• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart lunchar ni?

Lunchar ni ute eller tar ni med matlåda till jobbet?

• Äter självklart ute, man är ju inte sosse!

Röster: 53 55.2%
  • Jag gör matlådor, man kan spara 100 kr om dagen på detta sätt, och den som spar han har!

Röster: 34 35.4%
  • Jag gör egna matlådor men äter dem själv på toaletten och säger till andra jag äter ute.

Röster: 9 9.4%

• Totala väljare
    96
Jag köper matlådor på Coop vid mitt jobb. De använder deras egna råvaror och tillagar stora portioner matlådor.
Maträtter såsom:
  • Alla former utav Pastarätter, Lasagne, Pasta ost skinksås, köttfärssås, Saffran och räksås osv.
  • Husmanskost, wallenbergare, kycklinggrytor med ris, stuvade makaroner falukorv, fläskfilé med gratäng.
  • kallskuret på somrarna.
  • 2 gång i månaden kör de kalv entrecote med gratäng
  • Asiatisk mat, nudlar med biff och grönsaker, asiatisk inspirerade rätter.
LISTAN KAN GÖRAS LÅNG! När de gör matlådor så har de alltid tre olika rätter framme.
Pris per matlåda: 55:- och när de har stått i tre dagar säljs de för 28.50:-, det är då jag kommer in och köper på mig 4-8 lådor på ett svep och fryser in på jobbet. Tidigare gjorde jag storkok, men träffade en tjej så jag fick aldrig tid med det längre :D

Smart!

På nåt annat ställe här på Vieux Port. Mkt bra!
20170727_144921.jpg
20170727_144927.jpg

Jobbar jag hemma har jag försökt köra låda. Den brukar baseras på det som blir över från kvällsmaten. Huvudanledningen är att jag är trött på ohälsosam överprissatt lunch. Blir det ingen låda blir det helst ngn form av sallad.

När jag jobbat i Sthlm brukar jag köra sallad från panini eller fartusch på kungsbron. Gott och hyfsat nyttigt.

50/50 skulle jag säga. Lunchen ute äts alltid på Kärranäs, ett toppenställe i Uddevalla. Brukar alltid vara mycket fina klockor att titta på där med!

Matlåda 90% av dagarna. mest för att min sambo är sjukt grym på att laga god mat.
Händer någon gång i månaden att jag käkar ute. Sitter på stureplan så det brukar bli Vapiano eller Irish Österhof. Finns inte så många restauranger att välja på i närheten om man inte vill punga ut med 200kr för lunchen...

Tillbaka
Topp