Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad ska den ha för bredd på bandet?Nu var jag tvungen att gräva lite - min första klocka, en GUL köpt typ 1992. Har haft den som beater på somrarna fram till för bara något år sedan. Dykargummit (original) är lite… krispigt, så den har bott på div NATO-band.
Tror den ska få ett nytt batteri i veckan.
![]()
22 mm, nästan Panerai-territoriumVad ska den ha för bredd på bandet?
Misstänkte det. Har haft en Aqua Lung med likadan boett tror jag. Tror att jag bara har 20 mm Gulband men jag hojtar om jag hittar ett 22 mm i gömmorna.22 mm, nästan Panerai-territorium![]()
Topp! Kul att Gul har en så pass trogen skara följare. Designen kanske inte gillas av alla men klockorna verkar överleva det mesta.Misstänkte det. Har haft en Aqua Lung med likadan boett tror jag. Tror att jag bara har 20 mm Gulband men jag hojtar om jag hittar ett 22 mm i gömmorna.
Har en snarlik utan batteri liggandes. Du råkar inte minnas vilket batteri det ska vara?Hittade klockan jag hade som tonåring. Bytte batteri och den gick igång på en gång. Nostalgi deluxe. Nu är OWGM säkrad
![]()
Kommer dessvärre inte ihåg. Har även gett bort klockan till min brorsson så kan inte kolla just nu :/Har en snarlik utan batteri liggandes. Du råkar inte minnas vilket batteri det ska vara?
Borde vara ett 399 tror jag.Har en snarlik utan batteri liggandes. Du råkar inte minnas vilket batteri det ska vara?
Bandet jag har var 20 mm tyvärr. Men vill du ha gummiband på den där igen finns det ju en massa eftermarknadsband till Seiko i 22 mm som liknar originalet och är billiga och bra.Topp! Kul att Gul har en så pass trogen skara följare. Designen kanske inte gillas av alla men klockorna verkar överleva det mesta.
Snygg! Jag har köpt en likadan. Var fick du tag på armbandet?En kul gul GUL.![]()
![]()
Byte till blå silikon.Här är dagens nyförvärv. Skål!![]()
![]()
Byte till blå silikon.![]()
Hittade en intressant recension från Cuba.Byte till blå silikon.![]()
Noterade inte din fråga förrän nu. Armbandet är från Steeldive. Jag fick med ett gäng vid ett klockköp från Watchdives och jag tror att det finns att köpa där, men även på Ali m.fl.Snygg! Jag har köpt en likadan. Var fick du tag på armbandet?
Tack för infon! Jag ska kolla upp de fabrikat du angivit. Jag har dock köpt till ett blått silikonarmband från Gul som jag trivs med för tillfället, men det kan ändra sig snabbtNoterade inte din fråga förrän nu. Armbandet är från Steeldive. Jag fick med ett gäng vid ett klockköp från Watchdives och jag tror att det finns att köpa där, men även på Ali m.fl.
Kul! Funderat på en sån själv.Brorsan fick en Gul nån gång på nittiotalet, jag fick nyckelringen i älgläder.. den har nu suttit på mina nycklar i säkert 25 år. Blev lite förvånad att Gul fortfarande finns kvar, så jag var tvungen att plocka upp en klocka med armband av älgläder. Lite plottrig tavla, annars grymt nöjd, speciellt med tanke på att dom sälgs för kaffepengar.
![]()
![]()