Mastern är också trevlig, men av dom tre som du tar upp i tråden så kommer denna på bronsplats! Gillar platinatavlan, men här tycker jag nog blå gör sig bättre! YM ser klumpig ut, men sitter jäkligt skönt även på något mindre handleder!
Så svaret på din fråga blir att du skall satsa på 116610, den kommer du garanterat bli mest nöjd med!
![]()
![]()
![]()
![]()
Grymt beskrivet @Affe! Tack!
Jag har bestämt mig för en Sub känns det som,
Dock har jag svårt att bestämma mig för 16610 eller en 114060.
Glidelock och tyngden talar för 6 siffrig samt att jag vill nog ha den utan datum då alla andra klockor jag har just nu är med datum! Blir lite med stilrent i min värld !
Ska klämma på dom båda nu till helgen så vi får se vad känslan säger
Milgauss är däremot så jävla cool ! Men som du säger en kompletterings klocka som jag redan har!
Med din samling så väger din personliga åsikt hyfsat tungtspeciellt när du har alla tre modeller!
Jag har faktist inte stött på en 14060 än, så därför är den inte inräknad!
Jag har möjlighet att klämma/köpa både en 16610 och 114060/116610. Men jag föredrar nog den utan datum som sagt!
Förhoppningsvis blir det en keeper!![]()
Den är riktigt fin! Men det är något som hindrar mig från den, vad vet jag inte! Dock aldrig testat den!En lite ovanligare fågel är ju AKn. Har samma case som Milgsuss och påminner om Explorer lite.![]()
Ja var ska jag börja? Det blev inte någon av dom tre nämnda klockornafick testat alla och fastnade för 116710LN. Gick på känslan helt enkelt! Blev utan glidelock men det räckte med 5mm justeringen i låstet
Här är några av klockorna jag testade
Milgauss och YM försvann ganska snabbt, Submariner var väldigt länge intressant, men när jag satte en GMT på handen så visste jag att jag skulle ha den! Frågan var bara i vilket utförande!
![]()
![]()
![]()
![]()
Och gick till slut hem med dennaden mest stilrena i min värld!
![]()
![]()
Det är bara att gratulera, det gick inte att välja fel bland de du testat/valt ut.
Schysst att du kunde prova lite och gå på magkänsla, brukar bli bäst så.
GMT modellerna sitter så jäkla skönt! Njut nu och ha en trevlig helg, än en gång grattis!
Tack så mycket
Ja att få testa alla modeller vid samma tillfälle var guldvärt! Att gå på ren känsla var så otroligt skönt!
Väldigt nöjd, svårt att släppa blicken från den nu
Återigen tack så mycket! ha en kanon helg du med nu![]()
Hur lyckades du lämna BLNR, brukar ju vara den folk jagar?
Tycker själv att den svarta är minst lika snygg så jag kan inte klaga på dig![]()
Ärligt talat så tycker jag den svarta är lite mer diskret och stilren, jag förstår inte hypen krig BLNR. Kunde fått den till ett dunder pris men vi klickade aldrig![]()
Ja var ska jag börja? Det blev inte någon av dom tre nämnda klockornafick testat alla och fastnade för 116710LN. Gick på känslan helt enkelt! Blev utan glidelock men det räckte med 5mm justeringen i låstet
Milgauss och YM försvann ganska snabbt, Submariner var väldigt länge intressant, men när jag satte en GMT på handen så visste jag att jag skulle ha den! Frågan var bara i vilket utförande!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser ju nu att jag är pucktvåa så det sjunger om det. Så går det efter ett par glas rött när man inte läser klart tråden..
Bara att gratulera!
Kul att det blev lite skräll i det hela, och som många skrivit så är det ju onekligen klokast att testa hos AD motsv. för att diverse olika obeskrivliga känslor ska kunna infinna sig!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är bara att gratulera till ett bra val! Jag stod nyligen inför samma val och det föll på den svarta i stål.
Var provade du alla dessa om man får fråga?
Tackargrattis till dig med då! Den svarta är grym!
Jag var hos Royal Watches i Göteborg !