• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför är så många här fan av seiko?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skönt med lite morgonläsning, det är bla detta som gör KS så underhållande.

* Här på forumet skall man älska Rolex för de är bäst i världen
* Man kan gilla Seiko men får förbereda sig på att de med näsan i vädret delar ut gliringar, dock är Seiko-fansen så rotade och har blivit accepterade
* För guds skull, nämn inte att du gillar Tag Heuer, då får du Rolex-maffian på dig, för Tag Heuer är bara skit
* Skulle du bära Breitling är du så klart en Bratt
* osv

De flesta personligheter här på sidan är underbara och helt fantastiska människor, men lär tidigt att när man ifrågasätter deras klockor... ajajaj.

Du har aldrig kollat i forumets vintage-avdelning va? ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Just Seiko 5 är ju en modellserie som är tänkt att vara lågbudget inom Seikoportföljen. Tråkigt att du köpt en klocka som du inte blivit nöjd med, men det har hänt oss alla...tror jag.

Nu är det bara att analysera vad som inte var bra och kasta dig över en uppgradering. På sätt och vis tycker jag att du börjat i rätt ände - det hade ju varit värre om du köpt något för, säg 10000, som du blivit besviken på.

Kör hårt och dela gärna med dig av vad det var som du inte var nöjd med (så att fler kan snappa upp något nyttigt inför framtiden)!

Fy fan vad jag är WIS.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Seiko SKX är iaf en grym resklocka :)


20130521084613-62.20.25.41.jpg
 

Vonlind

Panerai
Har en skx009, billig som fan. Nöjd dessutom, håller tiden perfekt, bra gångreserv.

- Bezel:en är lite ful anser jag, 'pepsi' skulle jag överleva utan.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar Seiko av flera anledningar:

- Mkt pang för pengen i lågbudget intervallet,läs 1000kr. Men självfallet finns det nitlotter här med. Skx-dykarna är utmärkta som beaters (och känns rejäla) och vintage ger dig massor av känsla för nästan ingenting.

- Många olika modeller och stilar, alltifrån vintage till nytt. Det finns (tror jag) något för allas smaker bara man letar lite.

- Betala lite mer (läs 2.5-5k) och få en sjuhelvetes klocka (ny som vintage) för en rätt liten slant. Min personliga åsikt, och ni får gärna tycka annat.

perfekt som beaters
DSC_0108_zps6651733f.jpg


DSC_0004_zps4b7120b8.jpg


mkt känsla i dessa pjäser
bild2_zps5d0db4ea.jpg


2-1.jpg


null_zps5edc8050.jpg


Allt tipptopp och allmänt "lyxig" känsla
DSC_0002_zps4bdb3ef7.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
De här trådarna är underbara :)

Jag har ägt en Breitling B-1. Ja det är sant, en Breitling OCH Quartz! Tyckte den var jätte trevlig men saknade att den inte hade så bra vattentäthet.

Äger en svart Monster, en svart Samurai, en vit Seiko Quartz, en Seiko 5 och har ägt en orange Monster. Det som tilltalar mig är att du får ett automatiskt verk som i relation till sitt pris känns som ok kvalité. Framförallt Samuraien. Den perfekta rese- och beaterklockan.

Har även ägt en Tag Heuer Monaco. Fantastisk, men blev lite trist eftersom jag köpte en likadan till lillebror i present.

Har ju även en bilhandlar SUB där kvalité i vridring, visare, tavla och länk känns grymma, men inte speciellt mycket bättre än min gamla Ploprof 1200M.

Blir bara mer och mer sugen att testa Grand Seiko efter alla dessa upplopstrådar. :). Får maila yonsson för lite hjälp. Igen. :)
 
Topp