Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller med resonemanget, älskar själv Rolex, men tror nog att den absoluta majoriteten köper av ” icke horologiska ” skäl, prestige och för imponera, inget fel med det, vi lever i en demokrati och folk får handla vad de vill såklart…..men, men…själv har jag hoppat av Roooleks tåget, men det är en annan tråd och diskussion…Men för att ge ett bra svar på den filosofiska frågeställningen - GS stämmer nog i viss mån i denna delen av världen.
Rörande Rolex så går det ju knappast att bortse från att det ÄR skitbra klockor och som en bonus får du varumärkesstatus på köpet.
Finns det bättre och roligare alternativ sett till listpriset på dem - ibland.
Finns det bättre och roligare klockor sett till marknadspriset - ja.
Få på detta forum köper knappast en rolle för att någon här ska bli impad. Många utanför vår lilla bubbla gör det absolut.
Jag håller med resonemanget, älskar själv Rolex, men tror nog att den absoluta majoriteten köper av ” icke horologiska ” skäl, prestige och för imponera, inget fel med det, vi lever i en demokrati och folk får handla vad de vill såklart…..men, men…själv har jag hoppat av Roooleks tåget, men det är en annan tråd och diskussion…
En fivesome är nog trevligare än Patek.Jag gick all in på klockor för att få brudar, men det slog helt fel
![]()
Lite @LyxfällanNästa varning på denDet är deta värsta med Rolex, i synnerhet Submarinen, klockan utsrålar kompensation.
Jag har köpt många klockor för att som du säger imponera på andra. Inte som huvudanledning men ändå. Typ alla som köper Rolex tänker likadant även om de inte erkänner det.Ingen här kommer någonsin erkänna att man köpt en Rolex för att imponera på någon annan. Att det ändå förhåller sig så i vissa fall är inte osannolikt.
Att det förhåller sig så i många fall utanför vår lilla värd är nog en mer vedertagen sanning.
Jag kan bara svara för mig själv. I mitt fall som ju är relativt ny i klockvärlden (köpte min första Rolex klocka för fem år sen) så var det nog så att jag var imponerad över Rolex dykarur och ville ha en själv. Att imponera på andra var i alla fall inget jag medvetet tänkte på utan det var bara så att jag ville ha en egen imponerande klocka. Eller nåt...
Angående GS vet jag inte. Jag har aldrig ens hållit i en GS, men jag är inte osugen på att prova. Det skulle i så fall heller inte vara för att imponera på någon annan.
Lite semi-OT: För tillfället är jag lite trött på Rolex efter all hysteri och kör mest Panerai. Rolexklockorna jag för tillfället äger kommer dock få stanna eftersom de ju är fantastiskt fina klockor och jag vet att jag kommer ångra om jag gjorde mig av med någon av dem.
En fivesome är nog trevligare än
Precis därför rök mina RollarUnder 10 likes på ett wristshot här på KS och klockan ligger på Köp/Sälj nästa dag.![]()
Ärligt och bra, har liknande resa, första 10 dinkor, mkt prestige, mitten 100 dinkor ngt mellanting, sista 10, köper 100 % på vad jag vill ha, efter due diligence såklart, men det handlar mer om teknik, service, bang for the buck etc…Jag var mer bekräftelsesökande i början. Jag ville ju ha klockor som "alla" kände igen, som skulle motivera mitt onödigt dyra inköp. Vill ju ändå få någon form av bekräftelse på att man köpt rätt, om det så är IRL eller här på forumet.
Tror mycket av charmen med t ex Speedmasters och Submariners fall så faller vi för grupptrycket och den uppbyggda haussen över historia m.m än att vi kanske tycker att de är de snyggaste klockorna som existerar.
Senaste åren har jag vuxit ifrån det lite grann dock, jag köper det jag själv trivs med, men kan inte ljuga och påstå att jag inte bryr mig alls om vad folk tycker om de klockor jag köper.