• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Petrokemisk industri, drifttekniker, med andra ord fabriksarbetare. Jag har nog finaste klockan, min Black Bay. Annars så ser jag bara klockor som används för att visa tid, en & annan modeklocka av stort format + en arbetskompis bautastora orangea klocka, skulle tippa på 55_60mm.

Respekt till honom för han söker alltid den största klockan & med sina två meter på längden så bär han dom också förhållandevis värdigt än om han nu börjar nå gränsen, han letar dock större :)

Note 3 via Tapatalk

Under kvällen träffade kollegor som arbetar inom utbildning och tog mig tid att notera val av klocka, inte minst bland de som kittat upp sig framför spegeln på morgonen. Ett par ovårdade skor kan förstöra en i övrigt genomtänkt outfit och vad värre är, hela din karaktär. På samma sätt blir jag besviken när klockan inte matchar resten. Börja således med att köpa ett par riktiga skor och en fin klocka, då kommer du undan med mord.
Ja skorna är viktiga, de behöver inte vara fina(randsytt etc) men rena borstade inkl sulans kant och hela snygga snören korrekt snörda.
Ingen klocka kan rädda ett par ovårdade skor.
Motsvarade gör damer är vårdade fötter, läs fila, klippa, smörja.

Vilken rolig tråd :)

För min del är det inom psykiatrin och där är det mest modeklockor likt Hugo boss, gant och CK. Alternativt andra hälften som mest väljer random klocka på ur&penn som ser hyfsad ut.

Klockintresserade är obefintliga :)

Besök av en Solvens 2 konsult igår som sportade en spritt ny grön 16671. Eller var det 16675?

Skickas från min iPhone

Ja skorna är viktiga, de behöver inte vara fina(randsytt etc) men rena borstade inkl sulans kant och hela snygga snören korrekt snörda.
Ingen klocka kan rädda ett par ovårdade skor.
Motsvarade gör damer är vårdade fötter, läs fila, klippa, smörja.

Men alla dessa skor där sulans kant reda som nya ser lite sliten och använd ut.... Bara triwa som passar till dem då? :)

Kermit 16610LV
rolex+submariner+16610LV+FAT+FOUR+p.jpg

Hulken 116610LV
1229678d1379889930-green-versus-blue-would-you-do-update-decision-reached-rolex-116610-lv-b.jpg

RIKTIGA Hulken :D 116718

Rolex_GMT-Master_116718_by_PCS_03.jpg

Hade en traumatisk upplevelse idag. En kollega kom till mig för att få lite hjälp. Råkade notera att han hade en svart Rolex GMT på armen, vilket jag givetvis kommenterade. "Nej för fan serru, behövde en billig klocka. 500 spänn i Thailand.". Vad gör man? Jo det enda rätta. "OK, vill du ha hjälp så går du tillbaka till ditt rum och tar av dig klockan. Sen kan du komma hit så får vi se vad jag kan göra.". Till hans heder måste jag säga att han gjorde det, så han fick hjälp.

Jag är ingen Rolexfanatiker, men nånstans drar även jag gränsen ... ;)

Gjort en intressant iakttagelse då jag varit med i några för mig nya internationella konstellationer den senaste månaden. Inte mindre än tre DJ 1600 med vit tavla har dykt upp. Alla tre på Oyster. Alla tre på lite äldre(?) gentlemän från olika delar av Europa. Såg klart trevligt ut, inte för dressigt, men heller inte konstigt sportigt.

En normal dag på jobbet har vi följande på handledarna bland mina klockintresserade kollegor:
Omega AquaTerra
AP RO, alternativt Rolex Hulk
Seiko SKX007
Samt jag själv som oftast har min nyinköpta Rolex GMTIIc

En kollega kom just förbi, bror hans hade köpt klocka åt honom.

Som jag kan se det så har den tre uppsidor,

Unik och egen design.

image.jpg

Flera komplikationer.

image.jpg

Dekorerat och finisherat urverk.

image.jpg

Behöver jag tillägga att klockan är gjord i vaggan för världens klockproduktion?

China....

Tillbaka
Topp