Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns botemedel för sådana besvär =)Jag gillar inte klockor
Jag slits ofta mellan att vilja ha en samling, speciellt med tanke på storytelling och limiterade utgåvor, och att det är för mycket pengar för att ha klockor som inte används. De klockorna blir som små skuldbeläggande pengahögar (särskilt när man har två barn).Klockintresset har funnits till och från hela mitt vuxna liv dock prioriterades andra intressen tidigare fram till jag fick barn. Nu efter ca 10 år har jag en rätt spretig samling och om jag reflekterar över ”varför” så tänker jag att det är enklare att fundera över varför jag fortsätter!
- nörderiet går alltid att ta till en nästa nivå. Det måste inte vara en dyrare nivå utan det går minst lika bra att nörda ned sig i urverk, tavlor och små skillnader på Certinamodeller som motsvarande vintage Rolex.
- Storytelling, vilka klockor bars på månen, av Steve McQueen, av italienska attackdykare etc. Det gränsar till status men ändå inte.
-kompisarna, jag skulle inte fortsätta med detta om inte fler höll på. KS har såklart bidragit till detta men att träffas på GTGer och prata och prova klockor är en avgörande orsak till att jag fortsätter.
Lite OT här men för egen del har andelen keepers ökat markant sedan jag släppte tankarna på att koppla någon slags logik till varje klockköp. Dock att det finns en någon slags intressant sak att berätta om varje klocka är faktiskt ändå rätt viktigt för känslan men behöver verkligen inte hänga ihop med andra klockor eller följa någon linje.Jag slits ofta mellan att vilja ha en samling, speciellt med tanke på storytelling och limiterade utgåvor, och att det är för mycket pengar för att ha klockor som inte används. De klockorna blir som små skuldbeläggande pengahögar (särskilt när man har två barn).
I-landsproblem? Självklart, men icke desto mindre verkligt för mig.
+1- Storytelling, vilka klockor bars på månen, av Steve McQueen, av italienska attackdykare etc. Det gränsar till status men ändå inte.
Man är ju lite av en sucker för historik och story. Därför jag ångrar vissa försäljningar mer, t ex G-Shock DW-5035 och Bulova Moonwatch.Lite OT här men för egen del har andelen keepers ökat markant sedan jag släppte tankarna på att koppla någon slags logik till varje klockköp. Dock att det finns en någon slags intressant sak att berätta om varje klocka är faktiskt ändå rätt viktigt för känslan men behöver verkligen inte hänga ihop med andra klockor eller följa någon linje.
Menar du att Steve McQeen var på månen, jaja man lär sig något nytt varje dagKlockintresset har funnits till och från hela mitt vuxna liv dock prioriterades andra intressen tidigare fram till jag fick barn. Nu efter ca 10 år har jag en rätt spretig samling och om jag reflekterar över ”varför” så tänker jag att det är enklare att fundera över varför jag fortsätter!
- nörderiet går alltid att ta till en nästa nivå. Det måste inte vara en dyrare nivå utan det går minst lika bra att nörda ned sig i urverk, tavlor och små skillnader på Certinamodeller som motsvarande vintage Rolex.
- Storytelling, vilka klockor bars på månen, av Steve McQueen, av italienska attackdykare etc. Det gränsar till status men ändå inte.
-kompisarna, jag skulle inte fortsätta med detta om inte fler höll på. KS har såklart bidragit till detta men att träffas på GTGer och prata och prova klockor är en avgörande orsak till att jag fortsätter.
Det är ett komma med där..Menar du att Steve McQeen var på månen, jaja man lär sig något nytt varje dag![]()
Det såg jag men kan vi inte bara bortse från det och fastslå att han var på månen med en Heuer MånacoDet är ett komma med där..![]()
Jag är också inne på det här spåret men tycker att oljerocken kan hänga kvar på vinden.För mig är det känslan vissa klockor medför, att knäppa på ett riktigt kvalitetsur ger i alla fall mig en skön känsla. Den känslan uppstår inte bara genom klockor utan en mängd olika ting, allt från knivar till gubbkepsar.
Samma känsla kommer av att hålla ett riktigt elegant brytvapen med fin valnöt i näven eller känslan av att spilla upp en prima whiskey från en redig karaff i en tung tumbler och sjunka ner i en Chesterfield fåtölj. Eller varför inte något så enkelt som att ta på sin gamla alldeles perfekta oljerock innan man går ut.
Alla dessa saker är väldigt njutbara och avslappnande, i alla fall för mig.
Huvudet på spikenJag vet fan inte riktigt längre... började som en statussymbol helt klart + att jag uppskattar klockor som smycke. Sen jag halkade in här har intresset eskalerat men jag skulle inte säga att det är lika mycket av en statussymbol längre. Döljer mina dyrare inköp för min omgivning och det är bara frugan och ni på forumet som vet..
Dels är det nog forumgemenskapen och sen är det nog jakten på ”nästa klocka”. Sen måste man väl ha nån jäkla hobby att grotta ner sig i och fly verkligheten![]()
Den visar tiden. Men ingen har fått reda på varför du, ja du trådstartare gillar klockor!Kort och gott, vad fick just dig till att börja gilla/samla klockor?