• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart tog GUL vägen?

En kul gul GUL. 🌞😁
20230214_131544~2.jpg

Nu var jag tvungen att gräva lite - min första klocka, en GUL köpt typ 1992. Har haft den som beater på somrarna fram till för bara något år sedan. Dykargummit (original) är lite… krispigt, så den har bott på div NATO-band.
Tror den ska få ett nytt batteri i veckan.
0CB126FC-2A70-4583-8965-C8125B128532.jpeg

Nu var jag tvungen att gräva lite - min första klocka, en GUL köpt typ 1992. Har haft den som beater på somrarna fram till för bara något år sedan. Dykargummit (original) är lite… krispigt, så den har bott på div NATO-band.
Tror den ska få ett nytt batteri i veckan.
0CB126FC-2A70-4583-8965-C8125B128532.jpeg
Vad ska den ha för bredd på bandet?

Jag köpte en klocka till min 14-åriga son precis. Han har inte burit någon på ett antal år. Vi var och provade lite olika så han fick välja, och GUL Victoria i 36mm blev klockren. Lite mindre klocka, men där tavlan får ta plats. Mycket polerat vilket han gillar. Proportionerna blir riktigt snygga, ser ganska "rejäl" ut på en tunn handled, utan att för den skull vara stor. Tålig, safirglas, 10ATM.

Han blev riktigt nöjd, och den finns på klockia.se för 899:-.

Victoria-Black-bracelet-510x916.png

Topp! Kul att Gul har en så pass trogen skara följare. Designen kanske inte gillas av alla men klockorna verkar överleva det mesta.
Bandet jag har var 20 mm tyvärr. Men vill du ha gummiband på den där igen finns det ju en massa eftermarknadsband till Seiko i 22 mm som liknar originalet och är billiga och bra.
Har inga 90-talsnostalgiska minnen av Gul själv men tycker de är roliga. Det är ingen extraordinär kvalitet men de är ju hyfsat gedigna och billigare än många sämre klockor.

Här är min Aqua Lung som jag nämnde. Känns ju misstänkt lik. Ganska billigt verk har jag för mig men en rätt gedigen grej och tillverkad i Japan. Gäller det din Gul också?
IMG_20220920_180224_894.jpg

Noterade inte din fråga förrän nu. Armbandet är från Steeldive. Jag fick med ett gäng vid ett klockköp från Watchdives och jag tror att det finns att köpa där, men även på Ali m.fl.
Tack för infon! Jag ska kolla upp de fabrikat du angivit. Jag har dock köpt till ett blått silikonarmband från Gul som jag trivs med för tillfället, men det kan ändra sig snabbt ;)

Brorsan fick en Gul nån gång på nittiotalet, jag fick nyckelringen i älgläder.. den har nu suttit på mina nycklar i säkert 25 år. Blev lite förvånad att Gul fortfarande finns kvar, så jag var tvungen att plocka upp en klocka med armband av älgläder. Lite plottrig tavla, annars grymt nöjd, speciellt med tanke på att dom säljs för kaffepengar.

IMG_8578.jpeg
IMG_8375.jpeg

Senast ändrad:
Brorsan fick en Gul nån gång på nittiotalet, jag fick nyckelringen i älgläder.. den har nu suttit på mina nycklar i säkert 25 år. Blev lite förvånad att Gul fortfarande finns kvar, så jag var tvungen att plocka upp en klocka med armband av älgläder. Lite plottrig tavla, annars grymt nöjd, speciellt med tanke på att dom sälgs för kaffepengar.

IMG_8578.jpeg
IMG_8375.jpeg
Kul! Funderat på en sån själv.

Fick denna av min syrras kille när vi firade nyår ihop. Han har haft den liggandes oanvänd i en låda. Lite skavmärken i färgen, annars helt ny. I med nytt batteri, av med plasten på glaset och väck med reklam-kardborrebandet från mountainbiketidningen den medföljde 😬
IMG_3104.jpeg

Ja, min dotter gör sig lustig över att jag fotar klockor och fotobombar rätt ofta på detta vis 😅

Tillbaka
Topp