• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockmodeller vill du köpa och varför?

Chuck

Patek
2-Faktor
MKII Key West GMT - älskar pepsi modellen från Rolex men en ny sådan blir för dyr
image.jpeg

Rolex submariner 114060 - Saknar min gamla 14060m
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Många! Men det som lockar mest just nu är:

AP 15202
R 116506
PP 5196R
En riktigt gammal Sub

Ingen speciell rangordning bland ovan nämnda.

Helt enkelt några klockor som jag fattat rejält tycke för.

Enda problemet är pengar som vanligt :D
 

Hugii

Audemars
Är nog också en som dreglar över det mesta... dock får en sportmodell vara max 42mm, en dressare max 37mm....jag måste själv gilla klockan (räcker inte att den ger många likes) :)
 

PCB

Audemars
nu när jag bytt bort min speedy mot en 114060,så är nästa inköp,,,,en speedy:)
ett måste i varje klocklåda!
sen måste jag få tag i en Breitling Headwind med,,,,
 
I skrivande stund har jag inte provat den nya DD:n. Men har börjat snegla mer och mer på den. Varför... Jo, är en riktig sucker för DD och skulle vilja äga en modell av nyare slag än den/dom jag äger idag.

Även Patek har börjat locka en hel del!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hur är kvalitén på MKII klockorna? Ser ju väldigt trevliga ut! Hur är prisbilden? :)
Har aldrig klämt på en MKII men har följt fabrikatet online ett tag nu och är imponerad. Man får grotta ner sig lite på WUS och MKII hemsida för att förstå hela grejen, men räknar med att bli kanonnöjd.

Priserna ligger mellan 1000-2000 dollar exl moms frakt, dessvärre (men ändå kul för ägaren) så tillverkas de bara i mindre serier. Ovan klocka kommer att tillverkas i 399exemplar. Varav ett ex ska skeppas till Sverige under Q4 :cigar: Svårt att välja tavla och vridning bara...

Finns en del begagnade dykare till hyfsade priser runt om i världen :)
 

Olaola

Panerai
Har aldrig klämt på en MKII men har följt fabrikatet online ett tag nu och är imponerad. Man får grotta ner sig lite på WUS och MKII hemsida för att förstå hela grejen, men räknar med att bli kanonnöjd.

Priserna ligger mellan 1000-2000 dollar exl moms frakt, dessvärre (men ändå kul för ägaren) så tillverkas de bara i mindre serier. Ovan klocka kommer att tillverkas i 399exemplar. Varav ett ex ska skeppas till Sverige under Q4 :cigar: Svårt att välja tavla och vridning bara...

Finns en del begagnade dykare till hyfsade priser runt om i världen :)
Okej, ja de ser onekligen riktigt fina ut! Vad roligt! Motsvara kvalitén priset så är det väl okej? Personligen tycker jag Coke med guld visare ser riktigt trevlig ut! :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Blivit sugen på Hamilton Pan Europ och den nya från Cartier i stål..(lånade bilder)
Båda för att jag tycker om utseendet, Hamilton också därför att jag tycker man får mycket för pengarna och Cartier också för att den just är en Cartier!!:D
image.jpeg

image.png
 
Senast ändrad:
Topp