• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka har klockrelaterade paket på ingång?

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Jag använder aldrig Poste Italiane sen min beställda klocka blev stulen i postgången i Italien. Är det mindre, billigare grejer som man kan avvakta att få så kanske, men ingenting dyrare.

Har man nån gång använt Post Italiane slutar man klaga på Postnord…
Ajdå, hoppas du fick ersättning?. Tror det här blir sista gången för min del med Poste Italiane och särskilt nu när man nu läst omdömen där 99% är grymt missnöjda. Jag lär väl bli härdad efter detta och tycka PostNord är fantastiska i jämförelse hehe
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ajdå, hoppas du fick ersättning?. Tror det här blir sista gången för min del med Poste Italiane och särskilt nu när man nu läst omdömen där 99% är grymt missnöjda. Jag lär väl bli härdad efter detta och tycka PostNord är fantastiska i jämförelse hehe
Jag kanske bara haft tur men jag kan inte minnas att jag blivit av med något paket eller brev via Postnord och jag får hem en hel del paket.
Med det sagt så föredrar jag att skicka/ta emot med Schenker för sånt som inte måste försäkras till höga belopp.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Ajdå, hoppas du fick ersättning?. Tror det här blir sista gången för min del med Poste Italiane och särskilt nu när man nu läst omdömen där 99% är grymt missnöjda. Jag lär väl bli härdad efter detta och tycka PostNord är fantastiska i jämförelse hehe
Jag fick ersättning efter ett par månader. De kunde jämföra vikten på paketet vid ett par olika tillfällen och se att den försvann i Italien.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Jag kanske bara haft tur men jag kan inte minnas att jag blivit av med något paket eller brev via Postnord och jag får hem en hel del paket.
Med det sagt så föredrar jag att skicka/ta emot med Schenker för sånt som inte måste försäkras till höga belopp.
Jag har inte heller blivit av med något paket, dock en del tragiska förseningar och påstådda leveranser vid dörren som aldrig skedde men det är ett tag sedan.
Schenker har alltid funkat bra för mig och är väl bara enstaka tillfällen med lite förseningar. Är dock orolig för deras hantering, särskilt när jag snackade med en säljare via Tradera som fått en ljudförstärkare tappad från en gaffeltruck. Packar därför alltid robust när jag skickar med Schenker.
 
Topp