• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka detaljer är de mest bisarra värdehöjarna?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Inte heller jag har stenkoll på detta men spekulerar iaf :)
Kan det vara så att lysmassan har smetats ut och hamnat nämre markeringarna?

Lämpligare att läsa på än att spekulera (sprids och förvanskas så grymt mycket Rolex-lingo ändå):

http://doubleredseadweller.com/5513maxi.htm

Aldrig hört att "stardust" innebär premium

Va? Innebär inte alla 'skador' premium?

Snart kommer 'over polished case' och 'super stretched bracelet' vara det nya heta... :facepalm:
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nja, om det var ett produktions fel tror jag inte att det skulle vara så genomgående och lika exakta avstånd vid alla index.
Lämpligare att läsa på än att spekulera (sprids och förvanskas så grymt mycket Rolex-lingo ändå):

http://doubleredseadweller.com/5513maxi.htm
Visst är det bra att läsa på, men det är svårt det där med källor. Hur vet man att det stämmer till 100%?
Jag tycker det är är ärligare att skriva vad man tror än att citera en källa som kanske är fel. :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Visst är det bra att läsa på, men det är svårt det där med källor. Hur vet man att det stämmer till 100%?
Jag tycker det är är ärligare att skriva vad man tror än att citera en källa som kanske är fel. :)

Absolut - diskussion är ju lite av grunden för ett forum av den här typen! :) Och jag uppskattar när folk är tydliga med att man inte vet, men undrar, tror, spekulerar eller har en personlig åsikt. Alla är inte riktigt lila tydliga med det.

...är bara lite överkänslig för just den lingo som förekommer kring Rolex då det skarvas och hittas på, och ljugs, rätt friskt i annonser och liknande för att just ens egna exemplar ska framstå som något unikt och fantastiskt när det ibland bara är ett dåligt ex man betalat för mycket för man sitter på.

Sen källan jag länkade till, DRSD, anser jag, att du kan känna dig rätt trygg med! :)
 
Se där ja. Om det är 220 som gör det priset så är det duktig premium ja :) riktigt fula/fel visare också.
Jag gillar min ivarjefall :)

12728386_1121711987872869_327157609_n.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
PAM233. Dot-dial ist. för AM/PM indikator. Fanns på de tidigaste serierna. Inte jättemycket premium men lite mer eftertraktad.
IMG_20181025_192105_176.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Visst var det så att underline på Submarinern på Bukowskis var det som gav mervärdet? Vet inte vad liknande modell går för under underline men den här klubbades för 320´plus avgifter.

Skärmavbild 2018-11-09 kl. 23.10.34.png
 

VPB

Breitling
Det mest bisarra - och vad som varit bisarrt sedan det först togs upp för diskussion är hela snacket om sena 16710 då alla stick numeral dials inte har 3186-verket och folk lik förbannat betalar ett vansinnigt premium.
 
Topp