• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vaxning Barbourjacka

Säg inte det. Min jacka till höger nedan, identisk med den vänstra men med ”viss” patinering. När den var färdigvaxad såg den EXAKT ut som den vänstra igen
IMG_7699.jpeg
Personligen tycker jag den högra ser mycket bättre ut. Dock klarar dom väl inget vatten då... tur att paraplyer finns 😁

Personligen tycker jag den högra ser mycket bättre ut. Dock klarar dom väl inget vatten då... tur att paraplyer finns 😁
Jag säger inte emot. Men för mig är ändå funktionen nr 1, look nr2. Särskilt på en ”höstjacka” är det viktigt för mig att den står emot väta (i alla fall just en oljerock)

Men absolut, den var mer unik och personlig med den patineringen

Har vaxat flera gånger själv, alltid nöjd - smält vax i kokande vatten, hårfön för att jobba in det.

Nu är jackan så sliten att nästa runda blir det att prova att gnugga ljusstumpar och sedan hårföna in det

Har både lämnat in och gjort själv. Det blir bra. Tar ett tag innan det blir ett bra slitet look igen. Men klart värt det.

Kanske OT, men ni som kör innerfoder till era jackor, kör ni samma storlek i fodret som i jackan? Eller kan man ta en storlek mindre i västen? Har för mig jag fick det berättat för mig i butik för ett tag sen men minns inte riktigt.

Jackan jag har är Beaufort om det gör nån skillnad.

Kanske OT, men ni som kör innerfoder till era jackor, kör ni samma storlek i fodret som i jackan? Eller kan man ta en storlek mindre i västen? Har för mig jag fick det berättat för mig i butik för ett tag sen men minns inte riktigt.

Jackan jag har är Beaufort om det gör nån skillnad.
Har för mig att min är en storlek mindre. Men kan kolla vid tillfälle. Oavsett så är foder att rekommendera. Upplever att det fungerar fint till runt -1/-2.

Vad menar du? Fdi så är det exakt likadana jackor, dvs samma modell. Bara det att jag använt den högra typ 10 år innan jag kostade på den en vaxning. Så nu ser den ”legendarisk” ut igen 😬
Menade egentligen utifrån min högst subjektiva åsikt att oliv grön nyvaxad ala Tysk Pantzerpolizei 1990 glänsande jacka golvar den Bescha ☺️

Tillbaka
Topp