Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul tråd tänkte jag, nu skall jag berätta vad jag har. Sen kom jag på att jag passerade 25 för 12 år sedan. Shit. Tiden går fort. Räknas det om man inte passerat 25 mentalt??
Hahaha! Snyggt! Du får berätta om det du hade när du var 25 istället!
Nu förstår jag vart "Apansson" kommer ifrån...23, butiksdräng, ingen utbildning efter gymnasiet. Är oerhört smaklös med vilka klockor jag bär i förhållande till vad jag gör och hur jag bor.![]()
![]()
Jaså? :O hellre det än fjun...Nu förstår jag vart "Apansson" kommer ifrån...![]()
24 år gammal. Studerar för närvarande till logistiker. Har en 116718, Omega Cosmic 2000, seiko skx 007 och arvegodset från farfar en omega seamaster i samlingen. En 14060 är påväg in i veckan. Måste nog tyvärr avyttra 116718 då det är dyrt att studeradet är motvilligt men den bistra sanningen.
![]()
![]()
![]()
Påväg in, årsklocka och keeper:
![]()
"Under 25"Gillade klockor när jag var 20 men då var det nog bara en accessoar. Hade någon CK, Jacques Lemans, accent och kanske någon gant. Inte så spännande men det kändes ändå tomt utan klocka.
Nu är jag 28 och intresset är betydligt större för vad som sitter på armen.
Lite bilder på vad som hänt genom åren:
Royal Steel Chronograf som tyvärr fått lämna. Dock till en god vän så vi får mysa ibland ändå
![]()
Speedmaster Broad Arrow som finns kvar
![]()
Skx009 som finns kvar
![]()
114060 är tänkt att vara min kompis läänge
![]()
En Seamaster jag fått efter svärfars morfar. Den blir garanterat kvar!
![]()
En härlig Citizen Bullhead som inte får så mycket handledstid men är så härlig att den ändå får stanna!
![]()
Samt lite annat smått och gott som inte finns i telefonen just nu.
"Under 25"![]()
Jo för fan! En annan Civ.Ing t.omIngen annan som pluggar i Uppsala?![]()
Mest att många ickeintresserade har en negativ syn på Rolex och bara ser pengar. Och även om de inte har en negativ syn så kanske det ger uppmärksamhet som jag inte vill ha. 114060 kan mycket väl vara min favoritklocka, men jag är inte helt säker på att jag skulle våga använda den hela tiden i studentlivet. Men då har jag ju i och för sig en Orient jag skulle kunna använda när jag är ute och slirar....
Kul tråd!
Är 20 år, pluggar civil. inom IT i Uppsala för tillfället. Fyra år kvar så det dröjer innan jag måste bli vuxenHar för tillfället en Orient Ray Raven och en gammal Seiko Quartz från 77
. Sommarjobbar hela sommaren för att ha råd att köpa en klocka till hösten/vintern. För tillfället lutar det åt en blå Pelagos, alternativt en ny Rolex 114060 om jag lyckas trolla fram tillräckligt med pengar. Är även lite fundersam över hur smart det är att ha en Rolex som student...
23, butiksdräng, ingen utbildning efter gymnasiet. Är oerhört smaklös med vilka klockor jag bär i förhållande till vad jag gör och hur jag bor.![]()
![]()
25 år, jobbar inom mode och reklam. Intresset startade för 7-8 år sedan när jag såg en polares 5513. Pendlar mellan Sthlm, London och New York. Nu på jakt efter en RO Jumbo..
Bild på rackarna jag har i dagsläget
![]()
Dra ballen i gruset!25 år, jobbar inom mode och reklam. Intresset startade för 7-8 år sedan när jag såg en polares 5513. Pendlar mellan Sthlm, London och New York. Nu på jakt efter en RO Jumbo..
Bild på rackarna jag har i dagsläget
![]()