• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockmodeller vill du köpa och varför?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Finns ju så många vackra ur man skulle vilja lägga vantarna på men spontant så är denna från F.P. Journe inte så dum.

DSC_2042.jpg
Absolut, han kan det där med att ge arabiska siffror det där lilla extra.
 
  • Like
Reactions: Nic

Schildfat

Cartier
Vill köpa antingen en 16710 eller 116710, men är nog mest inne på den keramiska faktiskt. Tycker den är allsidig och ett kliv utöver den vanligt förekommande fem-siffriga Submarinern som jag har haft ett antal av.. Men saknar ändå simpliciteten av de mindre boetterna och markeringarna.. Kanske både en 16610 och en 116710?

Testade inne på Rob E
IMG_7220.jpg


Instabild
IMG_7071.jpg


Min förra 16610, kanske skaffar en till rätt så snart..
JLBI6561.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Flera... Dyrare Grand Seiko vore kul, tex Hi-beat GMT. Varför? Fantastiskt detaljarbete, förmodligen världens bästa hi-beat GMT-verk, snygg och extra ball då den flyger under radarn för 99,99% av massan.
image.jpeg


Vill ha en 16710 igen också... Hade en förut men den såldes. Första Rolexen så den kommer alltid vara speciell. Gillar kvalitetskänslan, historian, utseendet samt hur den sitter på handleden.
image.jpeg


Skulle även vilja glida runt i en gammal sportbil med denna runt armen, en Heuer Camaro, av två anledningar: Sjukt ball i utseendet och det är en Heuer. Det räcker liksom!
image.jpeg


Orkar inte mer, det finns så jävla mycket man vill ha. :(
Bilden på 16710n är min, resten våldsamt stulna.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
En 114060 innan året är slut för den känns som en fantastiskt fin allround klocka. Inte ovanlig men väldigt trevlig.

Sedan skulle nog min Avenger vilja ha en Stålfisk som kompis också. Ska försöka klämma in båda.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den är fin, en sådan @Rozzy har va ?
Ja jag har för mig han har en liknande, kommer dock inte riktigt ihåg exakt vilken modell han har. Det finns ganska många snarlika och i olika storlekar.
Jodå, det är just den som jag har, ref SD42S (dock har de specat diametern fel i hänvisad länk). Det finns bara en 2000m modell nämligen. Diametern är 42mm (vilket även framgår av ref nr). En riktig salt klocka som jag tycker mycket om. En riktigt paradoxal tool watch!

image.jpeg
image.png
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Just nu har jag snöat in på Rolex Explorer II, 16570 för att jag tycker det är en snygg och ännu så länge prisvärd Rolex. En äldre svart med patinerade index vore mumma.
Sålde min Seiko mm300 tidigare. En sådan måste inhandlas igen, och helst samma som jag sålde. Anledning? Det är den ballaste dykaren som inte tar skit från någon. Alltid rätt klocka att ha i samlingen!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Just nu har jag snöat in på Rolex Explorer II, 16570 för att jag tycker det är en snygg och ännu så länge prisvärd Rolex. En äldre svart med patinerade index vore mumma.
Sålde min Seiko mm300 tidigare. En sådan måste inhandlas igen, och helst samma som jag sålde. Anledning? Det är den ballaste dykaren som inte tar skit från någon. Alltid rätt klocka att ha i samlingen!

Ja och nej
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag är troligen den enda på forumet som gillar skelettklockor, denna för att den är djävligt snygg och VC är VC. Den får mig även att frångå min princip "vitguld är en skräplegering" (hade dock gärna sett den i rostfritt). Det enda som gör mig tveksam till klockan (utöver att priset är för högt för mig) är att den mäter 40 mm tror att 38 eller 39 mm skulle varit bättre. Även om jag egentligen tycker att klockor skall vara 30-36 mm gör jag undantag för denna då den större diametern gör att man ser mer av det dekorerade urverket.

Just det klockan är bara 7,5 mm tjock också.

Modellen är Métiers d'Art Mécaniques Ajourées ref: 82020/000G-9925


bigimage_scale_2000_2000.jpg

image_scale_2000_2000.jpg
 
Omega för hela slanten (om jag hade haft slanten) sugen på

DSOTM, Tresor, Speedy PRO

Fått sug efter Omega helt enkelt. DSOTM är nog i min bok den coolaste som släppts på senare år, Tresor för att den är så överjävligt Clean och 'understated' och en Speedy PRO är ju helt enkelt en ikon....

dsotm_wristshot5-630x941.jpg


D07439FA-0478-4DC3-AD7E-CCC1833C7ECE_zps4stngeoi.jpg


Speedy1_zpsaf4c4ec3.jpg
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En vittavlad Camel Trophy SUPERCHRONO skulle sitta fint, då det är den jag saknar för att å ett fyrtal i SUPERCHRONO.

Camel Trophy SUPERCHRONO 3S10.
p019_1_00.jpg
Superchrono.jpg


En 16610LV 50th har jag alltid varit sugen på, jag gillar den gröna inserten och att den har maxitavla och lite fetare visare Helst då den med flat/fat four, men bara den är tidig nog, så den är utan graveringen inne i glasringen så skulle det funka.

Rolex 16610LV 50th.
DSC02350.jpg


En Explorer 1a Blackout har lockat i många år nu, gillar den lilla detaljen att siffrorna är fyllda med svart istället för stål/vitguld?! Tyvärr så får man väl betala tre gånger så mycket för denna än en vanlig 14270 med luggholes.

Rolex 14270 Blacjout.
2221.jpg


Denna Speedmaster diggar jag jähävlit mycket, missade en när den gick på kaplans för många år sedan, då på kaplans gick den för 13.200kr + provision om jag inte mins helt galet. Redan då var priset helt jävla sjukt lågt för denna klocka.

Omega 376.0822.
GRAIL-1.jpg


En A. Lange & Söhne har alltid varit lite av en dröm tror jag. Älskar datumfönstret på dessa klockor. En i Roséguld eller i Vit skulle sitta som en smäck.


A.-Lange-S%C3%B6hne-Grand-Lange-1-Moon-Phase_.jpg


En stycke värsting!
ALS-Lange-1-watch-family.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Det jag ser att jag kommer prova inom snar framtid är:
PP nöten
AP 15300
IWC portuguese 3714
Rolex YMII roséguld
 
Topp