Hur ofta får ni komplimanger på det ur som ni bär dagligen? som klockfanatiker så har jag haft väldigt många "dyrare" klockor genom åren men måste säga att det är väldigt få människor i min omgivning som faktiskt lägger märke till det här. vad tänker ni om det här?
Både enligt min erfarenhet och vad jag hört andra säga så är ett armbandsur inte det man bör satsa stora pengar på för att få komplimanger från folk. 95+% av folk i allmänhet bryr sig inte om man har en 200kr quartz eller en 50000kr automat. Väldigt få reagerar alls på klockor. Jag har på jobbet burit olika klockor i olika färger och storlekar och arbetskollegor har i regel inte ens reagerat och undrat hur många klockor jag har egentligen.
Men jag tror det också kan bero på var man rör sig och vilket jobb man har.
Jag inbillar mig att det finns fler klockmedvetna i de fina salongerna än om man jobbar som städare eller hantverkare...
MEN: ett fint armbandsur är det finaste smycke en man kan bära. En fin klocka till en fin klädsel ger onekligen ett professionellt intryck. Så även om de flesta inte reagerar på och kommenterar klockan så tror jag verkligen att den kan bidra till helhetsintrycket.