• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockmodeller vill du köpa och varför?

MånsT

Rolex
Finns väldigt många som man lätt hade kunnat kasta lite pengar för. Först och främst är siktet inställt på Rolex 16710 och 16600. Ultimata målet skulle jag nog säga är en Nautilus 5726/1a-010


patek-philippe-nautilus-silver-dial-stainless-steel-mens-mechanical-watch-57261a010-57261a010.jpg

Ingen som läser hela rubriken?

Oops, ledsen! Anledningen till att jag skrev PP 5726 är att Nautilus är en klassisk modell och komplikationerna på denna är användbara (iallafall dag/månad/datum och 24h-visaren). Pricken över i:et är att tavlan är perfekt symmetrisk.

Nöjd?! ;)
 

Skeeter

Panerai
Zenith Elite Ultra Thin ligger bra till när ny dressare ska inhandlas, 40mm är på gränsen stort men det går. En av de mest stilrena och framförallt datumlösa releaser på senare år, subsekund är också ett plus.
03_2010_681_01_C493_3_zpsluo8zcse.jpg
 

Gurgel

Cartier
En Mudmaster från Casio - För att det är en sjukt kaxig beater, en riktig beater som älskar att få stryk. Ska nog ha grönt band dock.
image.jpeg
En bronsare från Oris - För att patinan kommer bli helt jävla fantastisk!
image.jpeg
Bilder gestohlen från internet
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Problemet är inte att pengar är en bristvara, kruxet är att de måste räcka till andra saker än klockköp enkom.
Men för att ge ett svar på frågan så hade jag köpt rubb och stubb i F.P Journes samtliga butiker :)
 
Senast ändrad:

HasseW

Panerai
2-Faktor
PP5004G med index på ljus tavla, inte siffror.
Svend Andersen 1884
Kari Voutilainen vilken som helst
F P Journe Chronograph
PP3939G vit tavla
En Breguet före 1810

Inget konstigt...
 
Topp