• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varning för medlem som inte gör rätt för sig!

Beslutet att Denke skulle lämna podden fattades redan förra hösten. Han har varit med i några avsnitt sedan dess men färre och färre och knappt alls efter årsskiftet.
Namnändringen och avtackningen blev lite plötslig men vi ville att fokuset i podden ska få vara klockor och inte Denkes situation.

Skicka gärna PM till mig om ni har frågor eller åsikter om podden så svara jag där.

Detta är skrivet i hans GG-tråd men skriver här med så ingen gör affärer blint med honom och går på hans tidigare rykte.

VARNING!

Den 28 maj blir jag kontaktad av Denke som erbjuder mig två klockor. Vi kommer överens om ett pris på totalt 39 000 kr och jag för över pengarna till honom samma kväll. Idag den 5 juli har jag fortfarande fått varken klockor eller pengarna tillbaka.

Denke har under tiden 28 maj till 5 juli flera gånger sagt att klockorna ska skickas men på grund av skäl som personliga svårigheter och plötsliga händelser har klockorna inte skickats. Initialt fick jag ett spårningsnummer och gick med det till företagscenter som dock inte kunde hitta paketet. Vid kontroll kunde de konstatera att fraktsedeln skapats men ingenting hade lämnats in. Fram till den 5 juni var paketet ”försvunnet” och den 5 juni skulle det äntligen vara på väg för leverans senast den 7 juni.

Den 11 juni meddelade jag att paketet fortfarande inte kommit fram varpå han säger att han kollat sin brevlåda, att det låg ett värdeavi där och att paketet gått i retur. Han säger att han hämtar det och skickar det igen under morgondagen den 12 juni.

Den 13 juni frågar jag igen om status och får till svar att personliga förhållanden gjort att han inte kunnat skickat paketet och att han skulle försöka under morgondagen igen.

Den 25 juni frågar jag igen om status och får till svar att han haft förhinder hela föregående vecka. Han skriver att han kan skicka under morgondagen.

Vid fråga den 26 juni om hur det går skriver han att sonen skulle skicka klockorna under dagen. När inget händer framåt kvällen började jag få nog och begärde återbetalning. Han skulle lösa det snabbt och idag den 5 juli har skälen till att pengarna inte landat gått i cirklar. Banken strular, överföringen är gjord men inte kommit fram etc. Han har ringt mig flertalet gånger och bedyrat att jag kommer att få mina pengar och att han löser en swish i värsta fall.

Senast igår skickade han en print på en överföring som såg ut att vara gjord från Handelsbanken till SEB. En överföring som normalt ska vara framme nästa morgon. Inga pengar har kommit fram och Denke lovade än en gång att han löser swish under eftermiddagen. Denna swish har återigen inte landat och nu är mitt tålamod slut. Jag har haft kontakt med KS ledning som säger att jag inte är den enda som väntar på grejer av Denke, vid kontakt med fler KS:are bekräftas bilden av att Denke tagit emot pengar utan att göra rätt för sig i olika sammanhang.

Varning till andra att inte göra affärer med Denke innan han gjort rätt för sig i min och eventuellt andras affärer. Jag har tagit hänsyn till de personliga svårigheterna och beaktat hans referenser och rykte i övrigt i min väntan men det finns en gräns.
Hej, jag lämnade över en Yachtmaster Blue Dial Platinum samt en Explorer II White Dial (båda fullset) till samma person - fast för 1 år sedan. Har fortfarande inte fått tillbaka varken klockorna eller pengarna trots ett femtiotal löften om "i morgon". Förklaringarna har varit identiska med Zed och övrigas inlägg fast på en helt annan nivå. Med detta sagt: Har någon här blivit approcherad att köpa nämnda klockor? Jag vill gärna veta mer isf.

Hej, jag lämnade över en Yachtmaster Blue Dial Platinum samt en Explorer II White Dial (båda fullset) till samma person - fast för 1 år sedan. Har fortfarande inte fått tillbaka varken klockorna eller pengarna trots ett femtiotal löften om "i morgon". Förklaringarna har varit identiska med Zed och övrigas inlägg fast på en helt annan nivå. Med detta sagt: Har någon här blivit approcherad att köpa nämnda klockor? Jag vill gärna veta mer isf.
Har du ref och serienummer?

Det enda jag vet är att när jag snackade med honom på telefon nämnde han någonting om en yachtmaster också men att han inte ville skylta med att han har dyra klockor. Detta kan ha varit nånstans kring 1 - 1,5år sedan.

Ingen direkt approach till att vilja sälja den men det nämndes iaf medan vi pratade om diverse klockor. Det är ingen klocka som intresserar mig så jag frågade inte vidare då.

Tur var väl det inser jag i efterhand.

Du har varit medlem i tolv år, och detta är ditt första inlägg. Känner att det ligger en hund begraven här…

Väldigt ledsamt att läsa och jag beklagar verkligen.
Vad var det som gjorde att du lämnade ifrån dig klockorna innan betalning?
Det är inga billiga ur som du nämner.
Blev mest nyfiken på tillvägagångssättet och om det kan hjälpa någon annan för att hamna i liknande situationer.
En del personer kan ju framstå som väldigt förtroendeingivande av olika anledningar.

Väldigt ledsamt att läsa och jag beklagar verkligen.
Vad var det som gjorde att du lämnade ifrån dig klockorna innan betalning?
Det är inga billiga ur som du nämner.
Blev mest nyfiken på tillvägagångssättet och om det kan hjälpa någon annan för att hamna i liknande situationer.
En del personer kan ju framstå som väldigt förtroendeingivande av olika anledningar.
Jag har känt personen i 23 års tid och vi har varit nära vänner. Tidigare klockaffärer har fungerat 100% klanderfritt under en väldigt lång tid. Fram tills nu. Så det var en relation - och transaktion - byggd på vänskap och förtroende. Jag behöver inte utveckla det mer än så, var mest nyfiken på om någon blivit erbjuden dessa klockor.

Jag har känt personen i 23 års tid och vi har varit nära vänner. Tidigare klockaffärer har fungerat 100% klanderfritt under en väldigt lång tid. Fram tills nu. Så det var en relation - och transaktion - byggd på vänskap och förtroende. Jag behöver inte utveckla det mer än så, var mest nyfiken på om någon blivit erbjuden dessa klockor.
Tack för ditt svar.
Då är jag med på noterna och det gör saken än mer ledsamt.
Hoppas att ditt sökande efter dessa klockor ger resultat.

Bra med förtydligande. Glöm vad jag skrev ovan. Hoppas det löser sig för dig!

Jag kan också bara beklaga,och förstår bättre varför du nöjt dig med en ursäkt och ett löfte om "Imorrn fixar jag detta" istf att polisanmäla eller lösa det privat.

Det känns dubbelt eländigt när man inser en vän eller iallafall någon man trodde var ens vän,blåst en versus någon man aldrig träffat.

Självklart hoppas även jag att det löser sig för dig ekonomiskt,dvs klockorna tillbaka eller de pengar du skulle fått,även om de chanserna väl är små.
Anmäla en kompis eller f.d kompis tar emot,jag vet.
Och det är ingen annan än du som kan avgöra om det är rätt väg att gå,eller om du kan förlåta och gå vidare i livet ändå.

Klockorna jag köpt är en DJ 16030 och en Tudor Prince.
Visst fick du aldrig dessa? Denke och jag kom den 18 augusti 2024 överens om att just dessa specifika klockor skulle lämnas över till mig som "tillfällig avbetalning" den 22 augusti i väntan på att få tillbaka pengar - eller min YM och EXP II. Sedan dess har hans telefon varit avstängd och han svarar ej heller på sms. Det hela är en mycket sorglig historia och min förhoppning är att andra på forumet ska undvika att hamna i min situation. Over and out.

Visst fick du aldrig dessa? Denke och jag kom den 18 augusti 2024 överens om att just dessa specifika klockor skulle lämnas över till mig som "tillfällig avbetalning" den 22 augusti i väntan på att få tillbaka pengar - eller min YM och EXP II. Sedan dess har hans telefon varit avstängd och han svarar ej heller på sms. Det hela är en mycket sorglig historia och min förhoppning är att andra på forumet ska undvika att hamna i min situation. Over and out.
Nej, jag fick aldrig klockorna. Otroligt tråkigt att höra, hoppas att det löser sig för dig med.

Jag mailade Klocksnackshopen via deras kontaktformulär: https://klocksnackshop.se/pages/contact
Fick svar efter någon vecka att de skulle kolla hur det går med boken och om boken inte ska levereras så kommer alla få tillbaka sina pengar.
Update i ärendet: Det har nu gått över 3 månader sen jag fick svar från Klocksnackshopen att de skulle betala tillbaka allas pengar, om boken inte levererades.
Jag har varken fått någon bok eller pengarna tillbaka. Hur är det med er andra?
Jag har sedan dess mailat ytterligare en gång i ärendet, men svaret har uteblivit.
Jag skulle uppskatta om man kunde få ett tydligt svar så man vet. Får vi bok, pengar eller inget tillbaka?

Update i ärendet: Det har nu gått över 3 månader sen jag fick svar från Klocksnackshopen att de skulle betala tillbaka allas pengar, om boken inte levererades.
Jag har sedan dess mailat ytterligare en gång i ärendet, men svaret har uteblivit.
Jag skulle uppskatta om man kunde få ett tydligt svar så man vet. Får vi bok, pengar eller inget tillbaka?
Nada här också.

Var det inte exakt samma sak med Out of time magazine? Han var väl inblandad i det också? Vet att jag betalade ett par hundra för någon prenumeration och glömde av. Ett par månader senare kom pengarna tillbaka iaf.

Tillbaka
Topp