• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vaxning Barbourjacka

JLC

Panerai
2-Faktor
Är jackan kall när man kletar på stelnar vaxet och man får jobba som en dåre. Är jackan däremot varm förblir vaxet smält och det blir ett mycket lättare arbete. Ett torkskåp fyller inte alls samma funktion.
I torkskåp innan såklart så den är varm när man börjar!
 

daniel_se

Omega
Kommer inte ihåg exakt. Skulle gissa på ett pr hundra plus frakt. Fundera på om du skall läderkanta ärmsluten och jagslutet när den ändå är inne. Det har jag gjort.

Precis så verkar det vara.

En bild på mina förlängda ovh lädrekantade ärmar.
image.jpeg
Hur många cm är det där? Jag lämnade in och gjorde samma sak, förlängning och läderkanter, 625kr totti.
 

Anti

Cartier
Fick precis hem en skönt inkörd Beaufort. Dock lite kort i ärmarna, hade behövt några centimeter till - har vi några uppdaterade uppgifter på var man borde lämna in och ungefärlig kostnad?
 

Anti

Cartier
Fick precis hem en skönt inkörd Beaufort. Dock lite kort i ärmarna, hade behövt några centimeter till - har vi några uppdaterade uppgifter på var man borde lämna in och ungefärlig kostnad?
För info har jag pratat med AD för Barbour nu. Ca 320kr för förlängningen + 220kr för frakt. Skulle ta upp till 4 veckor.

Inte så sugen på fyra veckor dock. Har någon tips på skräddare i Stockholm som kan lösa detta (om möjligt ens)?
 

stigge

Omega
2-Faktor
För info har jag pratat med AD för Barbour nu. Ca 320kr för förlängningen + 220kr för frakt. Skulle ta upp till 4 veckor.

Inte så sugen på fyra veckor dock. Har någon tips på skräddare i Stockholm som kan lösa detta (om möjligt ens)?
En ändringsskräddare löser det utan problem.
Utmaningen är att få tag i tyget som behövs för att matcha din jacka 100%.
Kolla med AD om du bara kan köpa tyget.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
För info har jag pratat med AD för Barbour nu. Ca 320kr för förlängningen + 220kr för frakt. Skulle ta upp till 4 veckor.

Inte så sugen på fyra veckor dock. Har någon tips på skräddare i Stockholm som kan lösa detta (om möjligt ens)?
Har du hört med den nyöppnade(?) Barbourbutiken på Kungsgatan?
 

Anti

Cartier
En ändringsskräddare löser det utan problem.
Utmaningen är att få tag i tyget som behövs för att matcha din jacka 100%.
Kolla med AD om du bara kan köpa tyget.
Yes, såg någon här tidigare i tråden som hade fått tag på tyg genom Barbour - nog värt att testa.

Har du hört med den nyöppnade(?) Barbourbutiken på Kungsgatan?
Det var dom jag fick infon från :)
 

DrKlocka

Audemars
För info har jag pratat med AD för Barbour nu. Ca 320kr för förlängningen + 220kr för frakt. Skulle ta upp till 4 veckor.

Inte så sugen på fyra veckor dock. Har någon tips på skräddare i Stockholm som kan lösa detta (om möjligt ens)?
Tycker det låter som ett ganska bra pris och inte helt orimlig väntetid..
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Jag förlängde ärmarna när jag köpte min i butiken på Kungsgatan, blev väldigt bra 👍
Syns det att det är förlängt?

Edit: såg bilden högre upp nu.

Pratade om barbourvaxning med en bekant idag.
Han brukar ta hela burken och låta den flyta omkring i en kastrull med kokat vatten.

Sedan tar han en svamp (typ old school biltvättssvamp) och doppar i ljummet vatten, och blöter ner jackan lite.

Efter det använder han samma svamp och doppar den i vaxet och gnider in i jackan.

Verkar funka bra!
 
Senast ändrad:
Syns det att det är förlängt?

Edit: såg bilden högre upp nu.

Pratade om barbourvaxning med en bekant idag.
Han brukar ta hela burken och låta den flyta omkring i en kastrull med kokat vatten.

Sedan tar han en svamp (typ old school biltvättssvamp) och doppar i ljummet vatten, och blöter ner jackan lite.

Efter det använder han samma svamp och doppar den i vaxet och gnider in i jackan.

Verkar funka bra!

Ja det syns ju att det är en förlängning men tyget matchar
 
Topp