• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka är era fyrkantiga favoriter?

Den är favoriten såklart!

6837360867_c8d111d6aa_o.jpg


Den här är cool men lite rundare i formen...
6271690593_5687aab5a5_o.jpg


Sen är de här trevliga också, men drar ju åt det rektangulära hållet...
6093704087_5daf276051_o.jpg
 

GurraG

Cartier
Tja, den är ju bara 38mm...
JAG upplever den som dressad men skall man utgå ifrån traditionellt tänk så är det väl bara fickur som duger om man skall vara uppklädd? ;)


iPhone | Tapatalk


Jag är ytterligt svag för Monacon när det kommer till fyrkantiga klockor men det är det där med dressad som ställer till det. Jag använder absolut min Monaco till kostym man jag tycker definitivt inte den är dressad utan mer för att bryta av. Jag har mer pressad alternativ om det verkligen är uppklädd som gäller.

Reverson skulle jag uppleva som dressad men ska man hårddra det hela är det ju också en sportklocka i grunden. Dressat borde vara lövtunt, relativt litet, utan onödiga komplikationer och på läder tycker jag. Skulle slänga ett öga på Nomos Tetra: http://www.nomos-glashuette.com/en/watches/tetra/
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
min Reverso, ...en av de 200 gamla 40-talsboetter som Italienska AD:n tjatade till sig 1972 (när den fyrkantiga Reverson var stendöd sen 25år) och fick JLC att montera, sålde om smör hemma i republiken och resten är historia...:D

Hade ingen aning om att din var från just den batchen. Fasen vad ballt!

Den där historien är ju bara så cool så att man smäller av.

Grymt köp måste jag säga! Grattis...eller nåt! :)
 

Kakob

Cartier
Det var då själva satan att inte en, utan två, reversos ligger på k&s när jag precis bestämt mig för att hålla i klockpengarna ett tag till.....gah!
 

Skolläraren

Panerai
Om en fyrkantig klocka någonsin gör entré i mina ägor är jag säker på att det kommer bli en Cartier Santos eller en JLC Reverso. Överlägset de tjusigaste fyrkanterna till salu i dag.
 
Ulysse nardin Quadrato gillar jag,
men tycker att Tag Heuers Monaco 69 är cool oxå!
Rado ceramica chronograph gillar jag oxå skarpt!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var inne och provade reverso Grand Taille igår. Den ser så snutt ut på bild, men på min egen arm känns den inte lika fin. Skumt värre - fick inte suuuuget som jag trodde
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Tag Heuer Monaco är den enda fyrkantiga jag skulle kunna tänka mig i nuläget. Finns rätt många riktigt coola varianter på den.

Vanligen skyr jag TH av nån anledning, men just Monacon är fan frän.
 
Topp