• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför är denna så "hatad"?..

1) Designen känns rätt gammal, men inte på ett coolt sätt....

2) "Alla" hade den förut, det hjälper inte till direkt i min bok.

Ovan tillsammans gör att den känns väldigt tråkig.

tack alla för era inputs, själv älskar jag den, men som aquaracer sa den lämnar mycket att önska. Visst är det en klocka man fastnar lätt för, inte bara pga designen utan också priset! men man tröttnar ganska snabbt på den!
så den hamnar nog på KoS efter sommaren, då jag redan letar efter en SD/sub som ersättare!

MVH
Mr myagi

Utan tvekan den klocka som får mest skit... :)

Själv älskar jag den och hävdar att den på allvar är en av de schysstaste klockorna man kan köpa i fint skick under 10k om man vill ha en seriöst välbyggd klocka med lite historia, lite igenkänningsfaktor/varumärke och lite egen design...

Säg så här, klockan designades på 90 talet. Vem vill ha en 90 tals Breitling eller Tag Heuer? Vem tycker att en standardbil från 90 talet är cool? Vem vill klä sig i 90 tals kläder?

Klockan hamnar mellan två tidsepoker. För gammal för att kännas fräsch och för ny för att kännas vintage cool.

Jag tycker klockan är rätt snygg. men stör mig lite på visarna och att armbandet ser så omanligt ut.

Säg så här, klockan designades på 90 talet. Vem vill ha en 90 tals Breitling eller Tag Heuer? Vem tycker att en standardbil från 90 talet är cool? Vem vill klä sig i 90 tals kläder?

Klockan hamnar mellan två tidsepoker. För gammal för att kännas fräsch och för ny för att kännas vintage cool.

Nog tycker jag en 90-tals safir-sub är snyggare än denna :D

Tycker att den är snyggt. Länken tycker jag är snygg den med och framför allt ruskigt skön.

En klassiker.. Och för 10' ett fynd som man bör äga...:D

Skickat från min Galaxy S4!

Ungefär lika tråkig som en 16610. Varken mer eller mindre. Trösten är att den är förhållandevis billig jämfört mot den dyrare Volvon.

Oj så trendkänslig man kan vara då! Tycker Du likadant om G-Funk, Seinfeld och neongröna Stüssy-kläder också då kanske?? :rolleyes:

Jag tycker väl inte att den är så dum. Det är väl möjligtvis att den är lite vanlig som ger lite associationer av radhus, cykelhjälm, lunchlåda, fotriktiga skor etc.

• Like
Reactions: max
Det känns som att Ni är liiite insnöade i Ert klockintresse och överskattar Svenssons klocksamlingar...
Såå vanlig lär INTE (den automatiska) SMPn vara i ett valfritt radhusområde..??
Eller är det bara jag som knappt känner nån med dyrare klockor än Ur&Penn??

Det känns som att Ni är liiite insnöade i Ert klockintresse och överskattar Svenssons klocksamlingar...
Såå vanlig lär INTE (den automatiska) SMPn vara i ett valfritt radhusområde..??
Eller är det bara jag som knappt känner nån med dyrare klockor än Ur&Penn??
Nu tror jag att du får flytta närmare civilisationen :p Om de inte köpt sin klocka nyligen (då hade de haft en AT-på armen istället) så är det just denna klocka som merparten av de icke klockintresserade köper (i kategori 2, dvs medelinkomsttagare med en momentan extrainkomst i form av skatteåterbäring eller bonus och kan tänka sig att köpa en klocka för omkring 10k).
För en klockintresserad blir det ungefär som för en bilintresserad att köpa en volvo 740, bra, billig och funktionsduglig bil för en medelsvensson men knappast rolig och ovanlig och inget man kör runt i med ett leende på läpparna :D

Om jag drar alla över en kam? Japp, sån är jag :)

Stod på en konfa på jobbet häromdan och noterade att 5 av 7 hade SMP på armen..... 3st 2231.80 en 2254.50 och en 2234.50 (min) ;)

Jag tycker att den är underskattad. Och de som är på jakt efter en klocka i 10 000 kr-klassen får leta vidare för ny kostar denna betydligt mer än så. Dess vridring och den vågiga tavlan gör att klockan har något eget tycker jag.

Att den är hatad av vissa beror nog på att de är rolex fan-boys och då är en av omegas populäraste modeller ett tacksamt offer att slå ner på. Fast det erkänner de sällan. Ofta förnekar de det.

Jeg liker den, og har en selv. Lenken er kanskje ikke verdens peneste, men du verden så behagelig.
At rolexmafiaen hater på den kommer ikke som noe sjokk.. :)

Tillbaka
Topp