• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart ska man köpa en ny Rolex 114060 och hur gör man med försäkring?

Det jag menar är en riktig urmakare som har funnit i samma lokaler/stad de senaste 20-30 åren som säljer klockor. Ingen ny handlare som en pojkspoling nyss har öppnat utan en som har ett gediget företag med ett bra rykte sedan många år.
Nog för att det förekommer falska klockor och mindre nogaräknade säljare men du drar det nog lite till överdrift. Det är inte så att 1/3 klockor som säljs är falsk och att en butik funnits länge gör den inte till ett bättre ställe än ett nyare. Alla tips du fått i tråden är säkra alternativ som inte kommer generera i vare sig falsk klocka eller blåsning.
Men är du väldigt orolig så är det ingen fara, bara att knalla in till valfri AD och köpa, är du dessutom som orolig bör det inte vara minsta tvekan om att lägga 2-5.000 extra för att få köpa tryggt och 100% säkert hos en AD.
 
Jag skiter absolut inte vad som skrivs på detta forum, annars skulle jag väll inte vara här. Tvärt om jag är oerhört tacksam för den input jag har fått här. Men faktum är att jag inte har en aning om vem som skriver vad på detta forum och skulle jag följa ett råd som i slutändan blir fel så är det bara jag som får betala den notan. Visst jag är novis på detta och har inget kött på benen, men då är det enligt mig ett friskhetstecken att jag inte sväljer allt med hull och hår. Det är i alla fall i mitt tycket väldigt mycket pengar vi pratar om.

Det betyder också i slutändan att hittar jag inte den urmakaren med en gedigen erfarenhet som utstrålar branschkunskap och årtal av erfarenhet så kommer jag absolut att vända mig till en AD.
 
Det betyder också i slutändan att hittar jag inte den urmakaren med en gedigen erfarenhet som utstrålar branschkunskap och årtal av erfarenhet så kommer jag absolut att vända mig till en AD.
Det finns ju dock mycket få urmakare i den bemärkelsen som har butik men som inte är AD, är väl typ LW jag känner till.

Annars är det ju köp av privatperson, köp via gråhandlare eller via handlare på typ C24 som gäller. Är bara lite osäker på vad du söker för säljare egentligen.

Är absolut ett sunt förhållningssätt att inte svälja all info utan att vara källkritisk men det är dessa alternativ som finns men vissa kan nog tolka att du upplever att "inget är bra" så är nog bara det. Inget att hetsa upp sign för :)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag skiter absolut inte vad som skrivs på detta forum, annars skulle jag väll inte vara här. Tvärt om jag är oerhört tacksam för den input jag har fått här. Men faktum är att jag inte har en aning om vem som skriver vad på detta forum och skulle jag följa ett råd som i slutändan blir fel så är det bara jag som får betala den notan. Visst jag är novis på detta och har inget kött på benen, men då är det enligt mig ett friskhetstecken att jag inte sväljer allt med hull och hår. Det är i alla fall i mitt tycket väldigt mycket pengar vi pratar om.

Det betyder också i slutändan att hittar jag inte den urmakaren med en gedigen erfarenhet som utstrålar branschkunskap och årtal av erfarenhet så kommer jag absolut att vända mig till en AD.
Något sådant kommer inte hitta så till vida det inte skulle vara lux watches alt. dr watch. Som tidigare, sluta tjata, gå till AD och var nöjd. Något annat är ju uppenbarligen inte möjligt.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Sedan denna tråd skapades 21/8 har det sålts typ 8 st nästan het nya 114060 där flertalet varit i princip nya och säljare med mycket goda referenser...dessutom har det lämnats råd av väldigt många medlemmar som har kunskap och goda referenser. I all välmening @Luckyflower så tycker jag att du ska kontakta AD och köpa din sub.

Lycka till o posta gärna en bild när den landat!
 
Topp