jakob.dala skrev:Jag lägger en röst på att köra.
Samla ihop intresse och så startar vi med att se om vi inte skulle kunna få ihop mer än 20 intresserade.
Vad kan gå fel :roll:
Jag håller med du!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
jakob.dala skrev:Jag lägger en röst på att köra.
Samla ihop intresse och så startar vi med att se om vi inte skulle kunna få ihop mer än 20 intresserade.
Vad kan gå fel :roll:
P-A skrev:Visst att man inte gillar hommager, men för att hålla ner priset så borde man nog acceptera det.
Jag är väldigt öppen för design, men dykare går hem hos de flesta och borde väl inte vara allt för svårt att få tag på några objekt där vi kan byta lite tavlor osv?
En möjlig väg att gå är om de som vill vara med köper in en SKX007, KS ordnar tavlor, visare och vridring.
Sen så kör man en brukat GTG där vuxna män gör saker tillsammans och fixar i ordning dessa underverk.
De ska ju givetvis vara numrerade
Fördelen med just SKX är att de är relativt billiga, bra funktion och finns många delar till!
Ska man kanske köra en Hells Angels på det?
Själva urtavlan äga av KS och om någon hoppar av eller blir OUT så får de snällt lämna tillbaka själva tavlan
Lite som en patch, fast för oss nördar då...
P-A skrev:Visst att man inte gillar hommager, men för att hålla ner priset så borde man nog acceptera det.
Jag är väldigt öppen för design, men dykare går hem hos de flesta och borde väl inte vara allt för svårt att få tag på några objekt där vi kan byta lite tavlor osv?
En möjlig väg att gå är om de som vill vara med köper in en SKX007, KS ordnar tavlor, visare och vridring.
Sen så kör man en brukat GTG där vuxna män gör saker tillsammans och fixar i ordning dessa underverk.
De ska ju givetvis vara numrerade
Fördelen med just SKX är att de är relativt billiga, bra funktion och finns många delar till!
Ska man kanske köra en Hells Angels på det?
Själva urtavlan äga av KS och om någon hoppar av eller blir OUT så får de snällt lämna tillbaka själva tavlan
Lite som en patch, fast för oss nördar då...
Micke B skrev:(Gjord i paint och word) Och KS-loggan på casebacken!
P-A skrev:Absolut, men allt kommer ändå att handla om ett pris.
Runt 1500 - 3000kr kan jag tycka är rimligt.
CaptainOats skrev:Försiktigt med logon bara, kan lätt se tacky ut om det blir fel...
Den är snygg i större format, men i mindre format inte så fin, om man tittar upp till vänster ser man vad jag menar
Jokkmokkswe skrev:Varför inte bara designa ett eget KS natoband, enklare och mkt roligare för stunden. Så kan man klockspotta klockbröder
Spencer66 skrev:Jokkmokkswe skrev:Varför inte bara designa ett eget KS natoband, enklare och mkt roligare för stunden. Så kan man klockspotta klockbröder
Det är redan i pipen..
Spencer66 skrev:Enligt min åsikt så håller vi oss borta fråm hommager, finns ju faktiskt alternativ. Kemmners Seahorse ovan kan ju vara en början tex.
Ricrob skrev:Fortf runt 3k för grundmaterialet, om jag inte missuppfattade texten totalt. Ett billigre Seikoalternativ är väl inte mer hommage än Kemmnern, eller?
DrDre skrev:Ricrob skrev:Fortf runt 3k för grundmaterialet, om jag inte missuppfattade texten totalt. Ett billigre Seikoalternativ är väl inte mer hommage än Kemmnern, eller?
Om man kör på någon av Kemmner eller Steinhart, så skulle det bli relativt enkelt att genomföra. Bevisligen har båda jobbat med liknande projekt tidigare och varje köpare (individ) kan själv köpa klockan direkt från tillverkaren. Jag förmodar att de måste ha ett minimiantal och att de vill ha betalt i förskott. Om det blir ett tillräckligt antal så kanske en mängdrabatt ungefär kan motsvara merkostnaden av specialbeställningen (bara en vild gissning)?
Att försöka rigga ihop något liknande med Seiko kan nog vara lite knixigare.
Spencer66 skrev:DrDre skrev:Ricrob skrev:Fortf runt 3k för grundmaterialet, om jag inte missuppfattade texten totalt. Ett billigre Seikoalternativ är väl inte mer hommage än Kemmnern, eller?
Om man kör på någon av Kemmner eller Steinhart, så skulle det bli relativt enkelt att genomföra. Bevisligen har båda jobbat med liknande projekt tidigare och varje köpare (individ) kan själv köpa klockan direkt från tillverkaren. Jag förmodar att de måste ha ett minimiantal och att de vill ha betalt i förskott. Om det blir ett tillräckligt antal så kanske en mängdrabatt ungefär kan motsvara merkostnaden av specialbeställningen (bara en vild gissning)?
Precis vad jag tänkte minus Steinhart.
Ricrob skrev:Spencer66 skrev:DrDre skrev:Ricrob skrev:Fortf runt 3k för grundmaterialet, om jag inte missuppfattade texten totalt. Ett billigre Seikoalternativ är väl inte mer hommage än Kemmnern, eller?
Precis vad jag tänkte minus Steinhart.
Ja, det är ju helt klart en vettig tanke! Med Seiko tänkte jag(/vi) att köpa ett gäng + moddprylar ink egen tavla och någon/några bygger om dem här. Men vi får se.. Kul att idén är kläckt och att det kan bli ngt, sen är det ju upp till var och en om man vill vara med och till vilket pris!