• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför lägger folk ner pengar på klockor?

Fan, kom igen.. Ta och kamma dig.
Är det verkligen så roligt att leva rövare och skryta hejvilt här på forumet? Leka Allan ballan och internetkriga? Troll eller inte, nypa salt eller inte, ta en extra fundering innan du postar. Jag vet att du inte är så här irl, så varför ska man leka något annat på nätet? I all välmening.

Ibland undrar jag hur du fortfarande får härja runt här med all pöbel skit och din arroganta översittarattityd.
"OP"? Oyster Perpetual?

Jag förstår inte varför lägger ner tusentals kronor på klockor??? Kan nån förklara
Jag själv tycker om klockor men för mig hel ok med en bra stabilt klocka som är certina eller tissot dem är också lika bra som dyra klockor grejen är dem här faktiskt lika funktioner till exempel på en certina finss med 200-300 meters och tissot med 100-200 meter. Och när man kan köpa ba en bra klocka varför ska man spendera så mycket på en vanlig klocka som har kanske eller liknande funktion
En hel del kloka klockköpare kommer få tillbaka mer pengar när dom säljer än vad dom köpte för. DET gör du inte med din 5k Tissot eller billiga kopia. Jag allokerar hellre 100k i två år med 15% värdeökning än tappar halva värdet på 5k. :)

Som någon tidigare talare skrev om att varför så ens köpa en tissot/certina? Om klockan endast fyller funktionen av att visa dig tiden kan du lika bra köpa en klocka på ur&penn för 50kr. Och ang att du nämner att klockan ska kunna vara vattentät för tryck på 300 m. Hur ofta får du faktiskt användning för den funktionen? Jag gissar på att du aldrig är nere på dem djupen/trycken som kräver den tåligheten. Så om du endast köper klockan för funktionerna blir ju även de klockorna värdelösa ur den vinkeln.

Men som många även skrivit så är det väl för att det finns ett personligt intresse och passion för hantverket bakom de dyrare klockorna. Att en del finner nöje i tekniken och det unika (tänker RM och Glashütte original ). Att man även kan tjäna pengar på dinkan när man säljer den. Nuff said.

Ja din är ju ett damur och dykarna är för gossar....
Är ju exakt det som gör det roligt
gjn81wvxqsq6yzcwubok.png

Fan, kom igen.. Ta och kamma dig.
Är det verkligen så roligt att leva rövare och skryta hejvilt här på forumet? Leka Allan ballan och internetkriga? Troll eller inte, nypa salt eller inte, ta en extra fundering innan du postar. Jag vet att du inte är så här irl, så varför ska man leka något annat på nätet? I all välmening.

Ibland undrar jag hur du fortfarande får härja runt här med all pöbel skit och din arroganta översittarattityd.

Vad står OP för?

Edit: Jag så att jag citerade lite fel, men du kanske vet ändå? :)

Jag förstår inte varför lägger ner tusentals kronor på klockor??? Kan nån förklara
Jag själv tycker om klockor men för mig hel ok med en bra stabilt klocka som är certina eller tissot dem är också lika bra som dyra klockor grejen är dem här faktiskt lika funktioner till exempel på en certina finss med 200-300 meters och tissot med 100-200 meter. Och när man kan köpa ba en bra klocka varför ska man spendera så mycket på en vanlig klocka som har kanske eller liknande funktion
Hm har faktiskt aldrig tänkt på detta! Ögonöppnande! Nu säljer jag alla mina klockor, loggar ut för gott och blir owg med denna!
29-117-51_1.jpg

Känner du att du har fått en bra förklarning?

Att samla klockor är hobby, och åtminstone de pengarna vilka jag spenderar till klockor är inte bort från andra viktiga saker i mitt liv. Det finns flera saker man kan välja mellan det förmånligare eller det dyrare alternativet. Man kan även välja det förmånligare alternativet, trots det att man skulle ha råd med det dyrare, medan det dyrare alternativet lönar det sig inte välja om man inte har råd med det.

Intresse och möjlighet
Hade jag inte haft pengarna så hade jag inte köpt dyra klockor men intresset hade funnits där ändå
Med vänlig hälsning
Ola G

Tillbaka
Topp