Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Prinsen, klassisk husman i det övre spannet.
BTW, hur kan du missat den om du brukar äta på Riche?![]()
Fast är det verkligen vansinne? 22*90 kr = 1980 kr... Säg att du skulle laga motsvarande för 30 kr/måltid (vet inte vad som är rimligt, men de få gånger jag lagar mat kommer jag inte under 30/måltid), så är skillnaden per månad endast 1980-660 = 1320 kr. Kan förstås ha förståelse för att det kan vara en betydande utgift för vissa, men för många vuxna är det inte mycket pengar. Samtidigt som det ger möjligheten till att lägga tid på annat.Lunch ute typ varenda dag, fullkomligt vansinne ekonomiskt men jag fullkomligt avskyr microvärmd mat.
Ska försöka skärpa mig och lägga pengarna på nåt roligare!
Fast är det verkligen vansinne? 22*90 kr = 1980 kr... Säg att du skulle laga motsvarande för 30 kr/måltid (vet inte vad som är rimligt, men de få gånger jag lagar mat kommer jag inte under 30/måltid), så är skillnaden per månad endast 1980-660 = 1320 kr. Kan förstås ha förståelse för att det kan vara en betydande utgift för vissa, men för många vuxna är det inte mycket pengar. Samtidigt som det ger möjligheten till att lägga tid på annat.
Slutligen förstår jag att 90 kr-lunch kanske är klurigt att hitta i Sthlm, men i övriga landet går det utan att behöva leta sig fördärvad.
Rena motsatsen till lyx i mitt tycke...Bor fem minuter ifrån jobb, går hem och käkarDet är fan lyx
Gör matlåda för 10 middagar på söndag. Vilket räcker både för lunchlåda och middagslåda. Lägger hellre ned 1-2h matlagning på söndag än 30 min varje dag när man kommer hem.
Risken att man impulsköper mat påvägen hem minskar samt spontanköpen på Ica har minskat drastiskt sedan jag började göra så.
I regel frukost, lunch och middag på lokal. Inte särskilt roligt då man efter ett tag saknar hemlagad mat, mb väldigt tidseffektivt.
Som jurist som jobbar på bank är svaret redan givet i TS post, så jag undrar lite försynt över vad det är för trevligt ställe som visas på bild nr2? Köttbullarna på Riche är ju trevliga men det börjar bli lite uttjatat att äta där varje dag.
.
.
.
Skämt åsido så är jag också en del av trenden ovan, vill säga att jag inser att jag äter ute för ofta, är för lat för att göra matlåda och har en underbar sambo som ändå gör matlåda 2-3 dagar i veckan.
Och bara för att bidra liiite till trådens fråge iaf så är ju ärlig husmanskost till rimliga priser en klar favorit om man ska äta ute.
Just nu? Marseille, runt Vieux Port.
![]()
Haha så jävla gött att äta hemma i lugn och ro ju...lyx för mig i alla fallRena motsatsen till lyx i mitt tycke...
Allt håller sig fräscht i kylen i en veckaGrymt! Vad lagar du som håller sig fräsht en vecka i kylen?
Jag kör storkok på söndagar, så har jag matlåda för en vecka. Inga problem!Allt håller sig fräscht i kylen i en vecka
Samma här, man Luktar och smakar på maten. Ibland håller grejerna sig fräscha i två veckor.Jag kör storkok på söndagar, så har jag matlåda för en vecka. Inga problem!
Jag kör storkok på söndagar, så har jag matlåda för en vecka. Inga problem!
Jag brukar laga kvällen innan jag äter maten. Vad brukar ni laga för mat? Är det olika rätter till varje dag?Samma här, man Luktar och smakar på maten. Ibland håller grejerna sig fräscha i två veckor.
Jag lagar En maträtt som jag sedan äter varje dagJag äter matlåda varje dag, blir dyrt för mig annars..
Jag brukar laga kvällen innan jag äter maten. Vad brukar ni laga för mat? Är det olika rätter till varje dag?
Jag samma hela veckan, nåt som man lätt lagar i lite volym. Risotto den här veckan, exempelvis.Jag brukar laga kvällen innan jag äter maten. Vad brukar ni laga för mat? Är det olika rätter till varje dag?
Klockrunda?Lunch äts med fördel ute på stan. Skönt att kombinera med en klockrunda![]()
Allt håller sig fräscht i kylen i en vecka
En liten lunchpromenad förbi lite trevliga butiker i city (Sthlm).Klockrunda?
Klockrunda?
Lunch på Bobergs, ner till Krons, vidare till Nymans och sen en snabbis in på Kaplans så är man redo att jobba några timmar tillEn liten lunchpromenad förbi lite trevliga butiker i city (Sthlm).