• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Lyckats dra in några i träsket. En kollega började med en skx 007 på inrådan av mig för en 6 månader sedan, nu blev det en speedmaster. Någon annan bär cartier och en tredje Rolex. Kul att det är en smittsam pandemi:)

Nej där hade man missat en del även om jag nog visste vad som väntade. Fast andra saker som blev bättre, 2h mindre pendling och bättre betalt.
Oj, nästan så du borde sälja lite fina klockor till dina kollegor billigt för att höja "hygiennivån", du tjänar ju in det på kortare pendling!

Lyckats dra in några i träsket. En kollega började med en skx 007 på inrådan av mig för en 6 månader sedan, nu blev det en speedmaster. Någon annan bär cartier och en tredje Rolex. Kul att det är en smittsam pandemi:)

Har en kollega som alltid varit intresserad av klockor men som aldrig riktigt tagit steget fullt ut och köpt några finare ur. För två år sedan fick mitt intresse honom att köpa en issued Smiths och sedan löpte han amok. Senaste köpet är en IWC Mk X och den är nog årets fjärde eller femte inköp. Hans fru är nog mindre glad i mig..

Har en på jobbet som varierar med en blanc pain chrono och en guld reverso. Annars finns det inget mer förutom en eller två Bond quartz.

Min arbetsplats denna veckan är ju beachen på Sardinien, och här fullkomligt haglar det datejust, och en och annan sub! Berömde en kypare igår för hans sub(glad blev han)och han berättade att han fick den 2005 av sin far! Min fru undrande förstås om jag måste snacka klockor hela tiden.....

Kommunikationsbranschen/PR m.m. : VD: Panerai radiomir blackseal (380). Kollega: Rolex Submariner 16610. Kollega: Omega speedmaster moon. I övrigt - enormt dåligt med bra klockor här. Själv sportar jag en gammal Breitling Colt idag (Som jag fick av min mamma för länge sen). En snubbe på vårt systerbolag verkar ha en liten samling. Har sett honom med en Explorer II (Vit), Panerai (oklart vilken modell, men 1950 case iaf), och en IWC miramar.

Detta är en bra beskrivning. Klockan är en accessoar. Den behöver inte ens gå, den tas ändå på, vilket jag sett ett flertal gånger.
hade en kollega som körde just så. tillslut orkade jag inte mer och frågade om han inte skulle byta batteri. han orkade inte sa han :p sen strax innan jag slutade så hade han varit i Thailand och fått med sig en Lange kopia hem. Stolt som få kom han in med den på jobbet och berättar att det är en norsk klocka som egentligen kostar 4500, men han hade minsann fått den för 3000. sen började han förklara för mig vad konceptet automatiskt urverk är. Jag var helt mållös :p

hade en kollega som körde just så. tillslut orkade jag inte mer och frågade om han inte skulle byta batteri. han orkade inte sa han :p sen strax innan jag slutade så hade han varit i Thailand och fått med sig en Lange kopia hem. Stolt som få kom han in med den på jobbet och berättar att det är en norsk klocka som egentligen kostar 4500, men han hade minsann fått den för 3000. sen började han förklara för mig vad konceptet automatiskt urverk är. Jag var helt mållös :p
Men ändå, det är så ett klockintresse kan börja, i komplett noll koll.

Ingenjör i Norska oljebranchen, på kontoret i Gbg finns det några PO, SMP, nån Tag Heuer...annars mest "billiga" quarts-varianter. Ska tilläggas att det är rätt låg ålder på folk, de flesta är i 30-års åldern. På kontoret i Norge är det andra bullar, finns en hel del fina Rolex :)

Ingenjör i Norska oljebranchen, på kontoret i Gbg finns det några PO, SMP, nån Tag Heuer...annars mest "billiga" quarts-varianter. Ska tilläggas att det är rätt låg ålder på folk, de flesta är i 30-års åldern. På kontoret i Norge är det andra bullar, finns en hel del fina Rolex :)
Norrmän med smak? Så de finns alltså.
Våra norska ägare sportar hemskt gärna kostym, löparskor och Suunto till kontoret. :mad:

Tillbaka
Topp