• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi under 25

22år från sthlm, pluggar systemvetenskap vid Örebro universitet 3e terminen och arbetar extra på Volt Fashion. Varit medlem här sedan 2012 men intresset triggades upp ordentligt för något år sedan utav en oklar anledning. På grund av bil, dyr lägenhet, (dyr(?)) flickvän och troligtvis ett allmänt oekonomiskt sinne så är samlingen i princip obefintlig med en Omega Seamaster 50', en Seiko snzg15k1 och en vostok komandirskie 70'. skx007 såldes för några veckor sedan och siktet är nu inne på en DJ fyrsiffrig.
 

Castle

Breitling
Kul tråd!

Fyller 17 år i oktober. Studerar på Falkenbergs gymnasium på ekonomisk linje med inriktning juridik. Klockintresset samt intresset för kläder har växt enormt de senaste 4 åren. Drömmen är att designa en egen klockan inom snar framtid och att kunna försörja mig på ett eget företag inom branschen.

Har jobbat större delen av sommaren på Gekås Ullared för att ha råd med att resa men en stor del går såklart till en ny klocka. Är för tillfället mest sugen på en Seiko SKX007 samt Tissot Visodate men det kan ändras på några timmar... Min dröm är att inom 5 år spara ihop till en Rolex, vilken är för tillfället oklart, kanske en DT eller en fantastisk 114060. Vi får se helt enkelt :)


Tissot Visodate är en riktig godbit! Go for it!
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
23 år från Stockholm, Valde att ta det "säkra"kortet att involvera mig Familjeföretaget så fort jag slutade gymnasiet(import/export/leverans av frukt och grönt/chark/mejeri) jobbar här med Farsan som VD, Morsan som extern VD och Syrran som Ekonomi ansvarig , 50 tal anställda, osv osv osv...
Klockintresset började nog för en herrans massa år sedan ( 7 ?) då en chef jag hade när jag extrajobbade i butik, samlade på Omega klockor tyckte alltid det var så ballt när man fick fråga 100 frågor om dom..
Äger idag bara en Certina DS Action, Graalen är en AP Royal Oak, men just för tillfället sugen på Tudor Black Bay
Tycker för övrigt att AP/Rolex/Omega gör dom absolut snyggaste klockorna och tänker inte ge mig förens jag har minst en av alla märkena.
Dock får det "stora" klocksparandet vänta då jag och tjejen bokat nyproduktion som är klar i början av 2017 (behöver spara lite extra deg till det), men försöker iallafall spara 500-1000kr åt klockor i månaden ändå ( till min tudor ) .
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
20 år från Skaraborg, jobbar som snickare men är påväg till Göteborg för att flytta ihop med flickvännen och plugga lite mattematik och tänka på vad jag vill göra i livet. För tillfället sportar jag 4 klockor som är värda att nämna på detta forumet ;)
Speedmaster Pro -92
Seamaster 300 Quartz -09
Seamaster Cosmic 2000 -72
Zenith Respirator -80?

Planen är att ge mig själv min första Rolle i julklapp men vi får väl se, det kan ha ändrats imorgon! Haha
 

Yo-han

Troll probationary
14 år, haft en praktik på en golfklubb och ett hunddagis, sparade allt till mina första rollar. Fortfarande lite obekväm med att ta steget upp till "the big three" men snart är jag 16 och ska läsa business på gymnasiet, då jävlar blir det patek errrryday!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
21, jobbar på ICA som jouransvarig. Utbildad CF lvl 1 trainer, PT och kostrådgivare så extraknäcker lite som det ibland.
Intressen är väl kvinnor, krök, träning och klockor.
Bor hemma fortfarande i egen stuga på tomten och njuter av livets fina saker och har inge bråttom alls.
Sparar delvis pengar i klockorna.
Här är "samlingen" plus att en Rolex är på väg in som kommer i slutet av månaden. Tudorn är dock den enda som används i dagsläget.
Köper och säljer och testar nytt regelbundet för att veta vad man väl trivs med på handleden. Tudorn är en keeper
image.jpg
image.jpg
 

PatrikT

Omega
Är 20 år och jobbar nu på matbutik efter gymnasiet. Sparar pengar för att resa runt innan jag börjar högskolan.
Mitt klockintresse gick igång när jag fick en gammal Atlantic Världsmästarur i 16års present.
Sen dess har jag samlat på mig: Tissot PRC50 chrono, Tag Heuer Aquaracer 500m och en Vostok Europe Gaz 14 Limousine Dual Time.
Nästa klocka blir nog en Rolex GMT. :)
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag fyller 17 år i november och pluggar ekonomi på ProCivitas Privata Gymnasium. Klockintresset har växt något enormt sedan jag ärvde en gammal Tissot Seastar från min morfar, just nu har jag en Corniche Mistral 40, Tissot Seastar 60/70-tal, en gammal Seiko och ska köpa en Seiko snzh59.

På min 18-årsdag planerar jag att köpa en klocka från samma år jag föddes, dock inte bestämt vilken än.
 

Doncorleone

Cartier
Kul tråd-initiativ!

Är 23 år, född 91 och är utbildad bilmekaniker men har jobbat inom transport & logistik sedan 2010 som flyttkoordinator & transportledare.

Sportar för tillfället klockor ur det billigare segmentet Seiko SND253, SNA411, SKX007, Longines HC & Citizen NightHawk, .
Sparade dock ihop ett tag till en Omega SMP-C som jag hade i två månader som jag sålde då jag inte kunde finna mig i att ha en klocka för 30 papp på armen..

Har inga framtidsplaner på någon speciell klocka men något exklusivare är absolut inte omöjligt. Ska det va något utomordentligt dyrt blir det en Rolex Sea Dweller.

Mitt största intresse är bilar så kommer med största sannolikhet lägga mesta krutet där precis som jag gör idag.
 

MånsT

Rolex
Jag är 20 år och arbetar som miljöarbetare (aka sopgubbe), inte bara sommarjobb utan året om så att säga. Stormtrivs med arbetet, eventuella fördomar folk här, och överallt annars, har är bara att glömma. Arbete utomhus i valfritt tempo, gå hem när man är klar för full lön och dessutom snacka med massa folk varje dag. Har aldrig hört om ett annat jobb där man jobbar så lite för sådan lön!

Iallafall, på klockfronten innehar jag en dykare från Certina, en Omega AT 8500 samt två tråkiga quartz-ur. Är i full gång att utöka utbudet, så stay tuned..
 

Kasper

Friends of KS
Jo för fan! En annan Civ.Ing t.om ;) Börjar T3 på STS i höst!

Bor i Uppsala, nyss fyllda 20 år. Har väl varit intresserad i ett par år, började med en Certina DS Action som jag köpte för ganska exakt tre år sedan som jag rockat som beater från och till. Ärvde en Tissot av min far som jag kör som dressare för det mesta. Nu i år har det blivit två stycken köp dock! En Oysterdate 6694 på länk som är på service för tillfället och en Sinn 358 som är på ingång efter köp här på forumet.

För mig känns det lockande med klockor som är lite lägre prisatta, då jag gärna vill ha tre klockor som roterar på armen. En dykare, en kronograf och en dressare. Klockorna betalar jag mest genom jobb samt genom aktieutdelning :)

Ja men vad kul, börjar ju också T3 fast på IT :) Ska du vara med på mottagningen då?


Ja, sant, kanske borde ta och lita på den :D

Bild på Seikon tack! :)

Tog en liten stund men nuså!

unnamed.jpg
 

mDavid

Breitling
Jäkla trevlig tråd, bra initiativ!:)
Jag själv är 23 år och fastnade på detta forum för ett par år sen genom en klasskamrat. Tog mig en kandidatexamen i ekonomi i juni och jobbar för tillfället på bank. För stunden äger jag bara två Seikos (Skx007 och Snkk45) men hoppas inom snar framtid få tag på en Explorer I, helst från -92:D
 

Ponlarsson

Panerai
23 år och boende i Skaraborg. Klockintresset smög sig på tillsammans med klädintresset. Jobbar som mediesäljare och har väl ingen drömlön så pengarna som blir över just nu sparas till lägenhet, vilket i sin tur gjort att det enda på armen är en Longines. Utbildad inom HR/PA i alla fall vilket är det jag vill jobba med, och när jag fått ett stadigt sånt jobb blir det en Rolle.
 

LJS

Omega
20 här. Bor i Umeå under studierna och Luleå under somrarna. Pluggar andra året på media och jobbar på somrarna inom IT där jag sparar till klockor. Äger för tillfället en Certina Powematic Limited och en Nomos Metro. Nästa inköp blir väl nästa år när man examinerar sig.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hej, Spencer heter jag och är 19 jordsnurr. Nästa år skall jag göra värnplikten och då vill jag köra en tålig klocka vilket innebär min Swatch. Jag drömmer precis som många andra om en tvåfärgad Rolex Datejust men det ligger nog långt fram i tiden :( .
Hej Spencer
Kul att pennfajtas med dig. Själv är jag 18 år och har en Omega jag fått av farsan. Kompisens brorsa har en sådan där skittunn Patek Phillip som ligger i en burk med grejjer på soffbordet bredvid askoppen. De är visst t o m dyrare än Omega!! Men det är klart den är ju i guld ju.

Hälsningar från tidsmaskinen ;)
Kettil
 

Poppe

Cartier
Iinsåg nu att jag blir 25 i vinter, och faktiskt har blivit lite seriös jag med.
Har sen studenten 2009 jobbat som elektriker. Haft intresset att hålla på med mtorcyklar. Motocross, enduro och trial kostade mig mer än en ny 216570 om året.
Men nu har jag dragit ner på sånt, har kvar en hoj bara :( köpte en lägenhet i våras och känner mig ganska vuxen, ser ut som att jag vid årsskiftet kan ta steget in på kontoret och hålla på mer med projekt/montageledning istället för att fara land och rike runt med sladdar och elskåp.

Klockintresset dök upp förra våren när jag lånade polarens seiko. Köpte en själv och sen har det bara gått utför. Siktar på att köpa en 16570 till mig själv när jag fyller år.
 
Topp