• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart tog GUL vägen?

Nu är ett orange velcro snart på väg in. Det blir bra till sommaren. Det är något speciellt med att bära en klocka på 1980-talet, lägga den i en låda i 40 år för att batteriet tog slut och bara byta batteri och köra på igen.

3A9BCF34-4803-4060-A1EB-329E7C677752.jpeg

Mina föräldrar ska flytta så de tömmer barndomshemmet. Hittade denna se att jag var på besök:

20210529_214128.jpg
20210529_214340.jpg

Fullset! Inköpt 2000-03-17 på Inter Sport :)

I rätt bra skick ändå. Kanske nåt att lämna in till uris för uppfräschning och sen ge sonen om några år?
Kul att kartong och papper finns kvar. Din barndomsklocka?

Yes, coolast i klassen med den där antar jag! WiS redan då som sparade box och papper... Ska ta mig till nån uris snart och få liv i den igen har har tänkt.
Jag gjorde samma med min. Är det en sådan affektionsklenod så är det bättre att en urmakare får gå igenom den, göra rent och byta packningar. Kul att det står JAPAN MOV´T på tavlan. Det gör det på min också.

Jag gjorde samma med min. Är det en sådan affektionsklenod så är det bättre att en urmakare får gå igenom den, göra rent och byta packningar. Kul att det står JAPAN MOV´T på tavlan. Det gör det på min också.

Vore ju en kul helgklocka om inte annat :) Flyger kanske inte riktigt till kostymen, hehe.

Kommer ihåg att jag fick en Guess-klocka senare som jag bytte ut Gul-klockan mot. Den är också kvar men känns inte riktigt lika kul.

Kanske borde fixa nåt kul nato sen också 🤔 Eller säljs kardborrband fortfarande?

Hittade min GUL i förrådet idag, kärt återseende. Ska försöka hinna köpa batteri imorgon så man kan gå igenom alla funktioner igen.

Bandet luktar sunkigt, kanske av handledssvett, kanske av förvaringen.

Jag tycker tavlan gör en fin övergång mellan den runda analoga delen och den fyrkantiga digitala.

IMG_8926.JPG
Hojta till om du vet vad det ska vara för batteri :)

Kul tråd! Den fick mig att leta fram min GUL som jag hade när jag gick i mellanstadiet i slutet av 90-talet. Dessa var verkligen superpopulära då!

Jag hade en i silver. Den kom antagligen på ett silverfärgat kardborreband från början (samma som nyckelringen?). Men de där banden blev äckliga väldigt snabbt. Så efter ett tag så skaffade jag ett GUL-original svart gummi som jag hade i flera år. Tyvärr blev gummit sprött med tiden och gick sönder, så jag har inte kvar det.

IMG_1876_1200.jpg
IMG_1875_1200.jpg

Kul tråd! Den fick mig att leta fram min GUL som jag hade när jag gick i mellanstadiet i slutet av 90-talet. Dessa var verkligen superpopulära då!

Jag hade en i silver. Den kom antagligen på ett silverfärgat kardborreband från början (samma som nyckelringen?). Men de där banden blev äckliga väldigt snabbt. Så efter ett tag så skaffade jag ett GUL-original svart gummi som jag hade i flera år. Tyvärr blev gummit sprött med tiden och gick sönder, så jag har inte kvar det.

IMG_1876_1200.jpg
IMG_1875_1200.jpg
Najs!

Gillar även din prs200 på din profilbild. Jag har två stycken. En svart och en silver (ej "pandor")

Hittad i byrålåda hos släkting. In med nytt batteri så är det bara att köra på. Cool klocka åtminstone.

Ett sådant gummi var det jag hade till min GUL som jag postade några inlägg ovan. Fick en helt annan känsla i klockan då än med kardborreband. (och den luktade inte svett på nolltid heller)

Senast ändrad:
Ett sådant gummi var det jag hade till min GUL som jag postade några inlägg ovan. Fick en helt annan känsla i klockan då än med kardborreband. (och den luktade inte svett på nolltid heller)
Armbandet gör ju halva klockan. Gummibandet passar helt klart bättre till både din och min. Klockan upplevs då en aning mer sportig tack vare dykarkänslan.

Sjukt roligt att hitta dessa bilder, det var såhär klock intresset började gro som tonåring, min andra klocka jag verkligen gillade. Min första klocka jag älskade var min Nintendo-klocka som man kunde spela ett spel på :)

Är lite för gammal :oldman: för att ha haft en GUL som skolgrabb men minns dom och har förmodligen nått ex i någon låda,
vet inte om detta stämmer men har för mig att jag läst nånstans att klockan skulle egentligen ha hetat GULL (Mås, Trut) och med tanke på loggan
så är det ju inte helt orealistiskt, men det var visst namnskyddat eller något sånt, så dom fimpade ett L, men det gick ju bra för dom ändå.
Men som sagt, vet ej om detta stämmer.

En av mina första klockor var en Gil, med ljusgul tavla och metal bescel och ett grövre gummiband till, har letat med ljus och lykta efter en likadan men inte lyckats så om nån har en liggandes så hör gärna av er :)

Tillbaka
Topp