• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka är era fyrkantiga favoriter?

Geparden

Audemars
Kanske en PP 5200 kan vara något
image.jpg

(bild snodd från hodinkee)
 

Kakob

Cartier
Mycket kul som damp in här efter jag somnade tidigt igår! Tack för tips och fina bilder! :)

Målarn: Den var fasligt fet, saknar tyvärr pondus för att tämja en sån...
Rozzy: Talking Heads är grymma! Vad är det för Zenith? Aldrig sett innan, den var skitsnygg!
Geparden: Dreglar... lite över smärtgränsen i pris för min del...eller mycket...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mycket kul som damp in här efter jag somnade tidigt igår! Tack för tips och fina bilder! :)

Målarn: Den var fasligt fet, saknar tyvärr pondus för att tämja en sån...
Rozzy: Talking Heads är grymma! Vad är det för Zenith? Aldrig sett innan, den var skitsnygg!
Geparden: Dreglar... lite över smärtgränsen i pris för min del...eller mycket...
Tack! Ja, jag gillar den som dress. Tunn (8mm) kupad och lite bredare än ur-Reverson som jag kan tycka bli lite för långsmal.
Det är en Zenith Elite Port Royal V Rectangle. Det är en utgången modell, min är dessutom en lite äldre modell med hänsyn till tavelutformning. Det är en väldigt fin klocka rent bygg och kvalitetsmässigt (urmakaren när han servade den berömde den för dess fina verk och byggkvalitet (tex tung välvd tavla i mässing) och då jobbar han normalt sett med Rolex). Det var en rätt dyr klocka som ursprungligen (+50k), men man kan hitta dessa för väldigt överkomliga priser om du letar!
Sedan denna bilden har jag bytt alligatorn mot en nättare krokodilband.
image.jpg


En annan trevlig rektangulär högkvalitativ klocka i liknande stil som du kan hitta för bra pengar är Girard Perregaux 1945 Vintage
image.jpg
 

Kakob

Cartier
Rozzy: Kul! Den är verkligen grymt snygg, kommer jag definitivt ha i bakhuvudet.
Aurum: Där ser Cellinin helt klart gigantisk ut ja, kanske inte så smickrande på sugrörsarmarna... Mycket fin tank! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Rozzy: Kul! Den är verkligen grymt snygg, kommer jag definitivt ha i bakhuvudet.
Aurum: Där ser Cellinin helt klart gigantisk ut ja, kanske inte så smickrande på sugrörsarmarna... Mycket fin tank! :)

Den satt faktiskt helt ok, mer att den var riktigt knubbig och inte så elegant. Lite oklart varför de gjort den så tjock.
 

Kakob

Cartier
Den satt faktiskt helt ok, mer att den var riktigt knubbig och inte så elegant. Lite oklart varför de gjort den så tjock.
Håller med, är ganska obekant med Cellinisortimentet, men spontant tänker jag att de borde utgöra alternativ till de "vanliga" rollarna som överlag är rätt sportiga, och hade vunnit på att vara ganska nätta.
 

Carolin

Cartier
Den är riktigt hög och allmänt rätt bitig. Här med min tank:

image.jpg


Min tank tillsammans med brors:

image.jpg
Visade nyss bilden för min karl och tipsade om Cellinin då han själv är på span efter en ny klocka. Han är dock inte lika förtjust som jag är i rektangulära ur. Jag passade samtidigt på att flika in att klockan till vänster är mitt span på längre sikt. Ska du ha ännu en till klocka fnös han och gick ut ur rummet. :happyhappy:
 

DrDre

Patek
Cartier Tank och JLC Reverso tycker jag är i en klass för sig när det handlar om klassiska fyrkantiga dresswatches. Vilken av dem är väl kanske hugget som stucket. Jag fick JLC'n i present av frugan så, och så går det ju att vrida och gravera något på den, så jag får väl säga Reverson om jag är tvungen att välja.



 
Topp