tegelstein
Basic
Jo dom finns allt, men de är få...det är ett stort företagNorrmän med smak? Så de finns alltså.
Våra norska ägare sportar hemskt gärna kostym, löparskor och Suunto till kontoret.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo dom finns allt, men de är få...det är ett stort företagNorrmän med smak? Så de finns alltså.
Våra norska ägare sportar hemskt gärna kostym, löparskor och Suunto till kontoret.![]()
Min polare fick hjälp av mig att köpa en Seiko SKX009 via detta underbara forum. Jungfrusilen är tagen sade jag till mig själv samma kväll och somnade sedan gott.Lyckats dra in några i träsket. En kollega började med en skx 007 på inrådan av mig för en 6 månader sedan, nu blev det en speedmaster. Någon annan bär cartier och en tredje Rolex. Kul att det är en smittsam pandemi![]()
SVT Kulturnyheter?Rätt många Rolex bland tjejerna på jobbet.
En kille bär Sub och en bär en gammal Omega, annars inget att se
TV-branschen
SVT Kulturnyheter?
Mestadels parfymklockor men en och annan Rolex finns. En kollega har en Datejust som han ärvt och en annan sitter just nu på en helguld-GMT.
Sen har vi även GANT-mannen. GANT-mannen har ngn form av känning hos GANT vilket gör att han får orimligt bra rabatter och därmed äger (utan överdrift) ett 50-tal GANT-klockor. Har försökt förklara för honom att om han säljer alla så räcker det nog till en eller två "riktiga" klockor, men budskapet verkar inte riktigt nå fram...![]()
Tilldelad en österrikisk rumskompis på konferens just nu som har en IWC Vintage Portuguese (ref 544501 om google och jag är överens)
När jag ger honom en komplimang för klockan visar det sig att han samlat IWC i 20 år (några Portuguese, Big Pilot etc) och han inte ens höjde på ögonbrynen över mina funderingar på en Fifty Fathoms kanske var aningen över "mental budget".
Hans senaste inköp var tydligen en IWC Portuguese Perpetual Calender i platina...
Jag jobbar inom tillverkningsindustrin och det vassaste jag har sett är en Tag Heuer Monaco hos en projektledare, samt en Speedmaster på en chefskollega. Annars mest GANT och en faslig massa pulsklockor. Jag har dock stött på en kollega som har kommenterat Pannan eftersom han själv suktade efter en.
Men Västerås är en stad där jante regerar och man vill ogärna sticka ut. Vår VD som är chef för dryga 1000 pers kör 10 år gammal V70...
Som inflyttad Stockholmare har man dock frikort på att ha en fet klocka, det bekräftar liksom Västeråsarnas fördomar![]()
Låter som en ganska kass snubbe...
Hur kan man inte reagera på en BP FF?
Kanske uttryckte mig lite klantigt - han var helt med på att FF är en grym klocka och att jag borde handla å det snaraste.
Han hade däremot inte så mycket förståelse för min tvekan över att den kanske ännu ligger lite över min mentala klockbudget![]()
Fiin nu! Hälsa: 20 loppor, snapp affär! Inga problem han e bög. Sänner steffo o så! Pra pris!En adjunt som undervisade mig i personalekonomi hade Stekarsub, gjorde videos när han sabrerade champagneflaskor och tävlade i SM i vinprovning. Men han var väl ett undantag.