Riktigt jäkla bra...
tack
Tack, lite stolt är jag allt, ny dag i morgon bara för idag, en dag i tagetGrymt jobbat!var stolt!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt jäkla bra...
Tack, lite stolt är jag allt, ny dag i morgon bara för idag, en dag i tagetGrymt jobbat!var stolt!![]()
Är så stolt över dig mamma, nu är det inte långt kvar till 10 årBara för idag, en dag i taget i 2047 dagar, men vem räknar!?
Är så stolt över dig mamma, nu är det inte långt kvar till 10 år![]()
Fint gjort!Fin tråd! Blir berörd. Jag hejar på er alla. Närmar mig själv nio år clean med hjälp av NA.
Sitter nu ute i min jaktstuga framför elden tillsammans med en vän som sover ruset av sig i ett annat rum.. blev uppringd igårkväll innan jag och sambon skulle äta middag, av min väns fru som gråtande berättade att läget var illa (igen). Vi började den här resan tillsammans för nio år sedan och han har då och då trillat dit under åren. Han har försökt med egna lösningar och resonerat att alkoholen inte varit ett problem. Nu hade han gått på det igen, hårt och lyckats dölja det väl, så efter en snabb packning och handling av proviant åkte jag och hämtade min vän, som sliten halvsov i soffan med sin son på två år. Utan protest körde vi upp under två timmar i stormigt väder. Blev en fin kväll med fina samtal och en del tårar.
Han påbörjar en behandling måndag så vi stannar stannar i skogen tills dess. Har under morgonen gått igenom hans kläder och tagit bort piller och annat han fått med sig. Nu när jag sitter inne med en kaffe framför brasan och väntar på att han ska vakna känner jag mig tacksam. Händelser som detta krossar (min) illusion om att det kanske skulle fungera att ett glas nu, att det som skett tidigare i livet var ungdomstrassel och att jag idag kanske skulle fixa det.
Trots egen firma, giftemål, framgångar och en jättefin liten pojk så kom återfallet (igen). Sett många beroende som under åren bara skulle ta ett glas den där speciella kvällen och totalt raserat sina uppbyggda liv..
Så tand hand om er där ute.
Fin tråd! Blir berörd. Jag hejar på er alla. Närmar mig själv nio år clean med hjälp av NA.
Sitter nu ute i min jaktstuga framför elden tillsammans med en vän som sover ruset av sig i ett annat rum.. blev uppringd igårkväll innan jag och sambon skulle äta middag, av min väns fru som gråtande berättade att läget var illa (igen). Vi började den här resan tillsammans för nio år sedan och han har då och då trillat dit under åren. Han har försökt med egna lösningar och resonerat att alkoholen inte varit ett problem. Nu hade han gått på det igen, hårt och lyckats dölja det väl, så efter en snabb packning och handling av proviant åkte jag och hämtade min vän, som sliten halvsov i soffan med sin son på två år. Utan protest körde vi upp under två timmar i stormigt väder. Blev en fin kväll med fina samtal och en del tårar.
Han påbörjar en behandling måndag så vi stannar stannar i skogen tills dess. Har under morgonen gått igenom hans kläder och tagit bort piller och annat han fått med sig. Nu när jag sitter inne med en kaffe framför brasan och väntar på att han ska vakna känner jag mig tacksam. Händelser som detta krossar (min) illusion om att det kanske skulle fungera att ett glas nu, att det som skett tidigare i livet var ungdomstrassel och att jag idag kanske skulle fixa det.
Trots egen firma, giftemål, framgångar och en jättefin liten pojk så kom återfallet (igen). Sett många beroende som under åren bara skulle ta ett glas den där speciella kvällen och totalt raserat sina uppbyggda liv..
Så tand hand om er där ute.
Härligt, väl kämpat kompisTvå månader.
Två månader.
Bra om det fungerar för dig, själv är jag inte mycket för sådan intensiv gemenskap.Höll mig spiknykter i knappa fyra månader men tog det dåliga beslutet att dra igång hela cirkusen igen på juldagen med många dagars fylla som följd.
Idag firar jag fyra veckors spiknykterhet och får medalj under kvällens AA-möte.
För dem som ännu inte upptäckt AA och är nynyktra eller vill bli så kan jag varmt rekommendera gemenskapen. Oerhört varma, fina och omtänksamma personer som inte vill annat än att stötta. Går fyra gånger i veckan och det är så betydelsefullt. Inte en massa dravel om gud hit och dit som många befarar.
Kram till alla som kämpar, vet hur satans jävla pisstufft det är...
Alla vi som kämpar får posta !Vet inte om denna post gör hit men påbörjar vit månad idag.
Gott så, då var det rätt av mig att posta här.Alla vi som kämpar får posta !
Klart det är, det var tillkomsten av denna tråd som fick mig att överhuvudtaget ens försöka spola kröken.Gott så, då var det rätt av mig att posta här.
Ta hand om dig. Det finns bara en väg, uppåt och framåt. Vi finns här. Och sök hjälp IRL.Hittade den här tråden av en slump till morgonkaffet och jag kan inte sluta gråta. Inser att jag har ett missbruk. Alkohol har varit en del av mitt liv sedan gymnasiet, är 28 år i dag. Jag har på något sätt relativiserat min egen konsumtion med att jag faktiskt kan ta en öl, ett glas vin, utan att drick något mer. Problemet är efter det, det är alltid en enhet eller tills allt som finns hemma är uppdrucket. Jag har aldrig känt att det räcker, inget stopp. Spenderade helgen hos en vän från universitetet med den självklara fyllan som följd, en söndag med ångest och huvudvärk. Vi satt i hans hem och drack och det sista jag minns från lördagen är att det hade suttit fint med en öl till.
Det känns rätt jävla tungt just nu faktiskt, vet inte vad jag skall göra nu. Kan inte sluta gråta.
Att inse och erkänna är ettors första steg, och det finns bra professionell hjälp att få. En dag i taget!Hittade den här tråden av en slump till morgonkaffet och jag kan inte sluta gråta. Inser att jag har ett missbruk. Alkohol har varit en del av mitt liv sedan gymnasiet, är 28 år i dag. Jag har på något sätt relativiserat min egen konsumtion med att jag faktiskt kan ta en öl, ett glas vin, utan att drick något mer. Problemet är efter det, det är alltid en enhet eller tills allt som finns hemma är uppdrucket. Jag har aldrig känt att det räcker, inget stopp. Spenderade helgen hos en vän från universitetet med den självklara fyllan som följd, en söndag med ångest och huvudvärk. Vi satt i hans hem och drack och det sista jag minns från lördagen är att det hade suttit fint med en öl till.
Det känns rätt jävla tungt just nu faktiskt, vet inte vad jag skall göra nu. Kan inte sluta gråta.
Hej,Hittade den här tråden av en slump till morgonkaffet och jag kan inte sluta gråta. Inser att jag har ett missbruk. Alkohol har varit en del av mitt liv sedan gymnasiet, är 28 år i dag. Jag har på något sätt relativiserat min egen konsumtion med att jag faktiskt kan ta en öl, ett glas vin, utan att drick något mer. Problemet är efter det, det är alltid en enhet eller tills allt som finns hemma är uppdrucket. Jag har aldrig känt att det räcker, inget stopp. Spenderade helgen hos en vän från universitetet med den självklara fyllan som följd, en söndag med ångest och huvudvärk. Vi satt i hans hem och drack och det sista jag minns från lördagen är att det hade suttit fint med en öl till.
Föll stenhårt ikväll.
Föll stenhårt ikväll.
Tråkigt att höra. Var det ett medvetet val eller föll du bara dit utan att känna att du faktiskt hade ett val?Föll stenhårt ikväll.
Det var medvetet.Tråkigt att höra. Var det ett medvetet val eller föll du bara dit utan att känna att du faktiskt hade ett val?
Man kan ramla många gånger, det viktiga är att resa sig upp och gå vidare. Se framåt, inte bakåt.