Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon här som har kontaktuppgifterna direkt till stället Barbour använder i Sverige?Ni som funderar på hur det kommer att se ut har ju uppenbarligen inte fattat grejen. Jag har vaxat min två gånger och lämnat in den en gång för diverse lagningar och tog då även en vaxning. Nu efter 10 år början jackan kännas sådär genuint insliten som bara en Barbour kan kännas. Men nu börjar den tyvärr falla i bitar, så det är väl dessvärre inte många år kvar på den nu...![]()
Någon här som har kontaktuppgifterna direkt till stället Barbour använder i Sverige?
Bra tips, ska definitivt prova det nästa gång. Har vaxat 2 och ena körde jag med hårtorken men då tyckte jag det blev för torrt, sist körde jag utan någon "eftervärme" men då blev den för blöt iställetSlänger in mina efter vaxning i torkskåpet, blir jämn och korrekt vaxning då.
Har tyvärr inget torkskåp. Brukar hänga den på en stol nära kaminen. Strålningsvärmen gör sitt med bra resultat.Slänger in mina efter vaxning i torkskåpet, blir jämn och korrekt vaxning då.
Gammal tråd, men vet någon hur lång tid dom behöver ha jackan om man lämnar in den på exempelvis Ströms i Göteborg?
Oxen på regeringsgatan är dyr men brukar göra ett bra jobb.Min jacka från 92 börjar bli dags att vaxa o laga lite. Härligt insliten. Men det verkar ta minst 8v enligt NK. Någon som har tips på en skräddare som kan fixa det som ska sys? Vaxa kan jag nig greja.
Ska kolla, tackar för tipsetOxen på regeringsgatan är dyr men brukar göra ett bra jobb.
Bra jobb i allmänhet alltså, aldrig bett honom laga barbour, ska tilläggas.Ska kolla, tackar för tipset
Har skickat in min(a) till servicecenter utan att vaxa några gånger. De har lagat o lappat. Jag har varit nöjd.Min jacka från 92 börjar bli dags att vaxa o laga lite. Härligt insliten. Men det verkar ta minst 8v enligt NK. Någon som har tips på en skräddare som kan fixa det som ska sys? Vaxa kan jag nig greja.
Naturkompaniet lämnade jag in min. Förlängde armarna, med skinn nertill.Min jacka från 92 börjar bli dags att vaxa o laga lite. Härligt insliten. Men det verkar ta minst 8v enligt NK. Någon som har tips på en skräddare som kan fixa det som ska sys? Vaxa kan jag nig greja.
Hej, här är mitt stalltips:Tjena,
Söker lite input på vaxning av Barbourjacka:
- ni som gjort själva - blev det bra?
- ni som lämnat in, vart lämnade ni in den (i Göteborg)?
Mvh
E.Z.
Tur det var m skinn armarna färlängdes...Naturkompaniet lämnade jag in min. Förlängde armarna, med skinn nertill.
Ganmal tråd, men sugen på att göra detta på min Bristol. Jag tycker den är aningen kort och vid i ärmarna, det blåser in. Hade dock en idé om att låta sy dit muffar istället, tror det är skönare och skyddar uret bättre.Kommer inte ihåg exakt. Skulle gissa på ett pr hundra plus frakt. Fundera på om du skall läderkanta ärmsluten och jagslutet när den ändå är inne. Det har jag gjort.
Precis så verkar det vara.
En bild på mina förlängda ovh lädrekantade ärmar.![]()
Göra det i solen är nyckeln. I strålande sol blir de mörka jackorna riktigt varma om de får ligga lite och vaxet stelnar och klumpar sig inte. Eventuellt hårtork men det brukar faktiskt inte behövas. Proffsen använder tydligen värmebord för att hålla jackan varm.
Har man ett klassiskt torkskåp hemma funkar det även alldeles utmärkt. Tricket är att få det jämnt utsmetat och att det med värme går in i tyget.