• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är denna så "hatad"?..

Ninen79

Audemars
Min 10:e Smp sedan min första som köptes år 2006:) Vilken fullträff! Här i Sthlm går ca 20 Sub på varje Smp. Faktiskt inte sett en enda Smp nya modellen på någon här i huvudstaden.
Min Smp känns mycket roligare att bära än min Sub.
4492E08D-C38E-47B5-83B1-2BD0C3D70CC3.jpeg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Min 10:e Smp sedan min första som köptes år 2006:) Vilken fullträff! Här i Sthlm går ca 20 Sub på varje Smp. Faktiskt inte sett en enda Smp nya modellen på någon här i huvudstaden.
Min Smp känns mycket roligare att bära än min Sub.
4492E08D-C38E-47B5-83B1-2BD0C3D70CC3.jpeg
Håller med. Svårt att tänka sig en bättre vardagsklocka. Det enda skulle vara att texten på ringen är emalj istället för liquid metal. Annars har den ju allt... Undrar hur många som köper nya PO nu för tiden.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Den är ju inte längre det även om "hatad" förstås var ett väl starkt ord 2013. Men överlag en klar skillnad i attityd nu mot då, begpriserna har gått upp en halv gång och nypriset ännu mer om vi tar den senaste. Få ältar numera om mellanchefsklockan och den "hemska" länken. Förstår inte riktigt varför tråden bumpades.
 

Ninen79

Audemars
Den är ju inte längre det även om "hatad" förstås var ett väl starkt ord 2013. Men överlag en klar skillnad i attityd nu mot då, begpriserna har gått upp en halv gång och nypriset ännu mer om vi tar den senaste. Få ältar numera om mellanchefsklockan och den "hemska" länken. Förstår inte riktigt varför tråden bumpades.
Köpte min gamla Smp Quartz år2006 för 13.300 kr och automatversionen låg på 17.100 kr. Nyaste Smp versionen listar väl 51.300 K så visst har priset gått upp rejält.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Köpte min gamla Smp Quartz år2006 för 13.300 kr och automatversionen låg på 17.100 kr. Nyaste Smp versionen listar väl 51.300 K så visst har priset gått upp rejält.
Den nya är ju lite i en annan division men faktiskt låg väl den gamla SMPc kvar i prislistan och gick upp från 37K till 39K vid senaste höjningen?
 
Topp