• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vem försöker jag lura?!

Anonyma klocksnackare finns ju redan @Affe

9C083F7C-83F6-4857-923A-4D1C15D97333_zpstuemhfnt.jpg

Gött broder @masterkiller ;), ser framemot en inbjudan så jag får dela med mig med mina problem :D!

Säg inte att du tejpar bandhornen vid byte?
Självklart. Skulle inte vilja flippa iväg en verktygs-sönderrepad boett, skämskudde då. Repor och slitage ska komma från andvändning, inte amatörmässiga ingrepp som egentligen borde gjorts av någon annan.

På samma sätt stör jag mig på sönderdragna/fula skruvar. Och chockas lite varje gång när svaga skeva clas ohlson-mejslar rekommenderas.

Jag är väldigt OCD på sådant.

Senast ändrad:
Självklart. Skulle inte vilja flippa iväg en sönderrepad boett, skämskudde då. Repor och slitage ska komma från andvändning, inte amatörmässiga ingrepp som egentligen borde gjorts av någon annan.

På samma sätt stör jag mig på sönderdragna/fula skruvar. Och chockas lite varje gång när svaga skeva clas ohlson-mejslar rekommenderas.

Jag är väldigt OCD på sådant.

Inte ens "proffsen" klarar ju av att byta bandstift utan att repa undersidan har jag märkt. Det är väl en liiten bit ifrån en sönderrepad boett va? ;)

Härlig läsning Affe!
Klar igenkänningsfaktor måste jag erkänna :):cool::rolleyes:

Tackar så mycket, Hehe...visst är det, men det är ju det som är så kul dessa gånger när man känner igen sig :D!

Som relativt nybliven entusiast blev jag nästan lite orolig för om den här vägen är värd att fortsätta vandra! Men som Bukowski sa: "Find what you love and let it kill you"

Hehe...in i dimman bara, det finns bara positiva saker med att ha detta som hobby, visst det kommer hinder på vägen ibland, men dom går att komma över!

Hehe...det vet du kompis :p, för många GOA gubbar som klockbuddyis kan vara en av orsakerna :D!

Underbar tråd! Har inte de pedantiska dragen vad gäller mitt samlande (ännu?) men lägger ju osunt mycket tid på att titta på klockor, prata klockor, tänka på klockor och inte minst på att surfa på klocksnack! :D

Tack för denna bekännelse! Undrar själv ofta hur det egentligen står till i mitt huvud eftersom jag kan störa ihjäl mig på alla mikroskopiska sk problem med mina klockor. Det kändes bra att få det hyfsat normaliserat. Tack

Du är skönt galen men kul att du delar med dej!! O svar ja, inte många hade bränt så mycket deg o haft en såpass förstående fru (om du nu har en) haha;)
Det är snarare där jag är mest imponerad hur du lyckas!!!:)
O svar nej, får du inte ångest över ditt klockberoende så fortsätt köra. Vi övriga dödliga njuter ju av ditt samlande:)

Haha...TACKAR, och jag delar gladligen med mig! Jodå...jag har en underbar fru ( Los Tantos ) som verkligen förstår sig på mig, en happy manlig wife, ett happy Life skulle hon säga om du frågade henne :D. Att jag lyckas är nog för att jag är envis som en stucken gris, och att jag kostar på att göra Los Tantos lycklig alla dagar i veckan... Gör man det, så har på gågata för allt som har med klockor att göra ;)!

Haha...TACKAR, och jag delar gladligen med mig! Jodå...jag har en underbar fru ( Los Tantos ) som verkligen förstår sig på mig, en happy manlig wife, ett happy Life skulle hon säga om du frågade henne :D. Att jag lyckas är nog för att jag är envis som en stucken gris, och att jag kostar på att göra Los Tantos lycklig alla dagar i veckan... Gör man det, så har på gågata för allt som har med klockor att göra ;)!
Amen Broder!!
Tro mej, jag kämpar på;)
O som sagt, det var ingen kritik utan en beundran från min sida:)

Tack för denna bekännelse! Undrar själv ofta hur det egentligen står till i mitt huvud eftersom jag kan störa ihjäl mig på alla mikroskopiska sk problem med mina klockor. Det kändes bra att få det hyfsat normaliserat. Tack

Tack! Hehe...alla har vi våra problem, mikroskopiska till jätte stora, fast när det kommer till klockor, då blir det allvarligt helt plötsligt som man inte skämtar bort hur som helst :rolleyes:! Fast du är fullt normal min vän, iaf här på KS :D.

Hej jag heter jim och jag är klockoholic.. Är på steg ett fortfarande :angel: sååååå letar med andra ord efter en sponsor för vägledning. "Skicka gärna PM" om du känner dig manad. Kom ihåg nu mina vänner, en är för mycket och tusen aldrig nog. Be strong! Tack.

Senast ändrad:
Affe som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder,
Vill jag va' på GTG med öl i båda händer.
Lyckan kommer, lyckan går.
Den Affe älskar, lyckan får.
Amen!

Senast ändrad:
Finns ändå inget som slår paketöppnignen i kallsipperna med "Rolex dansen"

Fyfan vad jag garvade jag dör bara av tanken :woot:

Grymt skoj inlägg, en fröjd att läsa och inse att det är inte bara man själv så har för mycket utav ens vakna tid ägnad åt att tänka på klockor ;)

Tack för skön läsning min vän, trodde inte din novell skull bli publicerad så fort.
Utan KS hade man inte lärt känna ett tjog sköna klockoholics personligen, man hade suttit ensam på kammaren med sin samling.

Stort Tack själv kompis! Hehe...jodå, den var näst intill klar, och du har så rätt i det du skriver! Utan KS så hade man haft få riktiga klockholicsvänner! Är mycket glad att jag fått äran att lära känna dig min vän ;)!

Tillbaka
Topp