Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, nästan så du borde sälja lite fina klockor till dina kollegor billigt för att höja "hygiennivån", du tjänar ju in det på kortare pendling!Nej där hade man missat en del även om jag nog visste vad som väntade. Fast andra saker som blev bättre, 2h mindre pendling och bättre betalt.
Inte så jag mår dåligt över det direktOj, nästan så du borde sälja lite fina klockor till dina kollegor billigt för att höja "hygiennivån", du tjänar ju in det på kortare pendling!
Lyckats dra in några i träsket. En kollega började med en skx 007 på inrådan av mig för en 6 månader sedan, nu blev det en speedmaster. Någon annan bär cartier och en tredje Rolex. Kul att det är en smittsam pandemi![]()
Försäkring/kapitalförvaltning. Sett två DJ:s, två Speedmasters samt nån Breitling. Utöver det mest tråkigt.
Festina på en arbetskamrat idag.
Vid en tillräckligt låg baseline kan det säkert liva upp.Det var värt en post i tråden tycker du?![]()
Gör ju att folk vågar posta Certina.Det var värt en post i tråden tycker du?![]()
Folksam?(förlåt om det är en felaktig fördom!)
Är han kriminolog och skriver böcker?Jag vet en prof. som kör Rolex, han är dock speciell och har sidoverksamhet med tillg. på 50+ MSEK.
En adjunt som undervisade mig i personalekonomi hade Stekarsub, gjorde videos när han sabrerade champagneflaskor och tävlade i SM i vinprovning. Men han var väl ett undantag.Är han kriminolog och skriver böcker?
Nej, tyvärr inte så spännande saker! Han har dock skrivet något, eller kodat snarare.Är han kriminolog och skriver böcker?
Då finns det minst två professorer som kör Rolex, är väldigt speciella och har sidoverksamheter med inkomst på minst 50 millar.Nej, tyvärr inte så spännande saker! Han har dock skrivet något, eller kodat snarare.
Den jag känner till har den siffran jag nämnde i eget kapital i sina företag, inte omsättning. Den jag känner till har inte heller ett eget TV program!Då finns det minst två professorer som kör Rolex, är väldigt speciella och har sidoverksamheter med inkomst på minst 50 millar.
hade en kollega som körde just så. tillslut orkade jag inte mer och frågade om han inte skulle byta batteri. han orkade inte sa hanDetta är en bra beskrivning. Klockan är en accessoar. Den behöver inte ens gå, den tas ändå på, vilket jag sett ett flertal gånger.
Men ändå, det är så ett klockintresse kan börja, i komplett noll koll.hade en kollega som körde just så. tillslut orkade jag inte mer och frågade om han inte skulle byta batteri. han orkade inte sa hansen strax innan jag slutade så hade han varit i Thailand och fått med sig en Lange kopia hem. Stolt som få kom han in med den på jobbet och berättar att det är en norsk klocka som egentligen kostar 4500, men han hade minsann fått den för 3000. sen började han förklara för mig vad konceptet automatiskt urverk är. Jag var helt mållös
![]()
förvisso.Men ändå, det är så ett klockintresse kan börja, i komplett noll koll.
Norrmän med smak? Så de finns alltså.Ingenjör i Norska oljebranchen, på kontoret i Gbg finns det några PO, SMP, nån Tag Heuer...annars mest "billiga" quarts-varianter. Ska tilläggas att det är rätt låg ålder på folk, de flesta är i 30-års åldern. På kontoret i Norge är det andra bullar, finns en hel del fina Rolex![]()