Tråkig läsning, gör ont i klockhjärtat och känner med alla inblandade.
Det har lyfts många punkter från olika håll vilket inte ger en vacker bild och helt naturligt väcker funderingar och upprördhet. Till viss del är det ju risker som finns vid handel mellan privatpersoner men också vad man ej tycker att man ska hamna i här på KS om man är lite ”försiktig”, kollar historik och GG. I detta fall svårt, fanns vissa tidigare tecken på ”strul” men ändå. Ett av de största fördelarna med KS imho är ju att man ska kunna handla lite säkrare med bättre chanser till god affär klocknördar emellan, men lite bättre koll, etc. Är ingen garanti i sig själv dock.
Tycker att GG trådarna har en viktig funktion, där bör man vända sig och använda för att flagga för välgrundade och rättvisa invändningar/varningar. En specifik tråd som den här är jag tveksam till, som en specifik uthängning, känns inte rätt någonstans, välgrundad eller ej. Får lite känsla av en ”skenrättegång” över sig. Rent generellt, hur illa en person än har betett sig, är min uppfattning att vara försiktig då all fakta och förståelse med all sannolikhet ej är känd. Jag har samtidigt all förståelse för att man från en part med känd fakta kan vara väldigt upprörd och vill flagga och hänga ut någon, men det kan slå väldigt slint.
Mitt förslag och åsikt är att använda våra GG trådar, på ett väldigt sakligt och rättvist sätt, därifrån kan alla själv skapa sin uppfattning och ta kontakt med inblandade. Och engagera direkt mot KS ledning vid behov, och givetvis ska de ta nödvändiga och avvägda åtgärder. Samt även ta steg med polisanmälning om så ska vara fallet, kan ju också nämnas i en GG.
Jag hoppas innerligt allt ordnar sig för alla inblandade på ett rättvist sätt! Det vara mina 2c i all välmening.