Vilka dinkor på länk kan bäras genom metalldetektorn vid flygplatsens säkerhetskontroll utan utslag? Kommer man undan med en gmt master eller flieger?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Casio Frogman, Mudmaster och samtliga Casio G-shocks på gummi och plastband.Vilka dinkor på länk kan bäras genom metalldetektorn vid flygplatsens säkerhetskontroll utan utslag? Kommer man undan med en gmt master eller flieger?
Den jäveln åker jag också på VARJE GÅNG! Sist när det tjöt så sträckte jag fram händerna direkt och tjejen i kontrollen:du har varit med förut ser jag.Min GMT har aldrig gett utslag. Däremot har jag haft nöjet att fem gånger i rad bli utvald till "slumpmässig bombkontroll"...![]()
Haha "bombkontroll" är det ju inte.. men har du har mörkt hår och skägg förstår jag din frustration..! Har kollegor som stämmer in på det som tar åt sig enormt. Jag är typiskt svensk, klär mig väl. Har oftast blivit utvald fler ggr än mina "terrorkollegor"Min GMT har aldrig gett utslag. Däremot har jag haft nöjet att fem gånger i rad bli utvald till "slumpmässig bombkontroll"...![]()
Den jäveln åker jag också på VARJE GÅNG! Sist när det tjöt så sträckte jag fram händerna direkt och tjejen i kontrollen:du har varit med förut ser jag.![]()
Jo, "slumpmässig bombkontroll" är det visst. De kör över händerna med en maskin för att kontrollera att du inte har rört vid något explosivt. För övrigt är jag ytterst svenne banan, och alltid välkläddHaha "bombkontroll" är det ju inte.. men har du har mörkt hår och skägg förstår jag din frustration..! Har kollegor som stämmer in på det som tar åt sig enormt. Jag är typiskt svensk, klär mig väl. Har oftast blivit utvald fler ggr än mina "terrorkollegor"
Vart stannad i Philadelphia en gång med min bror det var nog fan snäppet värre än på Arlanda eller Helsingfors flygplats :O
Kommer en SD igenom borde de flesta klockor klara sig.Har nästan aldrig varit något problem med min "mycket stål" Seadweller. Dock vid ett tillfälle bad kontrollern i NYC mig att ta av den. - Helst inte svarade jag, och fick ha den kvar.
Varför tar du inte av dig bältet då? Du stoppar flödetPanerai 44mm, SS Royall capital, Maurice Lacroix Pontos s på länk bla.
Har aldrig blivit stoppad pga klockan, bältet piper dock varje gång verkar det som.
Klart jag gör,men det har hänt att jag glömt det.Varför tar du inte av dig bältet då? Du stoppar flödet![]()
Hur gör ni vid säkerhetskontrollen i domstol då ?![]()
Känns som ett ganska sjukt beteende från din sida. Varför ska inte reglerna gälla dig?Aldrig tagit av mig klockan. Blivit införd i ett förvörsrum eftersom jag tvärvägrade ta av mig klockan. De ville att jag skulle lägga den i lådan med allt annat och det kommer aldrig hända.
Missade inte mitt flyg då det blev försenat av annan anledning, men att sitta och käfta med dem i en timme är rätt oproffsigt av dem, framförallt när jag tar klockan i förhörsrummet och de ser klart och tydligt att det är en Rolex.
Killen som stoppade mig initialt sneglade lite VÄL mycket på den.
Nåja.
Känns som ett ganska sjukt beteende från din sida. Varför ska inte reglerna gälla dig?