Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ertappade min kvinnliga chef med en sån här förra veckan. 30 år gammal. Hon hade bytt länk en gång och servat den en gång, det var allt.
![]()
Då fick hon några komplimanger för de då, inför stundande lönerevision? ;-)
Vete 17 om det är rätt modell, men den var väldigt liten, automat och i helguld.
[quote="Tictac, post: 779882, member: 2848" resten av ledarstaben är stolta bärare av Michael Kors. Jag citerar: "Har du sett den här: Michael Kors!".
Vad är det för kön på ledarstaben?
Läser att flera i tråden studerar och att flertalet av deras studiekompisar sportar MK, DW och liknande. När jag pluggade för inte alltför länge sedan hade ingen klocka öht, är det mer inne idag att ens ha något på armen idag? Är trenden att fler och fler bär klocka, även om de inte bryr sig om vad?
Ledsen för OT.
Läser att flera i tråden studerar och att flertalet av deras studiekompisar sportar MK, DW och liknande. När jag pluggade för inte alltför länge sedan hade ingen klocka öht, är det mer inne idag att ens ha något på armen idag? Är trenden att fler och fler bär klocka, även om de inte bryr sig om vad?
Ledsen för OT.
Helt rätt lotsat! Låter ju onekligen som att han uppskattar klockor på riktigt då han har flera fina!VD'n rockar IWC portoguese (stavning?) Omega speedmaster broad arrow samt en Longines av okänd modell.
Ertappde honom I förra veckan med att se efter en ny klocka på uret... Lotsade in honom här istället.![]()
Jag jobbar på en statlig it avdelning. För det mesta är det nakna handleder. Sen finns det en del puls och smart klockor. Har dock sett någon omega PO och sen någon form av breitling och DJ på två kvinnliga kollegor.
Det är ju trendigt att ha en mer dressad stil, både för killar och tjejer, och då är ju klocka en klassisk accessoar. Dessutom tror jag att många bryr sig om vad det är för märke, fast i deras fall handlar det om andra märken än klockmärken. Daniel Wellington har ju lyckat etablera sig som ett "måste" för en preppystil och de som inte vill lägga 1500 köper ju en snarlik på Ur & Penn.
På samma sätt har Michael Kors och Marc by Marc Jacobs blivit två märken som många unga tjejer strävar efter. De är flashiga helt enkelt och har lyckats göra sina väskor och klockor till statusmarkörer, bland annat eftersom kläderna är så dyra. Klockorna och väskorna däremot betingar ett pris som är uppnåbart och accepterbart för gemene man och blir således något folk köper när de vill "unna sig något lyxigt". Äldre kvinnor (MK och MbMJ har ju trots allt främst kvinnor som sin målgrupp) vill visa att de har koll och "hänger med i svängarna" och köper därför det som deras döttrar vill ha.
Sammanfattat: Många vill ha klockor idag och bryr sig om att det är märken som just nu anses lyxiga och som de flesta känner till.
Jag vet en prof. som kör Rolex, han är dock speciell och har sidoverksamhet med tillg. på 50+ MSEK.Inom akademien är det antingen eller... Väldigt medvetet (några få) eller fullständigt rudis (de flesta). Men det finns en Panerai Luminor, någon JLC master control och några vintage Omegor.
Känns som om du inte gjorde dd (due diligence) ordentligt innan du bytte jobb?Nytt jobb och nattsvart på klockfronten. På förra jobbet fanns det mycket roligt. Allt från miljon Patek till stålsubbar. På nya jobbet Har jag sett endast sett en Bratte och en Certina dykare plus några suunto...![]()
Nej där hade man missat en del även om jag nog visste vad som väntade. Fast andra saker som blev bättre, 2h mindre pendling och bättre betalt.Känns som om du inte gjorde dd (due diligence) ordentligt innan du bytte jobb?