Bumpar då denna anlände idag. Fin även på nära hållHäftig, aldrig sätt förut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bumpar då denna anlände idag. Fin även på nära hållHäftig, aldrig sätt förut!
Den där OQn var bland det snyggaste jag sett. Helt iskall.Diggar Comex och denna ruskigt mkt
![]()
Hade själv en OQ med stardust dial
En av få jag ångrar att jag sålt
![]()
En 2003 års hulk med fat/flat four är jag på riktigt sugen på!!När det kommer till att betala premium för en klocka så behöver man bara gå tillbaka till 2003! Då släpptes 16610LV, som en 50 års limiterad utgåva, y och i viss mån F-serien har så kallade Fat Four på inserten!
En med Fat Four.
![]()
Utan och då kallad Pointed Four.
![]()
Ryktet stämmer alltså, du HAR börjat skita pengarEn 2003 års hulk med fat/flat four är jag på riktigt sugen på!!
Knappast! Är fattig som en kyrkråtta. Men jag sparar och gnetar för att så småningom köpa något skoj.Ryktet stämmer alltså, du HAR börjat skita pengar![]()
Jag kommer iallafall att lurka runt din postlåda nästa gång jag är hemma muhahahaha.Knappast! Är fattig som en kyrkråtta. Men jag sparar och gnetar för att så småningom köpa något skoj.
No can do. Dricker bara vin och whiskey numera.Jag kommer iallafall att lurka runt din postlåda nästa gång jag är hemma muhahahaha.
Nej fasen heller, kommer däremot att bjussa på bärs![]()
Då blir det whisky mannen, blir väl ok ? Tills frugan din sparkar ut mig d.v.sNo can do. Dricker bara vin och whiskey numera.
Riktigt fet. Kan man få se en bättre bild av texten på tavlan?Bumpar då denna anlände idag. Fin även på nära håll
![]()
Riktigt fet. Kan man få se en bättre bild av texten på tavlan?
Intressant
Diggar Comex och denna ruskigt mkt
![]()
![]()
Intressant
Det står arteshe shahanshahie Iran vilket kan översättas till the royal army of Iran. Symbolen du ser är shir khorshid (lejonet och solen) som var symbolen på flaggan innan revolutionen och shahens fall.
Hej! Tack för det! Jo hade koll på texten och någorlunda på historien. Vet dock inte upplagan på denna ref.@niclasnice efter ditt inlägg i seiko tråden antar jag att du redan visste allt det här![]()
har också hört det.Var inte "stardust" en form av vattenskada i grunden?
Den var tung! Är det din?
I wish!!!!!Den var tung! Är det din?
Är det för att lumeplupparna sitter mot 5 min markeringarna? Rätt snyggt faktiskt. Ovanligt?Tycker att lollipop dial är en rätt skön och diskret liten detalj.
![]()
Ärligt stulen bild...
Ingen fara för min del. Dålig koll på Rolex men den såg "svår" ut. Ska googla lite på modellenI wish!!!!!
Kanske borde skrivit att bilden är från nätet...antog bara att ingen skulle tro att jag hade en sån pjäs
Om jag har förstått det hela rätt (absolut ingen garanti för att jag gör det) så är det inte särskilt ovanligt, men jävligt vintage. Förekommer inte idag. Men på ex Rolex Submariner 5513 (tror att det förekommer på Tudor också).Är det för att lumeplupparna sitter mot 5 min markeringarna? Rätt snyggt faktiskt. Ovanligt?
Inte heller jag har stenkoll på detta men spekulerar iafOm jag har förstått det hela rätt (absolut ingen garanti för att jag gör det) så är det inte särskilt ovanligt, men jävligt vintage. Förekommer inte idag. Men på ex Rolex Submariner 5513 (tror att det förekommer på Tudor också).
Nja, om det var ett produktions fel tror jag inte att det skulle vara så genomgående och lika exakta avstånd vid alla index.Inte heller jag har stenkoll på detta men spekulerar iaf
Kan det vara så att lysmassan har smetats ut och hamnat nämre markeringarna?
Diggar Comex och denna ruskigt mkt
![]()
![]()