Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spencer66 skrev:DrDre skrev:Jag drog precis iväg ett mail till honom med några frågor. Här är ett utdrag:
We have started talking, very preliminary yet, regarding getting a "Forum watch". What it means is basically a watch with our own logo and maybe some minor engraving on the backside. The preliminary logo you can see on the attached picture, it is a "KS" in red.
During the discussion your watches came to my mind and I would like to ask you a few questions in order inform the concerned members.
A) Would you be willing to make a watch with a custom made logo on it?
B) What would be the minimum quantity required for you to make it?
C) What would the additional price be?
D) Can you offer any quantity discount?
E) How long time would it take approximately?
Snyggt jobbat!
Lysande!DrDre skrev:Jag drog precis iväg ett mail till honom med några frågor. Här är ett utdrag:
We have started talking, very preliminary yet, regarding getting a "Forum watch". What it means is basically a watch with our own logo and maybe some minor engraving on the backside. The preliminary logo you can see on the attached picture, it is a "KS" in red.
During the discussion your watches came to my mind and I would like to ask you a few questions in order inform the concerned members.
A) Would you be willing to make a watch with a custom made logo on it?
B) What would be the minimum quantity required for you to make it?
C) What would the additional price be?
D) Can you offer any quantity discount?
E) How long time would it take approximately?
DrDre skrev:Är det inte så att de där enarmade klockorna ofta förknippas med Meistersinger?
http://meistersinger.net/Product_Line/S ... tches.html
masterkiller skrev:DrDre skrev:Är det inte så att de där enarmade klockorna ofta förknippas med Meistersinger?
http://meistersinger.net/Product_Line/S ... tches.html
Jo, för folk som är insatta, men gemene man vet nog inte vad Meistersinger är.....och en graverad och numrerad baksida...
Kanske något sånt här, tog min gamla logga bara för att jag inte har den nya...kanske en blå visare....
![]()
masterkiller skrev:Personligen så skulle jag hellre ha en vanlig framsida och kanske en liten KS logo någonstans och en schysst graverad baksida med KS loggan och numrering osv....
Och en enhandare blir inte en uppenbar hommage...
![]()
Fryken skrev:masterkiller skrev:Personligen så skulle jag hellre ha en vanlig framsida och kanske en liten KS logo någonstans och en schysst graverad baksida med KS loggan och numrering osv....
Och en enhandare blir inte en uppenbar hommage...
![]()
+1 Har hellre något som sticker ut lite/är lite ovanligare då den ändå inte kommer bäras varje dag.
Aurum skrev:![]()
Med titanboett för 200kr + engångskostnad på 50 dollar.
Ricrob skrev:Aurum skrev:Med titanboett för 200kr + engångskostnad på 50 dollar.
Snygg men här får just priset mig att rygga undan.. Vill ju inte direkt köpa Ur&Penn. Ursäkta om det är ett övertramp, då jag inte känner till märket ovan men det känns ju som vi lika gärna kan kika på Regal etc..
Aurum skrev:Ricrob skrev:Aurum skrev:Med titanboett för 200kr + engångskostnad på 50 dollar.
Snygg men här får just priset mig att rygga undan.. Vill ju inte direkt köpa Ur&Penn. Ursäkta om det är ett övertramp, då jag inte känner till märket ovan men det känns ju som vi lika gärna kan kika på Regal etc..
Man får vad man betalar för, tänkte bara visa superbudget. Det är inget varumärke då det är reklamklockor som jag råkade snubbla över.
Aquaracer2 skrev:Kan vi inte köpa 50 Theorema, stämpla KS loggan på dem och sälja för 10 lakan styck?
TKVF skrev:Theorema är lite för mycket skeleton å så för mig i alla fall. Gillar mer en ren fin vintage-klockmodell. Men nu till det viktiga. Hur skall vi gå vidare? Omröstning är ju bra idé, men hur? Förslag!