• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför ogillas uret.se?

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
tycker inte servicen på flertal ADs i Sthlm är något att hurra över, öppnar man inte plånboken så märks det.
Erikssons dock, jesus.. bästa bemötandet.. lättheten till nätshopping är ju ett klick bort bara...
 

dekadent

Omega
2-Faktor
Nu hänger jag inte med riktigt. Vem ska beställa klockor?
Om tillverkaren beställer sina egna klockor från en gråhandlare, noterar vilken AD som skrivit under certet och drar in den återförsäljarens tillstånd att vara återförsäljare så lär gråhandeln stävjas ganska bra.

Sen om det i förlängningen är bra eller dåligt för tillverkaren kan ju diskuteras.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Om tillverkaren beställer sina egna klockor från en gråhandlare, noterar vilken AD som skrivit under certet och drar in den återförsäljarens tillstånd att vara återförsäljare så lär gråhandeln stävjas ganska bra.

Sen om det i förlängningen är bra eller dåligt för tillverkaren kan ju diskuteras.

Skulle det fungera i praktiken? Att tillverkaren ska sitta och beställa sina egna klockor som redan är sålda, alltså köpa tillbaka dom för en högre summa. Det känns dessutom som att det finns hur många gråhandlare som helst.
 
De där med listpriserna är ju så himla oseriöst på många av klockorna.. De gör att jag drar öronen åt mig och kommer inte handla därifrån.
 

Hugii

Audemars
Jag har butik, och i vår företagarförening så är det en massa gamla (inte nödvändigtvis gamla i siffror) stötar som hela tiden tjatar om att "kämpa mot internethandeln". Jag brukar säga - högt - att om det ni säljer går lika bra att sälja/köpa på nätet så är det bara att lägga ned, innan ni konkar.
Jag är av någon anledning inte så populär... :(

Lite OT men jag förstår vad du menar.

Man kan ställa sig frågan, vad tjänar den här säljaren på att neka?
https://www.expressen.se/kvallsposten/butikschefen-pontus-sagar-kundernas-fracka-beteende/
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Lite OT men jag förstår vad du menar.

Man kan ställa sig frågan, vad tjänar den här säljaren på att neka?
https://www.expressen.se/kvallsposten/butikschefen-pontus-sagar-kundernas-fracka-beteende/
Det är ett svinaktigt beteende, jobbar själv i butik och har full förståelse för hans reaktion.
Vad han tjänar på det? Inget men nånstans tröttnar man.
Med detta sagt så är inte butiker ett provrum för varor man sen går hem och klickar hem via nätet
 

Hugii

Audemars
Det är ett svinaktigt beteende, jobbar själv i butik och har full förståelse för hans reaktion.
Vad han tjänar på det? Inget men nånstans tröttnar man.
Med detta sagt så är inte butiker ett provrum för varor man sen går hem och klickar hem via nätet
Visst hade det varit bra om alla binder sig till ett köp så fort de kliver in i en butik?
Jag köper mycket i fysiska butiker men jag är inte en "impulsköpare". Spanar först, köper sen. Är det konstigt?
 

Lowe92

Cartier
Visst hade det varit bra om alla binder sig till ett köp så fort de kliver in i en butik?
Jag köper mycket i fysiska butiker men jag är inte en "impulsköpare". Spanar först, köper sen. Är det konstigt?
Framgår ju tydligt att han bara nekar folk som kommer in och direkt säger "tjena, har du den skon i min storlek, ska testa så att jag kan beställa hem på nätet".
Själv tycker jag att om man gör som ovan är det ok. Självklart också ok att gå och testa kläder, skor eller klockor i butik och sedan gå ut utan att köpa något.
 
Topp