• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka detaljer är de mest bisarra värdehöjarna?

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Häftig, aldrig sätt förut!
Bumpar då denna anlände idag. Fin även på nära håll
20151223_185723.jpg
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
När det kommer till att betala premium för en klocka så behöver man bara gå tillbaka till 2003! Då släpptes 16610LV, som en 50 års limiterad utgåva, y och i viss mån F-serien har så kallade Fat Four på inserten!

En med Fat Four.
rolex%20submariner%20verde%20lettera%20F%20quad2.jpg


Utan och då kallad Pointed Four.
16601lv-mk6-a9.jpg
En 2003 års hulk med fat/flat four är jag på riktigt sugen på!!
 

ROB-1832

Basic
2-Faktor
Haha ja giftig minst sagt! Boxen matchade klockan i typ ödleskinn tror jag, osäker på om det va äkta...
Som upplagt för samlare att skaffa alla fyra kulörta nyanser! :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Intressant :)
Det står arteshe shahanshahie Iran vilket kan översättas till the royal army of Iran. Symbolen du ser är shir khorshid (lejonet och solen) som var symbolen på flaggan innan revolutionen och shahens fall.
@niclasnice efter ditt inlägg i seiko tråden antar jag att du redan visste allt det här :)
Hej! Tack för det! Jo hade koll på texten och någorlunda på historien. Vet dock inte upplagan på denna ref.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
I wish!!!!!
Kanske borde skrivit att bilden är från nätet...antog bara att ingen skulle tro att jag hade en sån pjäs
Ingen fara för min del. Dålig koll på Rolex men den såg "svår" ut. Ska googla lite på modellen:).
Själv jagar jag numera den här (Svensk "issued" 7005-8052), om någon har en så kontakta mig så kommer vi överrens om ngt ;-) :
8ybl.jpg


I Rolex väg vore denna Milsub inte helt fel, sprang på info när jag sökte info om min Pahlavi Seiko:
https://www.hodinkee.com/articles/found-a-mythical-milsub-issued-to-the-special-forces-of-iran
9dd084fa463ba986926c467db8900a5b.jpg
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Om jag har förstått det hela rätt (absolut ingen garanti för att jag gör det) så är det inte särskilt ovanligt, men jävligt vintage. Förekommer inte idag. Men på ex Rolex Submariner 5513 (tror att det förekommer på Tudor också).
Inte heller jag har stenkoll på detta men spekulerar iaf :)
Kan det vara så att lysmassan har smetats ut och hamnat nämre markeringarna?
 
Topp