• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför köper man en Rolex ?

Varför köper man en Rolex ?

• Prestige - look at me , I have a Rolex

Röster: 85 34.8%
  • Investering

Röster: 42 17.2%
  • Snygg

Röster: 119 48.8%
  • Teknik / bra specs / urverk

Röster: 76 31.1%
  • Coola funktioner

Röster: 8 3.3%
  • Genuint klockintresse, märkets horologiska historiA

Röster: 121 49.6%
  • Fit and finish

Röster: 72 29.5%
  • Skit i det du, jag har cashen o köper vad jag vill

Röster: 35 14.3%
  • Annat - ange i comments

Röster: 2 0.8%

• Totala väljare
    244
Jag har köpt mina för känslan, hantverket & historian. Man blir glad när man drar upp den och ställer tiden. Där känner man verkligen skillnad. Synd att dom blivit så dyra annars hade jag gärna köpt fler 🙂

Äger ingen Rolex. Om jag köper en blir det nog en sk årsklocka. Airking eller möjligen en DJ.
Rolex har ju bidragit med både stort och smått historiskt. Estetiken är helt ok men inget unikt. Inget fel på urverken men heller inget fantastiskt oumbärligt unikt där.
Som jag ser det är det som med bilar. Man betalar för märket och den status som följer. Skoda och Audi delar shassi och motor men knappast prislapp.
Dvs man kommer till en punkt när man betalar för status, lyx eller vad man vill kalla det.
Själv håller jag nog Jaeger och GP betydligt högre än Rolex pga sammantagen bild av historia, estetik osv. Men det är jag.

Ytterst få känner igen en rolex. Polaren bär dagligen en sub klassikern med blått å guld. Under 4 års tid är det 2 personer som sett att det varit lite dyrare än ur&pen klocka å sagt nåt.
Varför skulle man kommentera vad någon bär för klocka om det inte är nära vänner? :) Några på jobbet har Rolex, jag har aldrig sagt något till dem. Tror att många ser men inte säger något.

Tillbaka
Topp